megamerel fighter project

3
full
 
Weet nou niet goed wat ik er van moet vinden. :?
Zeker erg knap gemaakt :Y , maar deze vormen hebben we nog niet eerder gezien op dit forum.
Misschien is hij daarom wel zo bijzonder. *D
Als ik hem zo direct van de zijkant bekijk zeg ik vet.
Maar dan weer van een andere hoek uit vind ik het weer niet.
Kort om als je er zelf gelukkig mee bent is het ok.
Maar nogmaals knap gedaan hoor, je verstaat je vak goed. :} :} :} :} :} :}
 
Ik vindt het een hele gave creatie ,knap hoe je het allemaal gemaakt hebt met al die rondingen.
Wat voor gereedschap heb jij hiervoor voor handen ?
Ik ben zelf een beetje aan de hobby om het 1 en ander te maken of aan te schaffen wat gereedschap betreft.
Engels wiel check , zandzak check, houtblok komt eraan ,en wil nog een hamer maken.bla bla gewoon benieuwd.

Voorkant vindt ik wat minder btw maar snap de functionaliteit ervan ivm de teller e.d.
 
Zeker zeer vakkundig gemaakt! :} :}
Vind alleen de kont/tank en kuip veelst te groot t.o.v.de rest.
Maar wat al gezegd is hij is zeker apart en als jjj hem maar mooi vind. :+
 
Knap gemaakt hoor! :+
Niet helemaal mijn smaak,maar dat maakt niets uit.
Voorspatbord ligt er los op mag ik hopen? *D Anders kom je in de problemen ben ik bang...
 
Dank voor de reacties, nogmaals je kan op de foto's niet de drie dimensies weergeven.
hij is achter behoorlijk smal en van voren echt breed.
Toch vind ik dat ze een unieke uitstraling heeft , you hate it or you like it mij zal het niet boeien.

Tuurlijk smaken verschillen en zoals eerder gezegd zo is hij nu geworden. Dit is m'n eerste tank ,kont ed. dus mooie leerprojecten,het mooie is dat ik altijd iets anders kan maken als ik dit zou willen......

@ figterfeytel
Voor het plaatwerk gebruik ik inderdaad het zelfde gereedschap zoals jij al zegt (houtblok, engelswiel, planisching hammer, hamers ed en geduld, ik leer nog steeds bij maar als je gevoel voor materiaal hebt gaat het vanzelf.

@novascotia
Maak tig me neet druk, es ur gekeurt is zit ig dr waal un anger setje bogte en knalpiepe op
Kump goot. 8-)

Voor de rest van nederland: na het keuren wordt er inderdaad nog het een en ander veranderd ,uitlaat voorkant?, achterspatbord...

@ jerryt
Ja dit is um dan toch geworden ,ieder z,n stijl zulle we maar zeggen.
Je bent toch de inspiratiebron geweest waardoor dit project destijds door begonnen is en nog steeds kan ik je bouwkunsten zeer waarderen zeker omdat je het in een razend tempo doet en ik weet dat het niet vanzelf in/voor elkaar komt.
Wat ik jammer vind is dat een aantal van je projecten niet afgebouwd/afgemaakt worden(ik weet dat jij daar niks aan kan doen),je doet vaak het meest ingrijpende en moeilijke werk
daarna is het vaak lange tijd stil.....
:} :}

@texoot
Voorspatbord zit wel degelijk vast, 10mm tussen de band ,moet mijns inziens genoeg zijn.
 
Wat een werk, thumbs up! Ik denk dat als er een kleurtje op het frame zit ie er nog een stuk beter uitziet. Uitlaatsysteem vind ik wat minder, maar dat zat origineel natuurlijk achter een kuip.
 
Wat een werk, thumbs up! Ik denk dat als er een kleurtje op het frame zit ie er nog een stuk beter uitziet. Uitlaatsysteem vind ik wat minder, maar dat zat origineel natuurlijk achter een kuip.

Hij heeft al eerder aangegeven dat hij eerst er zoveel mogelijk de originele fabrieksdelen
er op monteert , dit in verband met het aan te vragen eigenbouw kenteken .
Bij keuring mekkeren ze nog al . :+
(Overall moet verklaring bij waar de gebruikte delen vandaan komen)

Dus niet mooi staande delen kwakt hij er later vast en zeker af , net als het frontstuk :X .

;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zeker fan van de styling :} de lompheid doet me denken aan een creatie van Friedel Münch, en net als jij zelf ben ik ook wel fan van rare creaties uit de jaren 50/60 ;) Mooi ook dat je je niet teveel laat beinvloeden van trends en de meningen van anderen. Wel jammer dat er nu roest op de framebuizen zit. Zouden ze daar bij de keuring nog moeilijk over kunnen gaan doen?
Al nagedacht over de kleur van het frame? Denk dat matblauwachtig érg chique zal staan icm dat gepolijste alu. Beetje ala Moto morini dus :9~
Moto-Morini-Corsaro-Avio-silver.jpg
 
Hij heeft al eerder aangegeven dat hij eerst er zoveel mogelijk de originele fabrieksdelen
er op monteert , dit in verband met het aan te vragen eigenbouw kenteken .
Bij keuring mekkeren ze nog al . :+
(Overall moet verklaring bij waar de gebruikte delen vandaan komen)

Dus niet mooi staande delen kwakt hij er later vast en zeker af , net als het frontstuk :X .

;)
Dat is niet te hopen, past juist prima bij de styling van de tank en kont *D
 
De vormgeving van de tank, kont en het voorkuipje zijn niet mijn stijl, maar mijn god, het is wel prachtig gemaakt en 'props' voor je eerste keer dat je dit zo voor elkaar krijgt! :}
 
Laatst bewerkt:
Mooi project hoor.
Denk je bij de keuring wel even aan de juiste afrondingsstraal, bv. je voorspatbord.
Anders heb je een afkeurpunt.
En op het typeplaatje MOET bij fabrikant zelfbouw staan. Type mag je zelf kiezen.
Als de afkeurpunten die je eventueel krijgt niet al te belangrijk zijn mag je voor herkeur bv. naar Venlo.
Spreek uit ervaring..... Succes
 
O.K. dankjewel Erwin ik heb inderdaad nog wel wat vragen maar ben effe met iets anders bezig..........

In welk verband heb je zelf ervaring met dit soort dingen?

Zou graag van je expertise gebruik maken, is het goed als er een weekje tussen zit?

Ik mail je

BTW wens iedereen een voorspoedig nieuwjaar in goede gezondheid en veel bouwplezier

Greetz Limbopeet

:W :W :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan