MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Het zijn Maxxis banden. Net gevoeld en achter is ook gecupt maar minder erg dan voor..
Zijn ondertussen ook bijna 7 jaar oud..
(probeer de uitgave al goed te praten)
 
Ik heb michelin pilot road 4 voor en achter,na de maxxis die mij goed bevielen.
 
Merk je veel verschil tussen de Michelins en de Maxxis? Ik heb Maxxis ooit op een Kymco People GT300 gehad maar kon er geen vriendjes mee worden. Vooral niet op een natte weg.
Persoonlijk zou ik voor een A merk gaan zoals Michelin, Pirelli, Metzeler, Dunlop etc gaan. Dat wil overigens niet zeggen dat Maxxis slecht is.
 
Ik was al aan het snuffelen bij de Michelin city grip. Daar ook ervaring mee toevallig?

Ik lees hier ook veel over lichtere rollen of dr pulley, iemand had ook een andere koppeling gemonteerd.. wie rijdt er nog aangepast rond en wat zijn de bevindingen?
Is de ultieme verandering/combinatie al gevonden?
Soms plaatst iemand iets van “ik heb dr pulley gemonteerd van 16 gr volgende week krijg ik de 15 gr binnen ik ben benieuwd” en daarna lees ik nergens meer de verschillen
(Ik ben nog aan het teruglezen ondertussen)
 
Laatst bewerkt:
Nou is mij opgevallen dat mijn voorband aan het cuppen is. Heb gelezen dat het kan komen door zware belading achter, lage bandenspanning voor of kapotte schokdempers.
Super zonde natuurlijk bij slecht 6000 km maar kan ik nog iets aan de band doen of moet deze vervangen worden?
6000km voor een voorband is gewoon weinig.

Als je band nog voldoende profiel heeft en het rubber nog in goede staat is, dus geen sporen van verduring vertoont, dan zou je de band kunnen laten herstellen. Dat kan. Er wordt dan een beetje van het profiel afgehaald zodat de band weer mooi rond is.

Zoiets als wat hier wordt aangeboden: Banden trimmen. Beter dan vervangen . Er zullen ongetwijfeld nog meer bandenzaken zijn die dezelfde optie aanbieden.
 
Ik was al aan het snuffelen bij de Michelin city grip. Daar ook ervaring mee toevallig?

Ik lees hier ook veel over lichtere rollen of dr pulley, iemand had ook een andere koppeling gemonteerd.. wie rijdt er nog aangepast rond en wat zijn de bevindingen?
Is de ultieme verandering/combinatie al gevonden?
Soms plaatst iemand iets van “ik heb dr pulley gemonteerd van 16 gr volgende week krijg ik de 15 gr binnen ik ben benieuwd” en daarna lees ik nergens meer de verschillen
(Ik ben nog aan het teruglezen ondertussen)
Die schijnen slecht te zijn
 
Of een band goed of slecht is hangt ook af van je eisen. Is levensduur de hoogste prioriteit of wegligging/grip? Voor mij telt als eerste wegligging (vertrouwen). Als ik onderuit ga is het over het algemeen een heel stuk duurder dan vaker een set banden. Persoonlijk zou ik kiezen voor Pirelli Angel Scooter of, als het sportiever moet, Pirelli Diablo Rosso. Maar ik ben bevooroordeeld...

Uiteraard kun je ook overwegen om de voorband eerst te laten trimmen zodat je misschien beiden banden tegelijk kunt vervangen?
 
Het cuppen zal waarschijnlijk gebeurd zijn door lage bandenspanning. De scooter heeft vermoedelijk best veel stil gestaan en dan krijg je slappe banden. De Pirelli 's zullen ongetwijfeld een verbetering zijn.
Het dribbelen aan de achterkant op klinkerwegen is helaas een bekend verschijnsel van scooters met het blok op de swingarm. Veel onafgeveerd gewicht maakt het de vering best moeilijk om snel genoeg hobbels te volgen. Het kan verbeterd worden met een perfecte afstelling van de vering. Met passagier wordt het ook minder.
 
Ik was met de majesty 400 met malossi vario een beetje verwend en vind de 600 wat traag..
nou snap ik het nut van de malossi vario niet erg, behalve dan dat er lichtere rolletjes inzaten waardoor hij wat feller was.

Ik zie wel veel berichten dat mensen iets hebben gekocht maar dan lees ik daarna niet wat de bevindingen zijn . Dus daarom mijn vraag:
Hebben jullie al iets veranderd en wat is jullie ervaring daarmee?
 
Het principe van een Malossi of een JCosta is uiteraard simpel; meer toeren bij het optrekken dus levendiger. Uiteraard ten koste van wat meer verbruik, lawaai en slijtage. Maar dat valt meestal wel mee. @Maksor weet daar volgens mij veel meer van maar heb hem al lang niet meer gezien op dit forum. Je kunt hem ook op internet vinden. Even Maksor inkloppen.
 
Dan kan ik ook gewoon lichtere gewichten erin doen in plaats van de hele vario te kopen naar mijn idee bij de malossi.. jcosta is natuurlijk een ander verhaal.

Ik heb de dr pulleys van maksor al in de winkelwagen zitten maar hoopte op nog wat overtuiging en ben benieuwd naar ieders ervaring met hun verandering.

Heb jij alles nog origineel @Vtwinner ?
 
Geen MaxSym hier maar ik heb bij mijn scooters over het algemeen alles origineel gehouden. Afgezien dan van af en toe een uitlaat. Maar dat was voor de psychologisch pk's.
 
Niemand dien z’n 600 lichtere rolletjes, andere vario, d’r pulley heeft geplaatst en zijn ervaring kan delen?
Volgens mij zitten er bij mij lichtere rolletjes van dr pulley in.
15 gram of zo,maakt weinig verschil, loopt minder snel.
Heb de neiging de originele weer te plaatsen
 
Volgens mij zitten er bij mij lichtere rolletjes van dr pulley in.
15 gram of zo,maakt weinig verschil, loopt minder snel.
Heb de neiging de originele weer te plaatsen
Wel sneller optrekken en snellere tussen acceleraties? Blijft het toerental op hogere snelheden wel gelijk met de originele rollen?
Ik rij nooit op top snelheid dus daar mag wel wat af..
Hoop ook dat hij wat minder schokkerig gaat lopen bij lagere snelheid.
 
Wel sneller optrekken en snellere tussen acceleraties? Blijft het toerental op hogere snelheden wel gelijk met de originele rollen?
Ik rij nooit op top snelheid dus daar mag wel wat af..
Hoop ook dat hij wat minder schokkerig gaat lopen bij lagere snelheid.
Niet merkbaar,schokkend loopt ie niet,vloeiend en toerentallen gelijk.
 
Ik heb hem even verwend met verse olie, oliefilter, luchtfilter en bougie en loopt weer een stuk soepeler. Ben nog wel benieuwd naar ervaringen met lichtere rollers of sliders..
 
de matzwarte lak ziet er uit alsof het krijtbord verf is.. wat zou ik hier aan kunnen doen?
 

Bijlagen

  • IMG_8374.jpeg
    IMG_8374.jpeg
    440,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8375.jpeg
    IMG_8375.jpeg
    336,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8376.jpeg
    IMG_8376.jpeg
    437,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8378.jpeg
    IMG_8378.jpeg
    410,5 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan