Irene the Ténéré
MF'er
Hallo iedereen,
Graag jullie technisch advies.
Yamaha Tenere XTZ 660, 1991.
Gisteren verving ik de vacuümslang tussen de mechanische benzinepomp en aansluitrubber tussen de carburator en motorblok.
De motorfiets start goed, maar om de ongeveer 10 seconden is er een klein verlies is in vermogen.
Omdat het slangetje nu doorzichtig is, merkte ik dat er, telkens het vermogen wordt verloren (dit duurt slechts heel kort) er een klein blauw vlammetje in de vacuümslang wordt gezogen (ongeveer 1 cm hoog, dus nog ver van de pomp).
Is dit normaal?
Of is dit teken dat de kleppen moeten worden afgesteld?
Of is er (nog) iets ergers aan de hand?
Ik zou het graag begrijpen voor ik de motorfiets naar de garage breng, of mochten jullie het afraden, de motor ernaar toe transporteren.
Alvast bedankt!
Geniet van de dag!
Wouter
Graag jullie technisch advies.
Yamaha Tenere XTZ 660, 1991.
Gisteren verving ik de vacuümslang tussen de mechanische benzinepomp en aansluitrubber tussen de carburator en motorblok.
De motorfiets start goed, maar om de ongeveer 10 seconden is er een klein verlies is in vermogen.
Omdat het slangetje nu doorzichtig is, merkte ik dat er, telkens het vermogen wordt verloren (dit duurt slechts heel kort) er een klein blauw vlammetje in de vacuümslang wordt gezogen (ongeveer 1 cm hoog, dus nog ver van de pomp).
Is dit normaal?
Of is dit teken dat de kleppen moeten worden afgesteld?
Of is er (nog) iets ergers aan de hand?
Ik zou het graag begrijpen voor ik de motorfiets naar de garage breng, of mochten jullie het afraden, de motor ernaar toe transporteren.
Alvast bedankt!
Geniet van de dag!
Wouter