/me heeft vandaag zijn eerste motorrijles gehad..

Geschiedenisles: elke week naar het politiebureau om je proefrijbewijs te laten verlengen voor 3 piek en dan kunnen rijden wanneer je maar wilt. Helaas niet waar je wilde, alleen van je woonplaats naar school (of je werk) en niet over de snelweg. L-plaatje achterop en gassen :] . Op de snelweg 1 trapje naar achteren en weg was het L-plaatje, verdwenen achter het nummerbord :j
Vlak voor het examen 1 rijles en 1 theorieles en met examinator de weg op, op je eigen motorfiets ( die wel technisch in orde moest zijn, en niet zoals mijn CB 250 de 1e keer, waarbij tijdens het afrijden de koppelinghandle afbrak en ik onverrichterzake weer naar huis kon pruttelen) '(
Toch wel wat prettiger dan eens in de week 1 of 2 uurtjes voor veel te veel geld op een vreemde motorfiets zitten.
Veel succes met afrijden!!
 
Geschiedenisles: elke week naar het politiebureau om je proefrijbewijs te laten verlengen voor 3 piek en dan kunnen rijden wanneer je maar wilt. Helaas niet waar je wilde, alleen van je woonplaats naar school (of je werk) en niet over de snelweg. L-plaatje achterop en gassen :] . Op de snelweg 1 trapje naar achteren en weg was het L-plaatje, verdwenen achter het nummerbord :j
Vlak voor het examen 1 rijles en 1 theorieles en met examinator de weg op, op je eigen motorfiets ( die wel technisch in orde moest zijn, en niet zoals mijn CB 250 de 1e keer, waarbij tijdens het afrijden de koppelinghandle afbrak en ik onverrichterzake weer naar huis kon pruttelen) '(
Toch wel wat prettiger dan eens in de week 1 of 2 uurtjes voor veel te veel geld op een vreemde motorfiets zitten.
Veel succes met afrijden!!

Volgens mij reden er in die tijd nog helemaal geen auto's ;) ;)
Toen kon je denk ik inderdaad nog "zonder rijbewijs" rijden want zo druk was het nog niet op de wegen, in tegenstelling tot nu helaas '(
 

Was dat niet in de tijd dat Nederland nog onder het ijs lag... de... eh.. IJstijd? Dat weet ik nog wel, ik had toen een driewieler. Die het ik toen total loss gereden op een Mammoet. :+
 
vroeger was er idd een regeling dat je zonder motor-rijbewijs in je gemeente mocht oefenen. (denk zo'n 30 jaar terug!)

die regeling in Belgie klinkt een stuk leuker, en de weggetjes zijn mooier.

 
vroeger was er idd een regeling dat je zonder motor-rijbewijs in je gemeente mocht oefenen. (denk zo'n 30 jaar terug!)

die regeling in Belgie klinkt een stuk leuker, en de weggetjes zijn mooier.

Wat maakt het uit :? Al maken ze het anderen moeilijk om hun rijbewijs nog te halen... Of voeren ze het duitse systeem in ... swa... Ik heb mijn rijbewijs... })

Ennuh toen ik autorijles kreeg waarschuwde mijn instructeur me voor belgische "chauffeurs" ...
 
Update: op 31 juli as heb ik al praktijkexamen! :)

Hij had dan 2 plaatsen vrij, anders was het pas september of oktober geworden, en ik heb de gelegenheid om voor de tijd nog voldoende lessen te volgen.

/me is happy, deze zomer nog rijden! *D

whehe, ik 2 augustus (nog eens) examen.. rijden.. ach doe'k nu al dagelijks naar werk enzo.. dure hobby wel maja.. 't is er weer voor.
Alleen dat afstappen, in die hitte, dan 2 verdiepen trappern naar boven om me lmederen pakkie uit te doen.. pfft, HOT!
 
Geschiedenisles: elke week naar het politiebureau om je proefrijbewijs te laten verlengen voor 3 piek en dan kunnen rijden wanneer je maar wilt. Helaas niet waar je wilde, alleen van je woonplaats naar school (of je werk) en niet over de snelweg. L-plaatje achterop en gassen :] . Op de snelweg 1 trapje naar achteren en weg was het L-plaatje, verdwenen achter het nummerbord :j
Vlak voor het examen 1 rijles en 1 theorieles en met examinator de weg op, op je eigen motorfiets ( die wel technisch in orde moest zijn, en niet zoals mijn CB 250 de 1e keer, waarbij tijdens het afrijden de koppelinghandle afbrak en ik onverrichterzake weer naar huis kon pruttelen) '(
Toch wel wat prettiger dan eens in de week 1 of 2 uurtjes voor veel te veel geld op een vreemde motorfiets zitten.
Veel succes met afrijden!!

Hehehe, I LOVE BELGIË!
'k Ben NIET geslaagd voor me exaam.. resultaat: ik mag rondcrossen in gans België op me eige motor :) alleen niet van vrijdagavond tot maandagochtend tussen 22 en 06 uurtjes :)
 
blijft vreemd poohbeer...

je rijbewijs NIET halen en een jaar mogen rijden, en na het jaar moet je ermee stoppen... |(
 
Thanks!! :)

Zal wel goedkomen denk ik, en dan lekker :] :]

Ik hou jullie op de hoogte, als ik slaag post ik een :) , als ik zak post ik een :( in dit topic. ;)
 
hehe, als je slaagt post je morgen een paar :) bedoel je? ;)
Dan heb je echt wel iets beters te doen dan ons hier inlichten hoor.
Als je niet slaagt, dan heb je tijd genoeg voor :(
 
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)



GESLAAGD! Yeah, nu lekker :] vanmiddag!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: Revolution op 2001-07-31 12:59 ]
 
Hey, Gefeliciteerd :)

Heb je meteen een motor gehuurd ofzo dat je meteen vanmiddag kan gaan rijden ?

Of ga je meteen proefritten maken :P
 
gefeliciteerd!

Ik wens je mooie, snelle, filevrije, zonnige, droge, maar vooral veilige jaren motorplezier toe!

Nu nog wel even naar het gemeentehuis of stadsdeelkantoor om je roze papiertje op te gaan halen.
 
Bedankt allemaal!! :) :}

Het roze papiertje zit inmiddels in mijn portemonnee, net opgehaald. bij het gemeentehuis.

MartijnL, ik huur geen motor, ik heb er nl. eentje gekocht, een Yamaha FZR400 die ik vanmiddag gelijk ga ophalen! Nu al zin in. :)
 
Bedankt allemaal!! :) :}

Het roze papiertje zit inmiddels in mijn portemonnee, net opgehaald. bij het gemeentehuis.

MartijnL, ik huur geen motor, ik heb er nl. eentje gekocht, een Yamaha FZR400 die ik vanmiddag gelijk ga ophalen! Nu al zin in. :)

Ik heb je al gefeliciteerd maar goed..!!!
!! -- GEFELICITEERD -- !!
Spoedig gaan we met z'n vieren de wegen van Nederland onveilig maken.

}) }) :] :] 8-) 8-)
 
Gefeliciteerd Revolution, heel goed van je!

Mocht je motor beu zijn, weet ik nog wel een mooie CBR voor je te koop })
 
Terug
Bovenaan Onderaan