draai de stationair mengsel schroef een stuk verder openMoeilijke start na de winter. Carburator professioneel laten schoonmaken, en correct afgesteld. Startte perfect met nieuwe bougie. Maar de linkse inlaatrubber liet gas door, toen ik die verving, merkte ik ook dat de vacuümslang aan vervanging toe was. Motor start, gaat heel hoog in toeren met choke open, uitlaatpijp rood bij de motor, maar draait, zonder choke, zoals hierboven beschreven.
Ik weet hoe moeilijk het is slechts hierop een conclusie te baseren. Ik ga zowiezo naar de garage maar zou graag weten: is het veilig te rijden? (16 km verderop), of veiliger op de aanhangwagen, en wat zou de oorzaak kunnen zijn, kwestie van de kosten wat te kunnen inschatten?
waarom?Gisteren verving ik de vacuümslang tussen de mechanische benzinepomp en aansluitrubber tussen de carburator en motorblok.
ook tijdens het rijden of alleen stationair een overslag?De motorfiets start goed, maar om de ongeveer 10 seconden is er een klein verlies is in vermogen.
waarom?
ook tijdens het rijden of alleen stationair earen
Bedankt voor je snelle reactie!waarom?
ook tijdens het rijden of alleen stationair een overslag?
maar wat deed de motor voor het vervangen van de slang?Bedankt voor je snelle reactie!
Er waren scheurtjes in de oude slang en ik dacht dat er een lek was.
Stationair een overslag, nog niet ‘durven’ rijden omdat ik niet weet of er een risico is mocht ik rijden.
Moeilijke start na de winter. Carburator professioneel laten schoonmaken, en correct afgesteld. Startte perfect met nieuwe bougie. Maar de linkse inlaatrubber liet gas door, toen ik die verving, merkte ik ook dat de vacuümslang aan vervanging toe was. Motor start, gaat heel hoog in toeren met choke open, uitlaatpijp rood bij de motor, maar draait, zonder choke, zoals hierboven beschreven.maar wat deed de motor voor het vervangen van de slang?
Alleen met choke open, daarna daalt de temperatuur snel naar normale draaitemperatuur.Ik zou geen 16km gaan rijden met een uitlaat die roodgloeiend wordt,dat is natuurlijjk niet best
Kloptdat heb je met je doorzichtige darmpje. je zal het nooit meer vertrouwen vanaf nu.
niet-vacuum kraan monteren en rijden maar.
draai de stationair mengsel schroef een stuk verder openMoeilijke start na de winter. Carburator professioneel laten schoonmaken, en correct afgesteld. Startte perfect met nieuwe bougie. Maar de linkse inlaatrubber liet gas door, toen ik die verving, merkte ik ook dat de vacuümslang aan vervanging toe was. Motor start, gaat heel hoog in toeren met choke open, uitlaatpijp rood bij de motor, maar draait, zonder choke, zoals hierboven beschreven.
Ik weet hoe moeilijk het is slechts hierop een conclusie te baseren. Ik ga zowiezo naar de garage maar zou graag weten: is het veilig te rijden? (16 km verderop), of veiliger op de aanhangwagen, en wat zou de oorzaak kunnen zijn, kwestie van de kosten wat te kunnen inschatten?
Zot for president! Wat een verschil 1 schroefje kan maken...draai de stationair mengsel schroef een stuk verder open
Zot for president! Wat een verschil 1 schroefje kan maken...
Bedankt iedereen voor de snelle reacties!
Roodgloeiende uitlaat is niks bijzonders dat komt bij veel motoren voor,heb ze gezien op een testbank waar zelfsIk zou geen 16km gaan rijden met een uitlaat die roodgloeiend wordt,dat is natuurlijjk niet best
dat lijkt me sterkheb ze gezien op een testbank waar zelfs het inlaatspruitstuk roodgloeiend werd.
Miaschien were het inlaat spruitstuk met een brander verhit?dat lijkt me sterk
dat lijkt me sterk
Misschien een lance tractorMiaschien were het inlaat spruitstuk met een brander verhit?