Met een oude motor naar het buitenland

Jullie hebben gelijk :)
Nog 2 weekjes werken, de remmen fixxen en dan ga ik er lekker vandoor in augustus 8-)
 
Nou kom ik vandaag terug van een weekje Duitsland (helaas niet op de motor) en in die week ben ik toch wel tot de ontdekking gekomen dat Nederland echt 3x niks is vergeleken met Duitsland :P

Man man man, wat een prachtig landschap :)

Aangezien ik augustus de hele maand vrij ben leek het mij tof om dan een paar daagjes naar Duitsland te gaan op te motor.

Nou heb ik een vrij oude motor. Namelijk een ZXR400 uit '93, het blok is 1 of 2 jaartjes nieuwer, die komt uit ´94 of ´95.

Nou rijd de motor prima en is er net het een en ander qua nieuwe onderdelen opgezet.
Nokkenasketting, koppelingsplaten (zowel staal als voering), ketting en tandwielen, nieuwe banden en momenteel ben ik bezig met een reviseren van de remmen...

Prima motor, maar de kans zit er natuurlijk altijd in dat die het begeeft. Zouden jullie het wagen om naar het buitenland te gaan op een oude motor? En wat doe je als die het begeeft?


zeker, en gedaan ook.
5000 km op een kawa gpz 600 van 1986. Met tent en kampeerspullen over de alpenpassen. Geweldige ervaring. 1 keer pech gehad door een kapotte accu, maar verder hield ie het prima.

Wel even lid worden van de ANWB of KNMV pechhulp natuurlijk.
In het ergste geval moet je met een huurauto naar huis en wordt je motor afgesleept.


morgen vertrek ik op m'n nieuwe bike voor een soortgelijk rondje. :)
 
Nou kom ik vandaag terug van een weekje Duitsland (helaas niet op de motor) en in die week ben ik toch wel tot de ontdekking gekomen dat Nederland echt 3x niks is vergeleken met Duitsland :P

Man man man, wat een prachtig landschap :)

Aangezien ik augustus de hele maand vrij ben leek het mij tof om dan een paar daagjes naar Duitsland te gaan op te motor.

Nou heb ik een vrij oude motor. Namelijk een ZXR400 uit '93, het blok is 1 of 2 jaartjes nieuwer, die komt uit ´94 of ´95.

Nou rijd de motor prima en is er net het een en ander qua nieuwe onderdelen opgezet.
Nokkenasketting, koppelingsplaten (zowel staal als voering), ketting en tandwielen, nieuwe banden en momenteel ben ik bezig met een reviseren van de remmen...

Prima motor, maar de kans zit er natuurlijk altijd in dat die het begeeft. Zouden jullie het wagen om naar het buitenland te gaan op een oude motor? En wat doe je als die het begeeft?


Hier een TC uit 96, keihard door de Franse bergen geknald, gaat prima kennen ze hebben als ze goed zijn onderhouden :Y

kan altijd wat gebeuren off course

Enigste motor in onze reis(2600 km Nederland - Frankrijk en weer terug in 4 dagen) die kapot was gegaan, was een Triumph Speed Triple uit 2007 vanwege een kapotte alternator.

Weet niet wat het is, maar iets electronisch geloof ik, dat heb je in elk geval sneller met nieuwere fietsen en auto's off course, elektronisch gezeik.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het altijd een beetje vreemd dat sommige mensen lijken te denken dat de motor weet dat hij in het buitenland is en daarom maar besluit stuk te gaan. Als je in Nederland probleemloos een paar duizend kilometer achter elkaar kan rijden gaat dat in het buiteland natuurlijk net zo goed.
 
Nou, helemaal naar.....Duitsland?? :?

Ik zou het risico niet nemen. :N
Als je pech krijgt, kom je daar misschien nooit meer weg!! '(

:+


Nb. Als mn GT750 van 1975 straks klaar is, word ik ermee in Belgie verwacht. Eng hoor.
Zal tzt een uitgebreid reisverslag hier posten! :Y


:W
 
Laatst bewerkt:
Nou, helemaal naar.....Duitsland?? :?

Ik zou het risico niet nemen. :N
Als je pech krijgt, kom je daar misschien nooit meer weg!! '(

:+


Nb. Als mn GT750 van 1975 straks klaar is, word ik ermee in Belgie verwacht. Eng hoor.
Zal tzt een uitgebreid reisverslag hier posten! :Y


:W

_O- _O- _O-
 
noujah hangt er natuurlijk van af... mogelijk heeft deze motor trauma's aan duitsland en nokt hij er meteen mee zodra je de grens overgaat! :P

maar mijn GS500e'tje komt ook uit 1990 maar hell yeah dat ik meteen opstap als iemand vraagt of ik mee ga met een tripje (week of langer ook geen probleem :P)

Het lijkt me dat je voldoende vertrouwen hebt in je materiaal, anders zou je er sowieso nooit op gaan rijden, en ververs anders de vloeistoffen paar dagen voordat je weg gaat en loop alles even na...

waarom een paar dagen van te voren? nou dan kan je alles alvast een beetje inrijden met de nieuwe olie etc, en mocht er iets mis zijn gegaan heb je nog genoeg tijd om je fouten op te vangen:P

Als hij technisch in orde is en de motordokter herkent geen trauma's of paniekaanvallen bij je motor als je duitsland zegt, dan moet het goed komen :P Of te wel niet zeiken en gewoon lekker gaan!
 
Nou, helemaal naar.....Duitsland?? :?

Ik zou het risico niet nemen. :N
Als je pech krijgt, kom je daar misschien nooit meer weg!! '(

:+


Nb. Als mn GT750 van 1975 straks klaar is, word ik ermee in Belgie verwacht. Eng hoor.
Zal tzt een uitgebreid reisverslag hier posten! :Y


:W

Dan zou ik met al die gaten in de weg de boel goed vastschroeven!

:+
 
Laatst bewerkt:
Nou kom ik vandaag terug van een weekje Duitsland (helaas niet op de motor) en in die week ben ik toch wel tot de ontdekking gekomen dat Nederland echt 3x niks is vergeleken met Duitsland :P

Man man man, wat een prachtig landschap :)

Aangezien ik augustus de hele maand vrij ben leek het mij tof om dan een paar daagjes naar Duitsland te gaan op te motor.

Nou heb ik een vrij oude motor. Namelijk een ZXR400 uit '93, het blok is 1 of 2 jaartjes nieuwer, die komt uit ´94 of ´95.

Nou rijd de motor prima en is er net het een en ander qua nieuwe onderdelen opgezet.
Nokkenasketting, koppelingsplaten (zowel staal als voering), ketting en tandwielen, nieuwe banden en momenteel ben ik bezig met een reviseren van de remmen...

Prima motor, maar de kans zit er natuurlijk altijd in dat die het begeeft. Zouden jullie het wagen om naar het buitenland te gaan op een oude motor? En wat doe je als die het begeeft?

eej jonghu

ik ben een paar weken terug van vakantie. Rondje Frankrijk gereden, Bourgogne, Mauvan, Tarn, en toen naar Vias. Vias is dus vrij zuidelijk, vlakbij Beziers. Vervolgens van Vias naar Tarbes (bij Lourdes) beetje in de Pyreneeën rondgetuft en vervolgens terug naar huis.

In totaal 3800 km in twee weken.

Op een Moto Guzzi uit 1975.

Nie zo bang zijn dus
 
:^
heel europa door op een Harley uit 1951 zonder noemenswaardige problemen.

Gewoon doen en als het kapot gaat dan gaat het kapot en heb je er weer een leuk vakantie verhaal bij
 
Duitsland hebben ze precies dezelfde gieters als in NL hoor :P

Serieus: ja, je hebt daar meer heuvels en haarspelden dan in NL, maar je motor moet in NL ook een noodstop kunnen maken. Het verschil zit niet onder je kont maar tussen je oren.

Enige wat wel anders is, is de mogelijkheid om ongestressed >130km/u op langere stukken te rijden. Dat kan evt wel gebreken naar boven brengen als je normaliter niet langere stukken op dergelijk hoog toerental rijdt. Maar dat doe je (als je niet totaal levensmoe bent) weer niet op de stukken waar je meer van je remmen en stuur vraagt...
 
met een RVF400 naar Warrington (Engeland) gereden en terug, geen probleem!

Buiten het feit dat het natuurlijk geen doen is op zo'n kleine 400 :+
 
Vorig jaar nog met mijn motor uit 1995 naar de eifel geweest voor een paar dagen en ruim 3000 km gereden in 4 dagen. Geen centje pijn. je motor is technisch in orde, of niet. Ik ga liever een week naar het buitenland met een oude motor die in goede staat is, dan een bijna gloednieuwe motor waarvan ik de technische staat niet weet. Ik zou het zelfs nog aandurven met mijn Honda uit 1982, wetende dat ie prima in orde is. Verder voor nood lid van een internationale pechhulp centrale, dan ga ik vol vertrouwen op pad hoor
 
Vorig jaar nog met mijn motor uit 1995 naar de eifel geweest voor een paar dagen en ruim 3000 km gereden in 4 dagen. Geen centje pijn. je motor is technisch in orde, of niet. Ik ga liever een week naar het buitenland met een oude motor die in goede staat is, dan een bijna gloednieuwe motor waarvan ik de technische staat niet weet. Ik zou het zelfs nog aandurven met mijn Honda uit 1982, wetende dat ie prima in orde is. Verder voor nood lid van een internationale pechhulp centrale, dan ga ik vol vertrouwen op pad hoor

:^

Pechhulp Europa afsluiten :Y

Ik heb voordat ik naar Frankrijk ging bij de ANWB Europa pechhulp genomen, bij de ANWB is dit persoonsverbonden, dus auto en motor is dat dan. En onder de 25 geloof ik, heb je 20 euro korting de 1e 2 jaar :)

Wou KNMV doen, maar daarbij valt een auto ouder dan 10 jaar buiten de pechhulp. En tja een Corsaatje uit 96 met 230.000 erop...................... :P
 
Laatst bewerkt:
Je kawa is uit 1993. Dus die doet het al 18 jaar prima. Dan zal ie het die twee weken in duitsland ook wel goed doen. Gaan dus met die motor..
 
Nou kom ik vandaag terug van een weekje Duitsland (helaas niet op de motor) en in die week ben ik toch wel tot de ontdekking gekomen dat Nederland echt 3x niks is vergeleken met Duitsland :P

Man man man, wat een prachtig landschap :)

Aangezien ik augustus de hele maand vrij ben leek het mij tof om dan een paar daagjes naar Duitsland te gaan op te motor.

Nou heb ik een vrij oude motor. Namelijk een ZXR400 uit '93, het blok is 1 of 2 jaartjes nieuwer, die komt uit ´94 of ´95.

Nou rijd de motor prima en is er net het een en ander qua nieuwe onderdelen opgezet.
Nokkenasketting, koppelingsplaten (zowel staal als voering), ketting en tandwielen, nieuwe banden en momenteel ben ik bezig met een reviseren van de remmen...

Prima motor, maar de kans zit er natuurlijk altijd in dat die het begeeft. Zouden jullie het wagen om naar het buitenland te gaan op een oude motor? En wat doe je als die het begeeft?

Die kans heb je met een nieuwe motor ook. Een check voordat je vertrekt is wel handig, daarmee kun je al een hoop pech uitschakelen.
 
Tof man, beetje rondrijden daar. En die motor van je houd het toch wel vol!!!
Gewoon een beetje vertrouwen in hem of haar hebben en dan is de reis zo weer voorbij.

Veel plezier alvast, greetz Ralf.
 
Nou heb ik een vrij oude motor. Namelijk een ZXR400 uit '93, het blok is 1 of 2 jaartjes nieuwer, die komt uit ´94 of ´95.

Die is niet oud :N

Ik vind mijn eigen motor niet eens oud, gsx-r 750 van 91, daarmee ben ik afgelopen mei nog ff naar de noordkaap geweest.

Er zijn daar ook mensen die je kunt aanspreken als je echt problemen hebt, motorzaken zijn er ook en die willen vast wel een motortje ophalen ergens, mocht het echt zover komen dat je niet verder kunt.

Eventueel kun je nog van te voren wat adressen en telefoonnummers van motorzaken in de buurt waar je gaat rijden opzoeken en die meenemen.
Wat heeft iedereen toch tegenwoordig, als je auto of motor stuk gaat is de ANWB echt niet de enige optie, je kunt zelf ook best veel geregeld krijgen. Mocht het echt allemaal tegen zitten dan bel je gewoon naar huis of ze je komen halen, zo ver ga je toch niet zo te lezen...

Gewoon gaan, hele grote kans dat er niets gebeurd met je motor en je de volgende keer verder wilt :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan