Meerdere (>2) motoren (voertuigen) op 1 verzekeringspolis

TBone

Die hard MF'er
21 jan 2004
599
0
Delft
Even een vraagje over verzerkingspolissen waar ik zelf geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Ik had tot voor kort een Ford Mondeo en een Yamaha Dragstar die beiden op 1 verzekeringspolis stonden. Ik heb al een motor vanaf mijn 22ste en ik heb dus 10 schadevrije jaren opgebouwd. Vorig jaar heb ik die Mondeo gekocht en toen kon ik voor de auto dezelfde no-claim korting krijgen als voor mijn motor. Op voorwaarde dat ik hem bij dezelfde maatschappij verzekerde (UNIVE).

Nou heb ik een paar weken geleden een andere auto (Audi 100) gekocht terwijl mijn Ford Mondeo nog niet verkocht was. Ik had dus tijdelijk 3 voertuigen op 1 polis. Volgens Unive was dit geen probleem zolang ik mijn Ford maar binnen 30 dagen zou verkopen. Als dat NIET lukte dan moest ik voor een van mijn voertuigen een aparte verzekeringspolis afsluiten omdat er per polis maar 2 voertuigen op mogen staan. Voor die aparte verzekeringspolis zou ik dan gewoon de volle mep moeten betalen.

Nou heb ik mijn Ford inmiddels verkocht dus op dit moment geen probleem. Maar wat gebeurd er nu als ik een tweede motor erbij koop (zit er namelijk aan te denken om op termijn een oude motor te kopen om die beetje te verbouwen/op te knappen). Op dat mojment heb ik 3 voertuigen: 2 motoren en 1 auto. Is er dan een mogelijkheid om alle drie de voertuigen op 1 polis te zetten en voor alle drie de voertuigen dezelfde no-claim korting te krijgen ??
 
ik heb bij unive 2 auto,s en 1 motor verzekerd
geen probleem,alles zit in 1 pakket

huis ,inboedel de hele mikmak

gewoon ff bellen met hun
 
tja, wat vind je een oude motor,

ik betaal voor mijn GS 550 maar 27 euries per JAAR
mag dan 10000 km rijden,
er word dan geen rekening gehouden met no claim schade vrije jaren enz.
 
3 voertuigen op 1 polis is niet mogelijk.... ik zou gewoon de goedkoopste alleen WA laten lopen, kost je dan hooguit iets van 11eur netto per maand... Vind dat je daar niet over
mag klagen..... (motoren goedkoper in de verzekering als auto's, dus behoudt de korting op je auto!!!!)
 
Laatst bewerkt:
3 voertuigen op 1 polis is niet mogelijk.... ik zou gewoon de goedkoopste alleen WA laten lopen, kost je dan hooguit iets van 11eur netto per maand... Vind dat je daar niet over
mag klagen..... (motoren goedkoper in de verzekering als auto's, dus behoudt de korting op je auto!!!!)

Hoe kom je daarbij?

Ik ben met niets naar Unive gegaan en heb op mijn auto 8 schade vrije jaren en op de motor minder. Heb toen ik alles afsloot op zowel auto als beide motoren gewoon 8 schade vrijejaren gekregen!
 
ik zit ook met hetzelfde idee
(terug 2takt kopen en pekelfiets voor erbij)

alleen is het in belgië verschrikkelijk duur ivm nederland :N :r
 
Hoe kom je daarbij?

Ik ben met niets naar Unive gegaan en heb op mijn auto 8 schade vrije jaren en op de motor minder. Heb toen ik alles afsloot op zowel auto als beide motoren gewoon 8 schade vrijejaren gekregen!

Nou mag je je handjes dichtknijpen en gewoon je mond houden want dat is niet de manier om te verzekeren!

Ben zelf werkzaam als particulier relatiebeheerder bij een tussenpersoon! Dus ik weet hoe het balletje (officieel) hoort te rollen ;)
 
Nou mag je je handjes dichtknijpen en gewoon je mond houden want dat is niet de manier om te verzekeren!

Ben zelf werkzaam als particulier relatiebeheerder bij een tussenpersoon! Dus ik weet hoe het balletje (officieel) hoort te rollen ;)

Hmmm,... sorry hoor, maar het werkt dus echt wel een beetje anders.

Hoe het balletje officieel hoort te rollen hoor je wel zodra je de maatschappij belt met een vraag.
In eerste instantie krijg je het standaard antwoord te horen.
Als je dan zachtjes afdruipt en je tussenpersoon dezelfde maatschappij laat bellen is er ineens een hoop meer mogelijk!
(maar daar heb je dan ook een goede (!) tussenpersoon voor nodig)

Mijn maatschappij verzekert standaard gewoon 1 motor,... that's it! -O-

2e motor? FF bellen, en eerst gaat de no-claim niet mee,... beetje verbazing uitspreken, tussenpersoon laten bellen, en ineens gaat de complete no-claim wel mee! *D

(let wel; dit doen de meeste maatschappijen wel; de no-claim gaat mee, maar voor de tweede motor loopt dit niet synchroon met het aantal schadevrije jaren. Je hebt dan wel de volledige no-claim van de eerste motor, maar op de jaarlijkse afrekening zie je dat het aantal schadevrije jaren voor de tweede motor op bijvoorbeeld 2 staat). :?

Toen wilde ik een mooie 2e-hands Saab kopen!
Verzekering gebeld: werkelijk niets mogelijk met de opgebouwde no-claim van m'n beide motoren, (meer dan 14 jaar schadevrij!).
Nog een keer bellen,...
Nog een keer bellen,... })

En ja hoor! De derde keer mocht ik een Saab van max 30.000 euro nieuwprijs verzekeren met de no-claim van m'n motor! (75 hele %'tjes!)

Echt,... als je doordramt en blijft volhouden dat je zoveel jaren schadevrij op de motor gereden hebt, dan valt er een hoop te 'regelen' met de maatschappijen.
Als ze maar het 'gevoel' hebben dat je weinig schade zult maken, dan is elke verzekeringseuro die ze voor een tweede of derde motor/auto binnenhalen pure winst voor ze! :Y

Doorzetten dus!
 
dat is vreemd, ik heb naast de fzr ook nog een tijdje een gs en een auto op de polis gehad.
Kreeg dezelfde schadevrije jaren, maar is wel WA dus of het daarmee te maken heeft weet ik niet. Dit was niet bij unive maar een andere grote glasheldere.
 
Je zou het de Unive kunnen vragen? :)

Ja dat heb ik natuurlijk gedaan en hun antwoord staat in mijn eerste post, dus ff lezen voordat je reageert is wel handig. Unive zegt (tegen mij) dus dat twee voertuigen op 1 polis wel kan maar drie voertuigen kan niet. Drie voertuigen kan alleen gedurende een periode van maximaal 30 dagen en dat is voor de situatie dat je een nieuwe auto/motor hebt gekocht maar de oude nog niet hebt verkocht.

Over verschil tussen no-claim korting en schade-vrije jaren ........... dat is ook een vreemd verhaal. Toen ik mijn eerste auto anderhalf jaar geleden ging verzekeren had ik voor mijn motor reeds 9 schade-vrije jaren. Mij werd toen verteld dat ik voor mijn auto dezelfde no-claim korting kreeg maar dat ze qua schade vrije jaren voor mijn auto gewoon met 0 schade-vrije jaren gingen tellen. Als ik die auto dus ooit naar een andere verzekeraar ging overzetten zou ik dus niet de schade-vrije jaren van mijn motor mee kunnen nemen. Als ik mijn motor naar een andere verzekeraar ing overzetten kon dat wel.

Toen ik Unive echter vorige week belde en dat verhaal te horen kreeg over max 2 voertuigen per polis heb ik meteen even gevraagd hoeveel schade-vrije jaren ik per voertuig had opgebouwd. Antwoord: 10 schade-vrije jaren voor mijn auto en 9 schade-vrije jaren voor mijn motor ?????????

ik heb bij unive 2 auto,s en 1 motor verzekerd
geen probleem,alles zit in 1 pakket
huis ,inboedel de hele mikmak

Heb je voor je 2 auto's en voor je motor ook dezelfde no-claim korting dan ?

3 voertuigen op 1 polis is niet mogelijk.... ik zou gewoon de goedkoopste alleen WA laten lopen, kost je dan hooguit iets van 11eur netto per maand... Vind dat je daar niet overmag klagen.....

Hmmm .... had ik nog niet over nagedacht :-)
Zat een beetje te rekenen met de maandbedragen van mijn motor (all-risk) en mijn auto (beperkt casco). Maar je hebt natuurlijk gelijk: als ik een tweede motor erbij zou kopen dan zou ik die enkel WA verzekeren en dan is het maandbedrag natuurlijk een stuk lager.
 
Ik heb bij de KNMV 2 motoren en 1 auto allemaal op 80% no-claim staan, ik heb ze daar nog nooit over een maximum gehoord.

Dus als ze bij Univé te moeilijk gaan doen: hup, met royementsverklaring naar de KNMV om daar drie voertuigen te verzekeren en dan ook die 5% extra meepakken
 
Laatst bewerkt:
Bij unigarant is het geen enkel probleem om dit voor max 3 weken per jaar te doen (een extra voertuig dus per direct te verzekeren op de polis van mijn andere fiets of auto)
Tevens fijn waneer je een leenfiets meekrijgt die niet allrisk is verzekerd. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan