membranen loshalen van behuizing

23 jul 2010
113
0
Omdat m'n mengsel te arm staat wil ik m'n gasnaalden een standje hoger zetten. Echter zitten de membranen van de CV carbs (Kawa GT 550) behoorlijk vast geplakt aan de behuizingen.
Heeft er iemand een handigheidje om deze te lossen? Ben een beetje bang dat de membranen gaan scheuren; vervanging is niet echt goedkoop :X

Grt, edwin
 
Heb ik ook nog aan gedacht, dan wel imal d'r op en niet het 'all purpose' wd40..

Rubber is vastgekoekt met rommel van buitenaf. Lossnijden kan ook nog, als je maar voorzichtig doet. Ruber is erg zacht, maar ook van gietalu kun je zomaar flinters afsnijden. En van je vingers ook :')

En in heet water met een sopje?
 
Rubber en WD40 (of wat voor olie dan ook) is een nono. Veel rubbers nemen de olie op waardoor ze opzwellen. Als je de carbs er nu helemaal vanaf haalt er ondersteboven houdt dan vallen de naalden er toch uit?


grtz Thijs
 
Rubber is vastgekoekt met rommel van buitenaf. Lossnijden kan ook nog, als je maar voorzichtig doet. Ruber is erg zacht, maar ook van gietalu kun je zomaar flinters afsnijden. En van je vingers ook :')

En in heet water met een sopje?

Heb al besloten om het klusje goed aan te pakken en de carbs te demonteren en schoon te maken; ik denk n.l. niet dat de rest van de carbs schoner is dan de meuk die ik nu tegenkom.

Rubber en WD40 (of wat voor olie dan ook) is een nono. Veel rubbers nemen de olie op waardoor ze opzwellen. Als je de carbs er nu helemaal vanaf haalt er ondersteboven houdt dan vallen de naalden er toch uit?


grtz Thijs

Ok, olie en rubber verdragen elkaar dus niet, bedankt voor de info!
Enne, de carbs op z'n kop zodat de naalden eruit vallen gaat dus niet omdat de stopjes net boven de naalden ook vast zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ok, olie en rubber verdragen elkaar dus niet, bedankt voor de info!
Enne, de carbs op z'n kop zodat de naalden eruit vallen gaat dus niet omdat de stopjes net boven de naalden ook vast zitten.

WD40 is geen olie.... al zit er wel een vleugje olie in.

Verder lijkt het me inderdaad zinvol om die carbs helemaal schoon te maken.
Overigens: als dat membraan zo vastgeplakt zit zal het rubber zeker niet meer in topconditie zijn.....
 
De membranen zijn nog wel soepel en zonder enig scheurtje of gaatje; toch zonde om te moeten vervangen vind ik dan...

Dat is jouw inschatting.

Kijk overigens áltijd uit als je carbs er af haalt, ook door de benzine zetten de membranen sterk op. Hou de carbs dus altijd recht en gooi de benzine er zo snel mogelijk uit.
 
Heb al besloten om het klusje goed aan te pakken en de carbs te demonteren en schoon te maken; ik denk n.l. niet dat de rest van de carbs schoner is dan de meuk die ik nu tegenkom.Ok, olie en rubber verdragen elkaar dus niet, bedankt voor de info!
Enne, de carbs op z'n kop zodat de naalden eruit vallen gaat dus niet omdat de stopjes net boven de naalden ook vast zitten.

Je mag ze ook even bij mij afgooien, gooi ik ze weer in de ultrasoonreiniger. ZIe net dat je ook in Tilburg woont.
 
er zijn ook olie- en benzinebestendige rubbersoorten.

deze wordt o.a. gebruikt om afdichtingen voor cilinderkopdeksels, oliefilters en ook voor gasschuif membranen :-)

m.a.w. WD40 gaat helemaal niks nadeligs doen aan dat membraan. Als het tegen benzine kan, kan het veel hebben hoor!
een membraan zit in zo'n carburateur midden in de benzinedamp op moment dat je de warme motor uitschakelt. Als ze dat van niet benzine bestendig spul zouden maken zou het maar een paar dagen meegaan.


je kunt het fysieke membraan (rubber flapje) ook los vervangen he!?
 
Voordat ik de carbs heb weggebracht voor de ultrasoon, nog eens met de membranen zitten vogelen met iets langere nagels onder het randje. Uiteindelijk dus wel los gekregen..
;)
Boeltje zit inmiddels weer in elkaar; iig ieder bedankt voor de hulp en info 8-)
 
er zijn ook olie- en benzinebestendige rubbersoorten.
deze wordt o.a. gebruikt om afdichtingen voor cilinderkopdeksels, oliefilters en ook voor gasschuif membranen :-)
m.a.w. WD40 gaat helemaal niks nadeligs doen aan dat membraan. Als het tegen benzine kan, kan het veel hebben hoor!
een membraan zit in zo'n carburateur midden in de benzinedamp op moment dat je de warme motor uitschakelt. Als ze dat van niet benzine bestendig spul zouden maken zou het maar een paar dagen meegaan.
je kunt het fysieke membraan (rubber flapje) ook los vervangen he!?

In m'n WPH (en door ervaren monteurs) wordt vermeld dat je na het verwijderen van de carbs ze absoluut niet mag kantelen ivm het verspreiden van de benzine en de membranen er zo snel mogelijk uit moet halen, om te voorkomen dat de membranen gaan opzwellen. Waarom zou dát nou zo nodig zijn als de membranen er tegen kunnen? :?
 
Je zou denken dat er wel over nagedacht is destijds. Bestendig rubber heeft mogelijk weer andere bezwaren.. (zou niet weten welke; ben ook geen rubberkoning)
Mocht ik ooit een gescheurd membraan hebben, dan ga ik eens kijken wat het nou echt doet met benzine en olie..
 
Ik vraag me af waarom ze niet "gewoon" benzinebestendig rubber gebruiken voor membranen?

Te duur, want het is immers niet noodzakelijk. Bij normaal gebruik komt daar geen olie of benzine, dus niet nodig.

Hetzelfde als dat de lak op je tank niet benzinebestendig zou zijn:

De lak is ook niet benzinebestendiger dan normale lak ;-).


grtz Thijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan