Jan, in jouw foto van de zuiger herken ik die van mijn MaxSYM niet.
Trouwens op die van toen mijn MaxSYM400 en nu de 600, zijn er geen schroefinkepingen op de rempiston-koppen.
Ik raad wel aan om die pistons niet (teveel) uit de remcylinders te halen, om geen remolievloeistof-lekken te creëren. Remvloeistof is een heel corrosief en gevaarlijk goedje, en als de pistons niet goed meer sluiten in de remcylinders verlies je niet alleen remvloeistof maar ook remkracht tot op het gevaarlijke af dat je remvermogen grotendeels weg is.
Nu om de rempistons meer in te drukken, moet je voorzichtig te werk gaan : kijk het niveau van de remvloeistof aan beide zijden van het stuur na, doe de vuldeksels er af. Linkerzijde bij de MaxSYMs ABS zijn voor de achterrem (1 remcylinder met enkele vaste piston en 2 geleiders) en rechterzijde is voor de voorrem (2 remcylinders met dubbele piston).
Wanneer je nu de pistons verder wil induwen om zo je nieuwe remblokken te steken, moet je wel opletten : a) dat de remvloeistof niet overloopt in de rempotreservoirs (anders eerst langs onder remvloeistof aflaten via de ontluchtings-/aflaatnippels. b) dat je de pistons niet te abrupt en te krachtig indrukt (anders kans op beschadiging naar je ABS en/of verdeelsysteem) c) gebruik hier best een tool die je kan kopen in een speciaalzaak of gebruik een gastang die je ver genoeg kan openzetten, maar zorg dat je in het midden van de pistons duwt, en geen excentrische krachten er op uitoefent, om de pakkingen tussen de remcylinder en de rempiston niet te beschadigen.
Ik hoop dat je hier iets mee bent. Vergeet verder niet je remleidingen te ontluchten indien nodig.
Mvg. Eddy