Met A code 80 toch maximale vermogen rijden Straf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit dit weer met enige verbazing te lezen,heeft net 2 tellen zijn rijbewijs en wil
het liefst zo veel mogelijk pk,s en knee down en wie weet wat nog meer snode plannen.
Vergeet eventuele boetes een lastig doende verzekering als het een keer mis gaat.
Nee denk aan jezelf,een aantal jaren geleden ging ik met een groep ervaren motorrijders
regelmatig bochtjes pikken op onze favoriete stek,helaas trok dat steeds meer motorrijders
waarvan er een aantal net hun rijbewijs hadden en het blijkbaar ondanks de vele waarschuwingen van ons het toch nodig vonden om even te laten zien hoe goed ze wel konden rijden,of achter ons aan reden.Nou de optelsom was dat er 2 doden te betreuren waren,1 zijn leven lang last zal houden van de gevolgen toen hij door een inschattingsfout onder een vangrail gleed en zijn been verbrijzelde.En 1 een jaar lang moest revalideren en een stuk vinger mist omdat hij een middenberm raakte.Kortom leer eerst eens motorrijden voordat je aan vol vermogen en knee down wil gaan doen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je met 35KW niet kan rijden heb je gewoon geen rijbewijs verdient. Niets leuker als met een lichte fiets de stoere mannen buitenom voorbij jakkeren!
 
Worst case: iemand invalide rijden en de schade verhaald krijgen door de verzekering ivm rijden zonder rijbewijs

Zoals gebeurde bij een echtpaar dat ik kende: zoonlief van 17 rijdt op de motor van zijn broer een rondje door de buurt, rijdt een moeder van twee kinderen dood. Pa en ma draaiden op voor kosten van gezinsverzorging en alles wat erbij kwam. Dat is lastig, als je leeft van een WAO uitkering.



Niet doen dus.
 
Hallo ik heb vandaag mijn rijbewijs A code 80 behaald. Dit houd in dat ik motoren van maximaal 35KW mag rijden. Weet iemand wat er gebeurt als ik toch maximaal vermogen rijd en wordt staande gehouden?


Hoezo staande gehouden? die rij je wel zoek toch al fck the police schreeuwend in je helm :?
 
Nog een andere vraag over het rijden zelf.

Stel ik wel een bocht nemen met echt bijna met Mn knieën tot aan de grond. Kan ik hier de motorbanden zo schuin tegen het asfalt duwen dat hierdoor grip verlies en onderuit glijd?


Wat denk jij nou zelf wat voor indruk jij achter laat hier?

Eigenlijk vraag je wat de consequenties zijn als je op een motor rijdt zonder rijbewijs (want jouw rijbewijs is niet voor een vol vermogen fiets) , en vlak daarna ga je vragen stellen over een knee down.....

Jij bent het bewijs dat heel dat gedoe met vermogens beperkingen weldegelijk goed is.
Ga eerst normaal leren rijden.
Als jij met deze instelling echt serieus op een 150 pk fiets wilt zitten weet ik zeker dat je deze reply nooit meer kan beantwoorden, en je je binnen de kortste keren hartstikke dood gereden hebt.
 
Volgens mij gaat TS gewoon z'n laarzen aan die regelgeving lappen (anders zouden ze de vraag niet stellen)

Was ook erg héél aantrekkelijk, maar de risico's die daaraan verbonden zijn, zijn het echt niet waard. Gewoon wachten tot je je A'tje kan behalen (kan ik ook al, maar nog geen tijd/geld over :'))
Blij met m'n 35kW, maar stiekem ben ik wel zelf aan het kijken naar iets met wat meer pk :)
 
Nog een andere vraag over het rijden zelf.

Stel ik wel een bocht nemen met echt bijna met Mn knieën tot aan de grond. Kan ik hier de motorbanden zo schuin tegen het asfalt duwen dat hierdoor grip verlies en onderuit glijd?

Jajoh. Verder zou ik er ook een roof boxer bij kopen, maar verder wel gewoon in een korte broek en t shirt gaan rijden. Komt helemaal goed.


Wat een volk weer zeg. Koop gewoon een 35kw motor. Een gs500 of een XT660 ofzo. Ga dan eerst even rijden voordat je met je knie over het asfalt heen gaat. Een gs500 is meer dan snel genoeg. Ik rij na 3 jaar ook nog met een 40pk XT600.
 
Ik zit dit weer met enige verbazing te lezen,heeft net 2 tellen zijn rijbewijs en wil
het liefst zo veel mogelijk pk,s en knee down en wie weet wat nog meer snode plannen.
Vergeet eventuele boetes een lastig doende verzekering als het een keer mis gaat.
Nee denk aan jezelf,een aantal jaren geleden ging ik met een groep ervaren motorrijders
regelmatig bochtjes pikken op onze favoriete stek,helaas trok dat steeds meer motorrijders
waarvan er een aantal net hun rijbewijs hadden en het blijkbaar ondanks de vele waarschuwingen van ons het toch nodig vonden om even te laten zien hoe goed ze wel konden rijden,of achter ons aan reden.Nou de optelsom was dat er 2 doden te betreuren waren,1 zijn leven lang last zal houden van de gevolgen toen hij door een inschattingsfout onder een vangrail gleed en zijn been verbrijzelde.En 1 een jaar lang moest revalideren en een stuk vinger mist omdat hij een middenberm raakte.Kortom leer eerst eens motorrijden voordat je aan vol vermogen en knee down wil gaan doen. ;)

Het is ontwetendheid op zo'n leeftijd. Dat kan je iemand niet kwalijk nemen vind ik.
Je hebt op dat moment totaal geen idee en \ of besef.

Toen ik leste had ik een hele leuke instructeur op een ZX10R en die deed af en toe leuke kunstjes op dat ding of reed hele leuke lessen dan wel niet geheel volgens de regels.

Soms ging het gas er echt open op die CB500 lesmotor en gingen we snel man (dacht ik)!

Toen kwam het eerste ritje op mijn eigen motor, een GSXR750. Ik trok dat gas open, want ik dacht dat ik het wel wist.

GELUKKIG! kan je jouw heel goed vastklemmen aan die 2 hendels, ondanks dat ze daar helemaal niet voor bedoeld zijn, want anders hadden mensen zo'n raket voorbij zien vliegen terwijl de bestuurder achtergebleven was op het punt dat hij besloot die gashendel open te draaien.

Eenmaal terug ben ik afgestapt en heb ik denk ik nog een paar minuten na zitten trillen. _O-

Enig besef was toen pas daar.

@TS:
knee downs op straat :N
 
Laatst bewerkt:
full
 
Gisteren vol enthousiasme een Kawasaki H2 van een vriend geleend. Ben wel flink onderuit gegaan en heb op een paar schaafwonden (gevallen met 160km/h) niks aan over gehouden. Wel flink geschrokken uiteraard en de motor is een beetje naar de klote maar goed, ik mankeer gelukkig niks :D.
 
Gisteren vol enthousiasme een Kawasaki H2 van een vriend geleend. Ben wel flink onderuit gegaan en heb op een paar schaafwonden (gevallen met 160km/h) niks aan over gehouden. Wel flink geschrokken uiteraard en de motor is een beetje naar de klote maar goed, ik mankeer gelukkig niks :D.

lees dit topic nog eens, volgens mij mankeert er serieus wat bij jou _O-
 
Gisteren vol enthousiasme een Kawasaki H2 van een vriend geleend. Ben wel flink onderuit gegaan en heb op een paar schaafwonden (gevallen met 160km/h) niks aan over gehouden. Wel flink geschrokken uiteraard en de motor is een beetje naar de klote maar goed, ik mankeer gelukkig niks :D.

ZO!
Heb jij ook weer street credits verdiend! 8-)

Jouw Chinese Gucci tasje wel onbeschadigd gebleven? Toch wel zonde als die stuk gaat bij zo'n ongeluk.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren vol enthousiasme een Kawasaki H2 van een vriend geleend. Ben wel flink onderuit gegaan en heb op een paar schaafwonden (gevallen met 160km/h) niks aan over gehouden. Wel flink geschrokken uiteraard en de motor is een beetje naar de klote maar goed, ik mankeer gelukkig niks :D.


Met een vriend zoals jij heeft niemand nog vijanden nodig

:N
 
Gisteren vol enthousiasme een Kawasaki H2 van een vriend geleend. Ben wel flink onderuit gegaan en heb op een paar schaafwonden (gevallen met 160km/h) niks aan over gehouden. Wel flink geschrokken uiteraard en de motor is een beetje naar de klote maar goed, ik mankeer gelukkig niks :D.

Waarom geloof ik je niet?

EDIT: Heb je bij je profiel niet gelogen over jouw bouwjaar? Jouw verhalen zou ik eerder bij een puistenpuber verwachten.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren vol enthousiasme een Kawasaki H2 van een vriend geleend. Ben wel flink onderuit gegaan en heb op een paar schaafwonden (gevallen met 160km/h) niks aan over gehouden. Wel flink geschrokken uiteraard en de motor is een beetje naar de klote maar goed, ik mankeer gelukkig niks :D.

Dit kan alleen een troll zijn. *O*

Mocht het wonderbaarlijk niet om een troll gaan dan hoeft hij i.i.g. niet bang te zijn dat hij een hersenbeschadiging oploopt bij een ongeval. O-)
 
We zien het vanzelf een keer bij 'Wegmisbruikers'..

;)

:Y :Y 5 berichten boven jouw bericht. ;)


Gisteren vol enthousiasme een Kawasaki H2 van een vriend geleend. Ben wel flink onderuit gegaan en heb op een paar schaafwonden (gevallen met 160km/h) niks aan over gehouden. Wel flink geschrokken uiteraard en de motor is een beetje naar de klote maar goed, ik mankeer gelukkig niks :D.


Straatvegen met een (geleende) motor was geen succes? })

Maar nu, toch nog ff oefenen op de Puch Maxi???
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan