Materiaal linkpipe uitlaat

Gwiedert

motor detective
6 dec 2019
3.778
4.708
Goedemiddag heren,

Ik ben bezig met een uitlaat systeem voor mn motor. Gisteren de ophanging verbouwt maar nu zoek ik het materiaal om de linkpipe te maken.
Ik kom er alleen niet uit.

20230427_223405.jpg


20230427_223415.jpg


IMG-20230427-WA0059.jpeg


Ik zoek dus 42mm buis met tromp. Wat bocht materiaal in 42 mm, en dan een verloop naar 51.

Hebben jullie een idee waar ik dit kan vinden, en evt nog andere tips?

Guido
 
Dit heb ik letterlijk uit die link gekopieerd.
Buiten diameter (mm)
51
Kleur
Zilver
Soort product
Verloop
Toepassing
Uitlaat
Materiaal
RVS
Radius
Recht;Verloop
Binnen diameter (mm) (B)
45
Is 45 binnen, en ik moet 42 binnen hebben.
Bekijk bijlage 1873173Bekijk bijlage 1873174Bekijk bijlage 1873175

Dit heb ik liggen ( ondermeer ) de overgang van 45 ( buiten ) het stuk 51 niet maar zou dat gewoon opvullen
Gewoon opvullen? Pakkingbus?
Die moet dan 48 buiten en 42 binnen zijn.
Kun je die pakkingbussen ook nog uitdraaien oid?
 
Standaard maat RVS is bv 45mm met een wanddikte van 2mm , binnen kom je dan op 41mm uit er is genoeg wanddikte om die ene millimeter uit te draaien en het uitgedraaide stuk te voorzien van twee sleuven om deze te kunnen klemmen .
Die 52mm is meer een uitdaging denk ik
Hoewel die kom je wel weer tegen bij uitlaten ook in RVS gewoon zoeken naar kleine stukjes pijp denk ik
 
Maar hoe klem je dat dan? Moet toch een beetje afsluiten?
Hoe klem je het in een standaard uitlaat?

Gleufje erin, passende pakking en een geschikte uitlaatklem.

Met alle respect, maar als je zulke vragen stelt vraag ik me af of je wel zelf een uitlaat zou willen maken.

Niks tegen iets leren of experimenteren, niemand is alwetend geboren (behalve de helft van de Motor-Forum community denk ik soms) maar hoe je een uitlaat vastzet zou geen rocket science moeten zijn.
 
Hoe klem je het in een standaard uitlaat?

Gleufje erin, passende pakking en een geschikte uitlaatklem.

Met alle respect, maar als je zulke vragen stelt vraag ik me af of je wel zelf een uitlaat zou willen maken.

Niks tegen iets leren of experimenteren, niemand is alwetend geboren (behalve de helft van de Motor-Forum community denk ik soms) maar hoe je een uitlaat vastzet zou geen rocket science moeten zijn.
Ik ben bijna 10 jaar technisch tekenaar en monteur van beroep, dus daar ligt het niet aan. Heb alleen nog nooit een uitlaatsysteem gelast, dus weet even niet wat normaal/handig is op dit vlak.
Ik heb online indrukbare pakkingen gezien, maar als ik een bus zelf draai is deze niet indrukbaar. Dus dan zal ik hem in moeten slijpen?
De standaard linkpipe heeft een pakkinbus en de pijp zelf is ingeslepen met een klem er om.
 
Dit is gemakkelijk uit voeren denk ik:

Je bochten in 51mm maken. (ze hebben een 30 graden en 45 graden bocht, zelf een 180° bocht zodat je zelf je hoek kan afslijpen en lassen)
En dan het verloop van 51 naar 45mm met een pakkingbus van 1.5mm dik monteren op je uitlaat van 42mm.

QSP RVS uitlaat recht verloop 45 mm - 51 mm
RVS uitlaat bocht 45° 51 mm

Welke motor is het eigenlijk? Hoort er daar origineel een pakking?


Deze persoon maakt verlopen in custom maten:
Page Not Found - Aliexpress.com
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan