Meeuw aan flarden gereden

Roq

MF'er
4 mei 2008
68
0
Amsterdam
Gotgloeiende %^&#@!!

Vandaag rij ik door Amsterdam Nieuw West, schiet er ineens vanuit de berm een enorme meeuw de weg op. Min of meer lopend, of misschien probeerde ie nog wel op te stijgen, het ging zo snel... Ik kon dat beest gatverpielekes toch met geen mogelijkheid meer ontwijken zeg. Het was nota bene binnen de bebouwde kom, en ik reeds volgens mij nog geen vijftig op de teller, maar er was geen ontwijken aan.

Mijn motor is relatief licht (650cc) en de meeuwachtige was een fors uit de kluiten gewassen exemplaar, dus mijn hart sloeg wel even over toen mij voorwiel over dat beest stuiterde, ik bleef ternauwernood overeind. Ik was zo beduusd dat ik even omkeek en weer verder reed, maar even verder bij het stoplicht ben ik toch nog even gedraaid en naar het beest gaan kijken. Hij zag er morsdood uit, en toen er vervolgens nog even een koekblik overheen reed, hoefde ik helemaal geen twijfel meer te hebben dat het beest uit zijn lijden was. Ik twijfelde nog of ik een of andere dienst moest bellen, ik had wel een mobieltje bij me, maar ik had geen idee wie of wat ik gebeld zou moeten hebben om een dierenlijk op de openbare weg te melden.

Zag er overigens wel mooi uit, echt een bakbeest van een meeuw, maar moest ie nou echt die smalle motor van mij kiezen voor zijn zelfmoordpoging?! Het kostte me echt een rolberoerte op mijn zadel.

Heb jij weleens een beest aangereden? Kreeg je ook een rolberoerte?

Is het niet de bedoeling dat je de wegbeheerder belt ofzo bij een doodrijding? Welk nummer zou ik gebeld moeten hebben om een meeuwenlijk te melden?
 
Laatst bewerkt:
Heb het een keer gehad met een hert in het bos, ging er met mijn gasgas bijna dwars doorheen.
Ook rotberoerte gehad, nadat ik bij was gekomen van 3 keer dwars op het zandpad te hebben gestaan voor ik bij mijn rem kon komen.
Shit happens :)
 
meerdere vogels. dagen lang pijnlijke schouder van een kraai.
over eenden en katten heen gereden en vele honden een rotschop gegeven.

Maar me nooit dood geschrokken. Bellen waarom zou je dat doen? bij een huis dier wel ff kijken of er een naambandje om miauw of bello zit verder mooi laten liggen voor de kraaien
 
Gotgloeiende %^&#@!!Welk nummer zou ik gebeld moeten hebben om een meeuwenlijk te melden?
Euh... met je mobieltje: 118 of 0900-8008... mag ik a.u.b. het nummer van de dierenambulance?

Maar goed, gelukkig heb je niet van schrik allerlei gekke dingen gedaan en ben je overeind gebleven. Dat is het belangrijkste.

Zelf heb ik nog niet eerder dieren aangereden met de motor, maar wel een paar keer met vreemde obstakels te maken gehad: afvallende lading, rommel op de weg... niet nadenken, voor je kijken en gàs is de remedie (als je er niet meer omheen kunt).
 
Ik reed voor 2 maanden terug een duif aan met 160 kmpu, vol op mijn vizier. Heb het er levend vanaf gebracht, de duif was hacheevlees. Best nog lang last van men nek gehad...

Beest steeg ineens op uit de berm en met die snelheid was het al zo snel voorbij.. Gelukkig overeind gebleven tijdens het remmen.
 
Met de motor vorige week een konijn zonder verlichting overreden in de mist.. Schrik viel mee, konijn was morsdood. Met de auto heb ik tweemaal een vogel doodgereden. Eerst een duif waardoor de auto helemaal verhuld ging in een wolk van witte veren. Ik heb me echt een breuk gelachen toen. :X Paar weken later een hinkende vogel op de snelweg van zijn lijden verlost. Bij aankomst thuis hing er nog een vleugel aan mijn voorspoiler. :$

Soms kan je er gewoon niets aan doen. :N
 
Laatst bewerkt:
]
Hallo ,
Ik ben enkele jaren terug over een kat heen gereden . Was ook binnen de bebouwde kom met een gangetje van 50-60. Vanuit de berm stak dat beest zo de weg over. uitwijken was niet meer mogelijk . Ben toen recht over hem heen gereden . In de spiegel zag ik dat hij zijn oversteek wel afmaakte .Maar toen ik terug gereden was lag hij zijn laatste stuiptrekkingen te maken.
Het zou wel goed zijn als het mogelijk is en veilig kan om verkeers slachtoffers van de weg te halen en ergens in de berm neer te leggen /schuiven . Wanneer de aaseters erop af komen heb je grote kans op meer slachtoffers.
Kijk ook even als zo,n beest wel echt goed dood is .zo niet help hem dan even maar laat hem niet lijden .

gr Sytse
 
"Hert" klinkt wel wat groot, ik schat hem zo groot als een volwassen golden retriever, viel wat dat betreft wel mee.
Maar schrok me werkelijk de pleuris. Dat zandpad rijd ik nu altijd heeeel rustig B| :+


Jij wil niet weten, hoe hard die golden retriever aankomt als je 100 rijd. Heb ooit een hond tegen de auto gehad met die snelheid en die auto zat van voren flink in elkaar. Ben blij dat het niet op de plof was. :X
 
een kat en een konijn en ook wel eens een meeuw maar die kwam vol op me voor raam van me vrachtwagen.
Dat gaf een beste klap :)
 
been there .. done that ...

heb wel ns een opstijgende buizerd tegen me aan gehad. Helaas scheurde z'n buik open toen ie de spiegel raakte. Die smurrie die dan tegen je motorjack gepleurt wordt ruik je nog na een jaar .... :r
 
Laatst bewerkt:
ik heb 1x een duif met 100km/u op m,n voorruit van m,n koekblik gehad. daar bleef weinig van over. vondt ik niet zo boeiend. schrok wel enorm van de klap want ik had dat beest nooit gezien. mijn vrouw zag hem langs vliegen.
2 dagen later reed ik weer op de snelweg en vloog er ook een duif vlak voor mijn koekblik langs, deze zag ik wel en ik kon nog remmen en ik raakte hem net niet.

helaas werd ik net ingehaald door een auto die hem vol in de grille had zitten.

ook heb ik een keer een kat plat gereden met 130 op de snelweg s nachts.
ik zag hem in m,n ooghoek op de vangrail en ineens stond het arme beestje voor m,n auto. aangezien ik zelf 2 katten heb ben ik er best wel ziek van geweest.

met de motor heb ik vorige maand een konijn aangereden. het beestje had mazzel hij schoot heel hard de weg op en ik kwam net rustig met 30 km/h de bocht door.
hij dacht dat ie zo onder m,n motor door kon rennen. hij kwam precies tegen m,n onderkuipje en rolde daardoor terug. ik keek om en zag hem weer weg rennen.
 
heb met de motor alleen nog maaar vliegjes en bijtjes en een vleermuis geraakt, met de auto heb ik meerdere konijnen 1 kat 2 eenden en 3 vliegbeesten doodgereden en met de vrachtwagen eigenlijk al teveel om op te noemen.... in 1 keer zeker 9 vogels (van die zwarte) tegen de voorruit aangehad op de snelweg... ze stegen met z'n alleen op vanaf de vluchtstrook en kwamen vol voor de vrachtwagen terecht.. ik zat weggedoken achter het stuur want ik dacht dat de voorruit het zou begeven maar er zat nog geen putje in *O*

bij geen van allen gestopt en om gekeken omdat ik vind dat die beesten niet zo stom moeten zijn en maar uit moeten kijken, mijn hond kijkt ook uit voordat die de straat over sjeest dus kunnen andere dieren ook wel beseffen dat een bewegend opbject gevaarlijk is.
 
Laatst bewerkt:
Gotgloeiende %^&#@!!

Vandaag rij ik door Amsterdam Nieuw West, schiet er ineens vanuit de berm een enorme meeuw de weg op. Min of meer lopend, of misschien probeerde ie nog wel op te stijgen, het ging zo snel... Ik kon dat beest gatverpielekes toch met geen mogelijkheid meer ontwijken zeg. Het was nota bene binnen de bebouwde kom, en ik reeds volgens mij nog geen vijftig op de teller, maar er was geen ontwijken aan.

Mijn motor is relatief licht (650cc) en de meeuwachtige was een fors uit de kluiten gewassen exemplaar, dus mijn hart sloeg wel even over toen mij voorwiel over dat beest stuiterde, ik bleef ternauwernood overeind. Ik was zo beduusd dat ik even omkeek en weer verder reed, maar even verder bij het stoplicht ben ik toch nog even gedraaid en naar het beest gaan kijken. Hij zag er morsdood uit, en toen er vervolgens nog even een koekblik overheen reed, hoefde ik helemaal geen twijfel meer te hebben dat het beest uit zijn lijden was. Ik twijfelde nog of ik een of andere dienst moest bellen, ik had wel een mobieltje bij me, maar ik had geen idee wie of wat ik gebeld zou moeten hebben om een dierenlijk op de openbare weg te melden.

Zag er overigens wel mooi uit, echt een bakbeest van een meeuw, maar moest ie nou echt die smalle motor van mij kiezen voor zijn zelfmoordpoging?! Het kostte me echt een rolberoerte op mijn zadel.

Heb jij weleens een beest aangereden? Kreeg je ook een rolberoerte?

Is het niet de bedoeling dat je de wegbeheerder belt ofzo bij een doodrijding? Welk nummer zou ik gebeld moeten hebben om een meeuwenlijk te melden?
Ik leg echt helemaal stuk hier alleen al door de manier waarop je schrijft! _O-
 
Jij wil niet weten, hoe hard die golden retriever aankomt als je 100 rijd. Heb ooit een hond tegen de auto gehad met die snelheid en die auto zat van voren flink in elkaar. Ben blij dat het niet op de plof was. :X


Nou, ik héb hem geraakt. Maar dan met een gangetje van zo'n 80 km/u schat ik.
Achteraf is dat denk ik ook wel mijn redding geweest, ben erop geknald en vervolgens eroverheen. Dankzij de snelheid bleef mijn motor ook dwarsglijdend en heftig slaand toch rechtdoorgaan. Na de derde slinger stabiliseerde de motor en kon ik, zoals eerder gezegd, pas bij mijn rem komen.
Denk dat het op de weg, met mijn VFR wat minder prettig voor mij had uitgepakt ;)
 
bij geen van allen gestopt en om gekeken omdat ik vind dat die beesten niet zo stom moeten zijn en maar uit moeten kijken, mijn hond kijkt ook uit voordat die de straat over sjeest dus kunnen andere dieren ook wel beseffen dat een bewegend opbject gevaarlijk is.

Doe je dat ook zo met kinderen die je aanrijdt? Wat een redenatie zeg _O- .

Edit.

Ontopic: keer met 160/180 (kijk niet zo vaak op de teller als ik aan 't optrekken ben) op 't rechte stuk op een leuk bochtenweggetje een koolmees of iets van vergelijkbaar formaat tegen m'n borst gehad.. die krengen wegen geen drol maar dat voel je wel kan ik je vertellen :Y . Zag 'm aankomen maar voordat er tijd was om te reageren: POF.
 
Laatst bewerkt:
Maar me nooit dood geschrokken. Bellen waarom zou je dat doen? bij een huis dier wel ff kijken of er een naambandje om miauw of bello zit verder mooi laten liggen voor de kraaien



Omdat meneer de wetgever heeft besloten dat het strafbaar is om dit na te laten.

Lijkt me toch een goede rede :)
 
Ik heb een mereltje in de wielen van mijn trapfiets gehad. 't Beestje leefde nog, maar vleugeltje en oogjes stonden niet normaal meer. Ik heb 't uit z'n lijden verlost en in de prullenbak gegooid.
 
"Hert" klinkt wel wat groot, ik schat hem zo groot als een volwassen golden retriever, viel wat dat betreft wel mee.
Maar schrok me werkelijk de pleuris. Dat zandpad rijd ik nu altijd heeeel rustig B| :+
zullen we voor het gemak maar aannemen dat je met "hert" eigenlijk "ree" bedoeld ? O-)

herten zijn er betrekkelijk weinig in NL, en op specifieke plekken (stukje limburg, oostvaardersplassen en veluwe-kroondomeinen) en stuk groter dan maatje "golden retriever" (kalf uitgezonderd)

[me="Ted"]heeft overigens (ook) een ree voor de motor gehad[/me]
 
]
Hallo ,
Ik ben enkele jaren terug over een kat heen gereden . Was ook binnen de bebouwde kom met een gangetje van 50-60. Vanuit de berm stak dat beest zo de weg over. uitwijken was niet meer mogelijk . Ben toen recht over hem heen gereden . In de spiegel zag ik dat hij zijn oversteek wel afmaakte .Maar toen ik terug gereden was lag hij zijn laatste stuiptrekkingen te maken.
Het zou wel goed zijn als het mogelijk is en veilig kan om verkeers slachtoffers van de weg te halen en ergens in de berm neer te leggen /schuiven . Wanneer de aaseters erop af komen heb je grote kans op meer slachtoffers.
Kijk ook even als zo,n beest wel echt goed dood is .zo niet help hem dan even maar laat hem niet lijden .

gr Sytse


Dus jij was het! ;(












Gapjuh :P :+

Heb zelf trouwens een keer een eend aangereden, liepen van de weg af een stuk voor me, naar rechts. Eenmaal in de berm draaide ik het gas weer open, ik was echt nog een heel eind weg. Toen ik aan kwam rijden schrokken ze blijkbaar van het geluid (CB 250 met lekker dempert :P ), 1 eend vloog toch weer terug en kwam terwijl ik 60 reed precies tegen mn knie... De zijkant van de CB en een stukje van mn motorbroek zaten compleet onder de eendeschijt _O- Het beest liep wel weer gewoon weg, het was een beetje een schampklapje, maar hij schrok blijkbaar wel :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan