Buikschuiver oet Dre
MF veteraan
Een paar dagen geleden kwam ik zo aan het brainstormen met een mede M-Fer over wat je nou eingelijk nodig bent op de motor om de echte rit van Parijs-Dakar te kunnen rijden.
Aan gezien ik natuurlijk een motor rijden puur sang ben is het altijd al een droom om mee mogen te doen. Alleen ik heb helaas totaal geen ervaring met cros/enduro motoren maar daar kunnen we natuurlijk wel wat aan doen Net zoals de conditie daar kan ook aan gewerkt worden
Ben al begonnen met 1 kilometer te gaan lopen en daar komt elke week 500 meter bij
En er speelt natuurlijk een merken kwestie mee
Maar uiteindelijk ben ik toch een echte Nederlander en alles wat gratis is moet je meenemen
Aangezien ik momenteel een complete Honda Cbr 600f2 uit elkaar in de schuur heb liggen gaan we die gebruiken en aanpassen
Wat zijn we nodig? :
1: motor tsjek vering gaat aangepast worden (die zetten we gewoon in de hoogste stand)
2: Grotere tank inhoud (heb nog een tank liggen voor een CB die kan ik wel onder het zadel fabriken
3: Navigatie (komt nog aangezien het daar altijd droog is. Is een Mio voldoende en duur genoeg)
4: Een sateliet telefoon: is altijd handig om het kamp op te bellen dat je eraan komt en dat ze alvast het drinken koud leggen Dus een drinkenzak is niet nodig (weer een besparing )
5: Morele ondersteunig: Gaat de mede M-Fer voor zijn rekening nemen en tevens is hij spigiater die mijn tent opzet en opruimt :D
6: Monteur: is niet nodig ik rij honda (die gaan Nooit kapot ) en mijn luchtfilter kan ik 's avonds gewoon uitkloppen. Die is dan weer schoon genoeg
7: 3 sponsoren vinden. 1 voor de noppenbandjes (ik ga als een speer dus die slijten veel te hard), 1 spnsor voor de benzine (het is een hele afstand wat je af moet leggen en ik ben geen miljoen-air) en nog 1 voor de start/deelname kosten op zich te nemen.
Volgens mij heb ik nu aan alle belangrijkste zaken gedacht
Als er nog suggesties zijn laat maar horen
Aan gezien ik natuurlijk een motor rijden puur sang ben is het altijd al een droom om mee mogen te doen. Alleen ik heb helaas totaal geen ervaring met cros/enduro motoren maar daar kunnen we natuurlijk wel wat aan doen Net zoals de conditie daar kan ook aan gewerkt worden
Ben al begonnen met 1 kilometer te gaan lopen en daar komt elke week 500 meter bij
En er speelt natuurlijk een merken kwestie mee
Maar uiteindelijk ben ik toch een echte Nederlander en alles wat gratis is moet je meenemen
Aangezien ik momenteel een complete Honda Cbr 600f2 uit elkaar in de schuur heb liggen gaan we die gebruiken en aanpassen
Wat zijn we nodig? :
1: motor tsjek vering gaat aangepast worden (die zetten we gewoon in de hoogste stand)
2: Grotere tank inhoud (heb nog een tank liggen voor een CB die kan ik wel onder het zadel fabriken
3: Navigatie (komt nog aangezien het daar altijd droog is. Is een Mio voldoende en duur genoeg)
4: Een sateliet telefoon: is altijd handig om het kamp op te bellen dat je eraan komt en dat ze alvast het drinken koud leggen Dus een drinkenzak is niet nodig (weer een besparing )
5: Morele ondersteunig: Gaat de mede M-Fer voor zijn rekening nemen en tevens is hij spigiater die mijn tent opzet en opruimt :D
6: Monteur: is niet nodig ik rij honda (die gaan Nooit kapot ) en mijn luchtfilter kan ik 's avonds gewoon uitkloppen. Die is dan weer schoon genoeg
7: 3 sponsoren vinden. 1 voor de noppenbandjes (ik ga als een speer dus die slijten veel te hard), 1 spnsor voor de benzine (het is een hele afstand wat je af moet leggen en ik ben geen miljoen-air) en nog 1 voor de start/deelname kosten op zich te nemen.
Volgens mij heb ik nu aan alle belangrijkste zaken gedacht
Als er nog suggesties zijn laat maar horen
Laatst bewerkt: