Met A code 80 toch maximale vermogen rijden Straf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naamloos1211

Rookie
8 mei 2018
8
0
Niet relevant
Hallo ik heb vandaag mijn rijbewijs A code 80 behaald. Dit houd in dat ik motoren van maximaal 35KW mag rijden. Weet iemand wat er gebeurt als ik toch maximaal vermogen rijd en wordt staande gehouden?
 
Eerste bericht ook echt. Nou. Welkom dan maar op het forum.
Zal ik een zinning antwoord geven?

Vooruit, ik ben met dit mooie weer in een goede bui.
Als je rijd ben je onverzekerd en je rijd zonder geldig rijbewijs. En als ze je pakken ben je;

bX4qV.gif
 
Maar wat als je hem op papier 35KW laat zetten?

Als je normaal rijd, waarschijnlijk niks.
Als je een ongeluk krijgt ben je de lul en kan je voor alle kosten opdraaien.
Als je staande gehouden word omdat ze het niet vertrouwen kan je hem kwijt zijn.

Gewoon eventjes wachten en normaal doen, dan kan je daarna jezelf te pletter rijden met een vol vermogen.
En ondertussen motor-rijders een nog slechtere naam bezorgen.

-edit:
P.S. Als ik dit forum mag geloven ben je beter op je plek bij het Wie-Rijd Facebook groep met dit soort plannen.
 
Laatst bewerkt:
Alles onder de 140kW is ongeschikt als beginnersfiets, wanneer gaat de wetgever dat nou ook eens snappen :+
 
Ik weet niet hoe je koet quoten maar moest wel lachen om je laatste zin lol
Als volgt:

GmXyGkj.png


On-topic: geen idee wat precies de boete is, maar die boete is ook niet zo spannend. Als het alleen die boete was zou ik zeggen och, dat hele gehannes met dat opdelen en faseren van het rijbewijs A, boeien. Maar het is dus niet alleen de boete. Zeker voor een beginner, bij wie de kans op fouten relatief veel groter is dan bij een eravren rijder. Dat betekent dat je dus relatief veel meer kans maakt op aandacht van de politie (boete) en/of aandacht van een verzekeringsmaatschappij (verhalen kosten bij ongeval). Om die boete hoef je je niet zo druk te maken, die is maar een paar honderd euro of zo.
 
Laatst bewerkt:
En als je een vol vermogen rijbewijs hebt en je rijdt op een motor die op papier (of plastic) 35kw is, maar stiekem toch niet begrenst is.

Is dit strafbaar?

sorry voor het inbreken
 
Hallo ik heb vandaag mijn rijbewijs A code 80 behaald. Dit houd in dat ik motoren van maximaal 35KW mag rijden. Weet iemand wat er gebeurt als ik toch maximaal vermogen rijd en wordt staande gehouden?

Dan krijg je alsnog een naam van de Roverheid opgeplakt.

Waarschijnlijk Verkeersovertreder. :W
 
En als je een vol vermogen rijbewijs hebt en je rijdt op een motor die op papier (of plastic) 35kw is, maar stiekem toch niet begrenst is.

Is dit strafbaar?

sorry voor het inbreken

Laat ik vooropstellen ; ik weet het niet.

Maar ik denk dat het mogelijk is dat de verzekering zo denkt; jij hebt niet gefraudeerd, want je betaalt meer verzekering voor een zwaardere motor. Dus zij hoeven niet uit te keren.
 
Kort samengevat: Vééél geld, véééél tijd en mogelijk je baan als je er niet meer raakt door het rijverbod.
In België kan je tegenwoordig zelfs een gevangenisstraf krijgen voor het rijden zonder rijbewijs.

En als je een vol vermogen rijbewijs hebt en je rijdt op een motor die op papier (of plastic) 35kw is, maar stiekem toch niet begrenst is.

Is dit strafbaar?

sorry voor het inbreken

Vooral voor de verzekering, je bestaald dan 'maar' premie voor 35kW en ze kunnen in zeer zware gevallen wel eens moeilijk kunnen doen. Een verzekering is niet voor jou hé, da's voor anderen en het liefste dat ze doen is niet betalen (en dan kan je zelf opdraaien).

Vroeger werden moto's vaak op 100pk geleverd om ze dan 'full power' te zetten bij het eerste onderhoud. Dat kostte je minder in verzekering. Sinds vorig jaar ongeveer is dat er uitgehaald.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik heb vandaag mijn rijbewijs A code 80 behaald. Dit houd in dat ik motoren van maximaal 35KW mag rijden. Weet iemand wat er gebeurt als ik toch maximaal vermogen rijd en wordt staande gehouden?

Hetzelfde als wanneer je geen (geldig) rijbewijs hebt, omdat je geen geldig rijbewijs hebt.

Als je dat gaat doen heb je voor niets jouw A code 80 zitten behalen.

Either way, zonde van jouw geld.

Wel gefeliciteerd met jouw A! *O* :]

Wees verstandig en volwassen. Dat is op een motor wel zo handig.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik heb vandaag mijn rijbewijs A code 80 behaald. Dit houd in dat ik motoren van maximaal 35KW mag rijden. Weet iemand wat er gebeurt als ik toch maximaal vermogen rijd en wordt staande gehouden?

Slechts 35 Kw. Schandalig, dat loopt hooguit 160 km/uur en je moet heel erg je best doen om de herkenbare lichaamsdelen over meer dan een kist te verspreiden.

En serieus: meer heb je niet nodig.
 
Nog een andere vraag over het rijden zelf.

Stel ik wel een bocht nemen met echt bijna met Mn knieën tot aan de grond. Kan ik hier de motorbanden zo schuin tegen het asfalt duwen dat hierdoor grip verlies en onderuit glijd?
 
Nog een andere vraag over het rijden zelf.

Stel ik wel een bocht nemen met echt bijna met Mn knieën tot aan de grond. Kan ik hier de motorbanden zo schuin tegen het asfalt duwen dat hierdoor grip verlies en onderuit glijd?
De bedoeling van een KD is dat de motor zelf meer rechtop blijft om dat juist te voorkomen. ;)
 
Nog een andere vraag over het rijden zelf.

Stel ik wel een bocht nemen met echt bijna met Mn knieën tot aan de grond. Kan ik hier de motorbanden zo schuin tegen het asfalt duwen dat hierdoor grip verlies en onderuit glijd?

ja dat kan.
 
Nog een andere vraag over het rijden zelf.

Stel ik wel een bocht nemen met echt bijna met Mn knieën tot aan de grond. Kan ik hier de motorbanden zo schuin tegen het asfalt duwen dat hierdoor grip verlies en onderuit glijd?

Kijk naar MotoGP, dan weet je voldoende.
 
Slechts 35 Kw. Schandalig, dat loopt hooguit 160 km/uur en je moet heel erg je best doen om de herkenbare lichaamsdelen over meer dan een kist te verspreiden.

En serieus: meer heb je niet nodig.
Nee idd. 1 kist is voldoende. Begraafplaatsen zijn al zo overvol tegenwoordig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan