* Meiden met supersportmotoren gaan gewoon door in deel 8*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb trouwens vorige week nieuwe bandjes gekregen en moest er de eerste paar ritjes best aan wennen. Hebben jullie dat nou ook?
 
Ik heb trouwens vorige week nieuwe bandjes gekregen en moest er de eerste paar ritjes best aan wennen. Hebben jullie dat nou ook?
Nee ben helemaal blij met de BT 016 :Y tegen alle verwachtingen in trouwens


Maar heb jij de OP gezien O-)
 
@ Wannabe; ik zit hier als een dolle te duimen!

Heeft mijn zonnedansje eigenlijk nog geholpen voor de Race Academy dames?

En als ik het goed begrijp................mijn eigen niet op het circuit wagen want dan is de gewone weg niet meer leuk. En ik kan nu nog 200% genieten op de dijkjes :Y
 
@ Wannabe; ik zit hier als een dolle te duimen!

Heeft mijn zonnedansje eigenlijk nog geholpen voor de Race Academy dames?

En als ik het goed begrijp................mijn eigen niet op het circuit wagen want dan is de gewone weg niet meer leuk. En ik kan nu nog 200% genieten op de dijkjes :Y

Blijven dansen, dat is woensdag pas *O*
 
Dat doe je goed!
Ik denk er hard over om volgend jaar meer op het circuit te gaan rijden en minder op de openbare weg. Aangezien het buitengebied langzamerhand een 60km zone wordt, voorzie ik meer donaties aan CJIB, dat geld kan ik aan veel betere doeleinden besteden.

Jammer van de regen afgelopen zondag en dat je daardoor 2 sessies hebt gemist. Ik hoop echt voor je dat de volgende betere omstandigheden hebt. Ben heel benieuwd naar de foto's!


Ook hallo allemaal! :W

Heb ik iets gemist Aprili@ster? Een verslag ofzo? :X :X Of foto's van een Metty die aan klussen is thuis .....

Ik doe momenteel ook weer ff rustig aan met rijden. 250 euro boete in 1 week is een beetje veel dacht ik zo. 't Geld groeit nou ook weer niet op m'n rug. 1 van de meidentocht van de 18e; 1 van de BBQ (niet schrikken, geldt alleen voor mij :/ ).

Hé meiden, is die motorcursus nog een keertje voor herhaling vatbaar?
Zelf heb ik me in ieder geval prima vermaakt en ik weet nu zowaar hoe ik een ketting kan spannen.
 
Nee ben helemaal blij met de BT 016 :Y tegen alle verwachtingen in trouwens


Maar heb jij de OP gezien O-)
:W meiden *O*

ik mis Kea in de OP -O-

in deeltje 8 komt James ook maar weer ff voorbij,voor de nieuwe dames die m nog niet konden ;)
full
 
Ook hallo allemaal! :W

Heb ik iets gemist Aprili@ster? Een verslag ofzo? :X :X Of foto's van een Metty die aan klussen is thuis .....

Ik doe momenteel ook weer ff rustig aan met rijden. 250 euro boete in 1 week is een beetje veel dacht ik zo. 't Geld groeit nou ook weer niet op m'n rug. 1 van de meidentocht van de 18e; 1 van de BBQ (niet schrikken, geldt alleen voor mij :/ ).

Hé meiden, is die motorcursus nog een keertje voor herhaling vatbaar?
Zelf heb ik me in ieder geval prima vermaakt en ik weet nu zowaar hoe ik een ketting kan spannen.
Jazeker :) was erg leuk!
ja ketting spannen weten we nu wel _O- nooit gedacht daar een uur mee vol te kunnen krijgen :P Jarno zelf waarschijnlijk ook niet.... wel leerzaam overigens!
 
@ Wannabe; ik zit hier als een dolle te duimen!

Heeft mijn zonnedansje eigenlijk nog geholpen voor de Race Academy dames?

En als ik het goed begrijp................mijn eigen niet op het circuit wagen want dan is de gewone weg niet meer leuk. En ik kan nu nog 200% genieten op de dijkjes :Y
Ja je doet goed je best! Een paar dagen geleden voorspelden ze nog regen voor woensdag, nu 21 graden bewolkt *O* zolang het droog blijft ben ik al blij!!! *O* *D
 
Er waren eens zeven jonge domme blondjes, die weinig verstand van motoren hadden.
De blondines waren totaal afhankelijk van de startknop van hun motor en raakten helemaal in paniek wanneer dit wonder der techniek haperde of dienst weigerde.

Daarnaast waren er eens drie zeer geduldige hulpvaardige wijze mannen uit het Oosten. Zij boden aan om de onkunde van de blondines op te krikken naar een fatsoenlijke basiskennis.
Ja, ja een zeer gewaagd streven.

Dus met hulp van de hedendaagse techniek (waar zouden de dames zijn zonder een navigatiesysteem) arriveerden de 7 redelijk op tijd bij het pand in Lemelerveld.

full


Drie kwartier later slaagde de wijze heren er met veel moeite in om boven de decibelen van het vrouwelijke schoon uit te komen en de leiding over te nemen van de blondine met een hele grote snavel, die al onderweg was naar de koopjeszolder. De dames werden gebracht naar het heilige der heilige van AMC-moto, de werkplaats!
 
De hersenen van de blondines werden direct flink op de proef gesteld, want het spits werd afgebeten met een demonstratie kettingspannen. Jarno legde rustig uit, dat eerst de moer van de achterband losgedraaid moest worden om daarna de borgmoer van de spanners los te draaien. Voor meelezende klunsen volgt hierbij een handig ezelsbruggetje: Linksom is Los.

Terwijl zes dames langzaam aan steeds meer pigment in de haren kregen, bleef de blondine met de grote snavel vertwijfeld naar de handige Jarno kijken; het losdraaien van moeren met 2 sleutels zonder de machine te beschadigen (das een uitdaging), de ketting niet te strak zetten (das riskant), zorgen dat het wiel niet scheef wordt getrokken tijdens het spannen van de ketting en weer goed wordt vastgedraaid (das onmogelijk). Wat een geluk dat ze een man aan de haak had geslagen met twee rechter handen. :}

Aan het eind van de avond waren de jonge motorrijdsters een hoop kennis rijker, ze wisten nu wanneer een ketting aan vervanging toe is, wanneer het wisselen van een band noodzakelijk is, wanneer je de bandenspanning moet controleren, hoe de olie en de koelvloeistof gepeild moet worden en dat ze nooit teveel olie in de motor moeten gooien, omdat anders de oliekeringen beschadigen. Ze hebben gezien waar de schakelpookjes versteld kunnen worden, waar ze op moeten letten wanneer de motor voor langere tijd wordt stilgezet en hoe ze een band kunnen plakken.

Er was slechts één kanttekening, de meeste demonstraties waren niet van toepassing op een Italiaanse motorfiets, dus er is nog één blondine overgebleven. :(

full


Uiteraard werden Jacco, Jarno en Han na afloop heel uitvoerig bedankt voor hun gastvrijheid en hulpvaardigheid. Hulde voor dè mannen van AMC-motoren !!!



Moraal van dit verhaal:
Wanneer je niet gehinderd wordt door enige kennis, kan je dat in sommige gevallen maar beter zo houden. Eenmaal teruggekomen van een gezellig avondje stappen met de ladies, werd ik vakkundig uitgehoord over wat ik had geleerd. Nadat ik mijn opgedane kennis eerlijk had opgebiecht, kreeg ik als beloning te horen, dat ik voortaan zelf mijn motoren maar moest controleren. Het wordt dus tijd dat ik manlief uitleg hoe de (af)wasmachine, stofzuiger en de kookplaat werkt.
 
verhaal...
Moraal van dit verhaal:
Wanneer je niet gehinderd wordt door enige kennis, kan je dat in sommige gevallen maar beter zo houden. Eenmaal teruggekomen van een gezellig avondje stappen met de ladies, werd ik vakkundig uitgehoord over wat ik had geleerd. Nadat ik mijn opgedane kennis eerlijk had opgebiecht, kreeg ik als beloning te horen, dat ik voortaan zelf mijn motoren maar moest controleren. Het wordt dus tijd dat ik manlief uitleg hoe de (af)wasmachine, stofzuiger en de kookplaat werkt.
:} mooi verhaaltje weer ;)
haha ik wordt ook constant geconfronteerd met: "je hebt toch cursus motoronderhoud gedaan??" B|
 
Laatst bewerkt:

:W Hey James :j
:$

:W hoi allemaal in het nieuwe topic!!! Zwam away zou ik zeggen :)

Ohh :P en ook al begin ik pas in oktober met lessen... Ik heb mijn future-bike gevonden :9~ Een geweldige, limited edition (natuurlijk B| waarom niet nog duurder) Suzuki GSXR 600 k8 in het wit...

gsxr600k8white.6.jpg

:]
Uhm ja, wel eerst een paar jaar rij-ervaring opdoen ofzo :$
 
Laatst bewerkt:
deeltje 8 *O* *O* *O*

Dacht even dat jullie echt over " nagellak" verder zouden praten maar gelukkig komen de banden ook voorbij!

@ aprili@ster: Leuk verhaaltje! :Y Jammer dat ik het gemist hebt, alhoewel ik heb een handige man die het wel voor mij wil doen zolang ik maar kook en stofzuig en de was niet vergeet! *O*
 
@ Kawatinka:
full


Moraal van dit verhaal:
Wanneer je niet gehinderd wordt door enige kennis, kan je dat in sommige gevallen maar beter zo houden. Eenmaal teruggekomen van een gezellig avondje stappen met de ladies, werd ik vakkundig uitgehoord over wat ik had geleerd. Nadat ik mijn opgedane kennis eerlijk had opgebiecht, kreeg ik als beloning te horen, dat ik voortaan zelf mijn motoren maar moest controleren. Het wordt dus tijd dat ik manlief uitleg hoe de (af)wasmachine, stofzuiger en de kookplaat werkt.
De reden waarom wij dit strikt gescheiden hebben hier in huis ;)
(Leuk verslag trouwens Metty!)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit vandaag tijdens de wedstrijd in de trein van Nijmegen naar Den Haag (en zometeen eerst van DH naar Nijmegen...... )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan