@yamahake
Oei, dit lijkt me een mechanisch defect als een achterwiel slingert aan 50 km/u, en met rampzalig gevolg.
Toch altijd voor je vertrekt regelmatig eens kijken of er geen belangrijke bouten loszitten in de ophanging, vering, wiel of remsystemen. Want dit zijn onderdelen die je je motor(scooter) fataal rijgedrag kunnen geven met snel een fatale afloop.
@Rotgerbo
Tof van je dat je even een babbeltje kwam slaan voor ik zondag vertrok voor de ardennenrit van Waypoint in Kessel-Lo.
Fantastische rit, echt genieten.
Er reden veel +1000cc motoren mee, met enkele prachtexemplaren, zelfs trikes reden mee.
Zaterdag had ik mijn MaxSYM nog een groot onderhoud gegeven, en hij reed als boter en ik had zelfs het gevoel dat hij zuiniger reed.
Uitgevoerd onderhoud op 12000 km :
- kleppen geregeld : enkel 1 van de 2 uitlaatkleppen diende ik lichtjes wat meer speling te geven.
- bougie was nog goed, en kleur zag er perfect uit
- alle remblokken gedemonteerd en de remsystemen proper gemaakt en terug gehermonteerd.
(ik denk dat ik gemakkelijk 20000 km ga halen met de 4 remblokken vooraan en 2 achteraan)
- remleidingen ontlucht
- motorolie vervangen (2 L 5W40)
- transmissieolie vervangen (70W140)
- ik had geen vuil en afvalolie van het motorblok, dat had ik wel met de 400, dus gewoon perfect
- banden op druk gezet (2,2 bar vooraan (normaal 2,0) en 2,6 bar achteraan (normaal voor 2 personen 2,5) Mijn banden gaan zeker de 20000 km halen
- transmissieriem had bijna geen slijtage, zal ook naar 20000 km gaan voor riem en rolletje te vervangen.
Wel 6 u werk aan gehad, maar dit geeft zo veel voldoening en ook zekerheid als je weet dat alles in prima in orde is.
Ik hou echt niet van zo erg sportief te rijden, maar zondag reed ik wel gezwind mee met de zwaardere touringmotoren, er zaten veel BMW's bij, en ik heb geen maxiscooters gezien.
Nadien stonden er toch veel versteld van mijn MaxSYM600, ze waren verstomd dat die zo goed reed, en ook snel bochtenwerk toe liet en ook heel plat ging in de bochten.
Ik vond het heerlijk dat ik goed kon meerijden, ook de sportbikes durfden niet tegen de limiet nog in de bochten er voorbij.
Ik zag toen iemand met een van de duurste tourmotoren, een spiksplinternieuwe BMW K1600, super deluxe, ongelooflijk, .... maar ja, voor dat bedrag heb je een dikke limousine auto onder je poep.Maar dan kriebelt het toch wel even, .... maar ik klaag niet, want ik ben nog steeds heel heel tevreden van de MaxSYM600iABS.
Voilà, dit wou ik jullie toch al meegeven.
Groeten van old-SF.