megamerel fighter project

superstrak werk!! hoop dat ik m'n tank zo netjes krijg... (geloof er niks van haha)
 
Dank U heren voor de positieve reacties en ja ofwel je vind het iets ofwel helemaal niet,
ik kan het me voorstellen het is een bepaalde stijl.

Ben verder aan het werk met de achterkant-kont dus laat je verrassen......... })

piccie's volgen een dezer dagen

:)
 
Hee, Peet.
fantastisch stuk werk! Dit geeft een heel eigen look.
Kijk eens naar een kontje van een aprilla racer van biaggi als inspiratie, dat loopt ook bol.
dat vormt vast een vloeiend geheel.

grtn kwajesjaakie
 
Kwajesjaakie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Weer een beetje opgeknapt hoop ik.

Goeie tip maar ik heb een ander lekker bol kontje in m'n hoofd............. :?

Greetz

:]
 
Tijdje niet gepost ,toch is er nog wel iets gebeurd zei het niet echt veel....
Kont zit erop en wel zodanig dat alles nu goed zit (accu ,achterspatbord) en is zelfs helemaal te demonteren zo.

Ben nu bezig aan de voorkant met cockpit en koplamp en ja het is het orginele bb spul ,is op dit moment voorhanden en met m,n bedrading plug en play, ook weet ik dadelijk zeker dat alles het zo doet voor het keuren daarna zien we wel.

zie hier
full
 
Tjemig zeg, knap gedaan kerel!. Zeker als het je eerste keer is!.
En ik ben heel benieuwd waar je allemaal tegenaan loopt met de keuring en hoe dat in zijn werk gaat bij zo'n motor?.
Succes iig, je hebt het verdiend!.

Gr Jelle
 
Update ,ja er is toch nog het een en ander gebeurd zoals:
bedrading aangesloten ,remleidingen aangesloten(integraal remsysteem),uitlaten ingekort en opgehangen, olieleidingen oliekoeler gemaakt, zijstandaard gemonteerd, cover voor lamp en deels cockpit bijna klaar, tank afgeperst en voorzien van ophanging.
Nog te doen :
zadelplaat /zadel, voor spatbord, aanslag stuur, accu bevestiging, overloop koelvloeistof.........
Als deze dingen klaar zijn heb ik m'n bouwpakket klaar hierna uit elkaar halen her en der dingen aflassen waar ik nu niet goed bij kan en dan netjes opbouwen en naar lelystad voor de keuring.
Hoop dit volgend voorjaar te kunnen realiseren.
Nu staat ze er zo bij...
full
 
Lekkere vooruitgang sinds de laatste update zeg!
Echt een unieke motor dit, zie je geen tweede van straks.
 
Vette eigenzinnige bak zeg :Y , mooi hoe je dit allemaal maakt.
Ben benieuwd naar het eind plaatje, hou het in de gaten. :}
 
Ja, de voorkant oogt lomp maar met deze lamp en cockpit kan je kwa vorm niet veel beters maken het ziet er in ieder geval afgewerkter uit. Geeft inderdaad een eigen uiterlijk.

Voor nu is dit voor mij het makkelijkst want alles doet het met dit spul en voldoet zo aan de gestelde eisen.

Als de motor eenmaal op kenteken staat word er het een en ander veranderd zoals kentekenplaat houder en knippers achter, uitlaatsysteem compleet,en waarschijnlijk ook de voorkant (cockpit, lamp)

Anderzijds zoals ik al in het begin van dit topic schreef is en was het de doelstelling om zoveel mogelijk onderdelen te hergebruiken en zie hier het resultaat.
Er is natuurlijk veel mooier en beter spul te koop maar dan word het veel meer een geldkwestie en op deze manier heeft het project toch een eigen karakter gekregen.

Ook is het zo dat ik niet van een ontwerp ben uitgegaan maar gaandeweg iets gebouwd heb waarvan dit het resultaat is; What you see is what you get, of je het nu mooi vindt of niet. Het hele project is een goeie leerschool voor de volgende...
Het ziet er naar uit dat ik m'n eigenbouw motor op de weg ga krijgen en dat is toch wel kikken.

8-)
 
Smaak valt over te twisten , maar absoluut keurig gemaakt , heb je framebouw
ook gevolgd` petje af. :) (ook laswerk)
In mijn ideaalbeeld had ik alle opbouwdelen net een fractie platter gemaakt , was het in mijn ogen een perfecte creatie geweest.

Maar dat zei ik al` dat is een kwestie van andere smaak .


PS- zou die driehoek onderin wel even aan kontdeel lassen , loopt alles mooier door .
plaat daar iets naar buiten halen , kun je wel om het frame heen werken .
 
Laatst bewerkt:
Bouwpakket zo goed als klaar, vandaag eens van de tafel afgetrokken en buiten eens goed bekeken en ja het bevalt me.

je kan de vorm niet goed op een foto vastleggen maar ze ziet er best bruut uit vind ik.

Effin kijk mee..

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan