Melandri naar Sterilgarda Yamaha!!

Ik denk dat dit best een goede keuze is van marco. Hij heeft het echt nodig om weer voorin mee te kunnen strijden voor de winst. Hij lijkt me iemand die echt het zelfvertrouwen weer moet terugwinnen en velen hebben hem al afgeschreven, maar ik zeker niet!
Met de 990 cc motoren deed hij het erg goed, maar de 800cc motoren liggen hem misschien gewoonweg niet. Veel pech gehad met de switch naar Ducati en met de Kawa deed hij het nog erg sterk voor wat Kawa te bieden had. Dit jaar ook weer pech, maar er zijn races bij dat hij duidelijk van zich doet spreken. Maar de resultaten lijken minder, omdat de fabrieksteams gewoonweg niet te pakken zijn. De nummers 1 t/m 4 zijn vooraf al bekend, alleen nog niet de volgorde. Dan moet er eens een wonder plaatsvinden zoals Ben Spies die een stunt laat zien, maar normaal gesproken komt ook hij er niet aan te pas met een satalietfiets.
Hopelijk komt Marco weer terug in de motogp, want hoe mooi het veld in de WSBK ook mag worden, motogp blijft toch het hoogst haalbare voor een coureur.
 
aha, vroeg me al af wie de plek van Spies op ging vullen bij tech3, Cal dus ..
 
Laatst bewerkt:
Nope, naar Yamaha:

Bron: Marco Melandri joins WSBK with Yamaha


Marco Melandri will become the latest MotoGP rider to defect to the World Superbike Championship after he was confirmed as having signed with Yamaha for 2011.

The Italian has been the subject of rumours linking him to a switch to the series in recent weeks, but while it was originally anticipated that he had been approached by BMW, it is with Yamaha that he will contest the 2011 season.

Coming on the back of the announcement that Cal Crutchlow will move to Tech 3 Yamaha in MotoGP next season, long-time grand prix racer Melandri subsequently takes his place.

Reuniting with the manufacturer that gave him his break in MotoGP back in 2003, Melandri follows in the footsteps of Max Biaggi, Carlos Checa and Sylvain Guintoli et al in turning his back on grand prix racing in favour of a move to the Superbike arena.

It is a challenge that Melandri is thrilled to be accepting, the 28-year-old expressing his confidence that he will be challenging for the title in his first season.

“I'm very happy with this new challenge, it's a big change and I want to fight for world superbike wins,” said Melandri, who finished runner-up to Valentino Rossi with Gresini Honda in 2005. “It's nice to be back with Yamaha; I know many people there; I was very young when I rode with them before, now I'm much more mature.

“As the reigning 2009 champions The Yamaha Sterilgarda Team have proved to have a very competitive package and are one of the top teams in World Superbike. I realise Superbike is not easy and I know I have to work hard. I'm looking forward to feeling the adrenalin again and fighting for the championship.”

Melandri's arrival also confirms the participation of Yamaha, which was believed to be in doubt earlier in the season. Although his team-mate is yet to be confirmed, rumours circulating at the Nurburgring this weekend suggested that former Ducati and current BMW team boss Davide Tardozzi could be joining his countryman in helming the team in 2011.

For the moment though, Yamaha's Laurens Klein Koerkamp was simply pleased to have landed a coup in signing Melandri.

“Marco is a great signing for the World Superbike Team. He has massive experience at the pinnacle of motorcycle racing and is extremely motivated to have the opportunity to challenge for race wins again. Whilst it is sad to see Cal leave us to move on up in the Yamaha family we are excited to have a serious title contender such as Marco joining us.”

During a grand prix career that spanned 14 seasons, Melandri has won 22 races – including five at MotoGP level – and managed 62 podiums.
 
Laatst bewerkt:
ah, dan gaat ie het plekkie van Cal opvullen dus.. Zouden ze Xaus dan nog kunnen gebruiken bij BMW??
 
ah, dan gaat ie het plekkie van Cal opvullen dus.. Zouden ze Xaus dan nog kunnen gebruiken bij BMW??

Als ik de commentatoren mag geloven tijdens het WSBK mag Xaus ook vrijwel zeker naar een andere werkgever gaan uitkijken/ Als er geen teams bijkomen gaat er krapte ontstaan voor zitjes. Haga en Fabrizio zitten immers binnenkort ook zonder werk en gaan vast niet op de bank voor Eurosport zitten :+
 
Als ik de commentatoren mag geloven tijdens het WSBK mag Xaus ook vrijwel zeker naar een andere werkgever gaan uitkijken/ Als er geen teams bijkomen gaat er krapte ontstaan voor zitjes. Haga en Fabrizio zitten immers binnenkort ook zonder werk en gaan vast niet op de bank voor Eurosport zitten :+

haha, dat denk ik ook niet. Ik heb, volgens mij, wel begrepen dat zijn australische makker bij BMW nog een jaartje doorgaat, crashtest Xaus inderdaad niet :+ . Komt er dus een plekkie vrij bij de Bayersche herren.
Ik zie Haga, ondanks zijn leeftijd, nog niet stoppen en Fabrizio ook niet. Persoonlijk vind ik Haga beter dan Fabrizio (ook in de WK stand overigens) en daarbij heeft Haga ook veel meer ervaring. Niet dat de daar bij BMW gebrek aan hebben .. Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar als er geen andere teams bij komen of er elders coureurs stoppen/weggaan komt er inderdaad krapte .. ;)
 
Eugene Laverty wordt de teamgenoot van Melandri voor 2011.

bron: crash.net
 
We zullen wel zien hoe Melandri het gaat doen op de Yamaha. Zou het fijn voor hem vinden als hij in staat is om inderdaad weer eens voor overwinningen mee te kunnen strijden, en wellicht een gooi te kunnen doen naar het kampioenschap.

Voor Neukirchner zou ik het echt heel erg jammer vinden als dat gewoon exit is aan het einde van dit seizoen, voor mij is Neukirchner nog steeds iemand met potentie. Jammer dat hij na zijn crash niet helemaal meer terug op zijn oude niveau wist te komen.
 
ik had hem meer gegunt in de gp , maar na al die kansen en al die jaren zit er volgens mij gewoon niet meer in.....weet je nog iedere keer die spiderman bike aan gort, heb ik toch stiekem wel gelachen hoor.
 
ik had hem meer gegunt in de gp , maar na al die kansen en al die jaren zit er volgens mij gewoon niet meer in.....weet je nog iedere keer die spiderman bike aan gort, heb ik toch stiekem wel gelachen hoor.
Zou die machine naderhand niet geveild gaan worden? _O- Zie Melandri nog voor me, de stukjes in de grindbak bij elkaar zoekend _O-

Marco_Melandri_mentre_gareggia__vestito_da_Uomo_Ragno__al_Moto_GP_di_Portogallo_4.jpg


121804_Marco+Melandri+crash+during+the+race.preview_big.jpg


:+
 
Het is niet vanzelfsprekend dan een motogp rijder even de huidige SBk rijders rijles geeft.
Denk zelf dat Edwards om die reden nog maar een jaartje een subtoppersrol in de Motogp blijft uitvoeren.
Maar Melandri is wel een aanwinst voor het SBK,ben benieuwd wat hij er van maakt.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet vanzelfsprekend dan een motogp rijder even de huidige SBk rijders rijles geeft.
Denk zelf dat Edwards om die reden nog maar een jaartje een subtoppersrol in de Motogp blijft uitvoeren.
Maar Melandri is wel een aanwinst voor het SBK,ben benieuwd wat hij er van maakt.


ik schat Melandri hoog in , ben echt benieuwd
 
Melandri gewoon een goede rijder.
het is dat kawasaki er geen geld meer in wou stoppen
anders had hij het niet zo verkeert gedaan.
Ik had alleen als ik hem was voor BMW gegaan denk dat het wel goed gaat komen met dat merk
De yamaha's doen het niet echt geweldig na dat spies is vertroken
Maar het zal niet aan de inzet liggen van melandrie :)
 
wie wordt de 2e rijden eigelijk binnen het yamaha team? toseland schijnt naar hmplant honda te gaan die terug komt bij de superbikes als 1 mans team.
misschien toch haga?
 
Terug
Bovenaan Onderaan