Met eigen ogen gezien: Nordschleife !!

Bij Top gear was een poos terug die duitse voruwelijke coureur die met een Ford Transit diesel rondscheurde en net boven de 10 minuten bleef. Ze haalde verschillende motorrijders in ......

is nog een tof wijffie ook, hele avond mee geouwehoert tijdens de feesten in nürburg tijdens de F1, ze zei dat er veel kerels waren die het echt niet konden hebben dat zij de (veel) snellere was.

d'r pa en ma hebben een hotel/restaurant/drankenhandel in Nürburg.
Zelf rijd ze momenteel een 911 GT3
 
Hoe vaak rij jij op de ring?
Nog nooit. Maar zoals ik al zei, als een Transit me gaat proberen in te halen op een circuit, dan haal ik het wel ergens vandaan... gaat echt niet gebeuren. Ik weet wel dat die griet elk groefje kan dromen op die ring, maar ervaring, kennis en talent zijn volgens mij niet voldoende om het verschil goed te maken tussen een Transit en een supersport.

Ieder andere normale auto okay, voor mijn part een opel kadett (230, ech wel!). Maar een Transit? Noway. Iedere sportieve rijder zou daar trouwens niet van moeten willen verliezen, ook al zit Schumacher d'r in.
 
Laatst bewerkt:
Nah, dan ga ik eerst maar eens goed oefenen daar! Want ingehaald worden door een Transit... Het zou m'n zelfbeeld reduceren tot onder het vriespunt.

21 seconden duurt het voor zo'n ding op de 100 zit... Ik zit daar in 3 a 4 seconden, de rest van de accelleratie is helemaal niet te vergelijken. Dat ding heeft een topspeed van... 140, 150 max? Dat moet toch voldoende zijn om zo'n Transit voor te blijven, niet?
 
Nah, dan ga ik eerst maar eens goed oefenen daar! Want ingehaald worden door een Transit... Het zou m'n zelfbeeld reduceren tot onder het vriespunt.

21 seconden duurt het voor zo'n ding op de 100 zit... Ik zit daar in 3 a 4 seconden, de rest van de accelleratie is helemaal niet te vergelijken. Dat ding heeft een topspeed van... 140, 150 max? Dat moet toch voldoende zijn om zo'n Transit voor te blijven, niet?
Ga d'r eerst maar eens rijden. Je weet serieus niet wat je overkomt. *O*
 
kwil er wel eens heen al is het op een opgevoerde puch ipv me huidige brik. ik wil een keer rond :9

kep op de xbox het spel forza motorsport waar die baan inzit, ik kan dus oefenen...niet raar opkijken als je word ingehaald op een puchje dus *O*
 
Nah, dan ga ik eerst maar eens goed oefenen daar! Want ingehaald worden door een Transit... Het zou m'n zelfbeeld reduceren tot onder het vriespunt.

21 seconden duurt het voor zo'n ding op de 100 zit... Ik zit daar in 3 a 4 seconden, de rest van de accelleratie is helemaal niet te vergelijken. Dat ding heeft een topspeed van... 140, 150 max? Dat moet toch voldoende zijn om zo'n Transit voor te blijven, niet?
Daag haar een uit zou ik zeggen :)
 
Gelukkig valt dat op zandvoort dan wel weer mee, hugenholz, audi-S :X
Ben zelf ook een groot fan van de Ring hoor, laat daar geen misverstanden over zijn.

In mijn ogen kan je de Ring gewoon niet als een circuit als Assen of Zandvoort beschouwen: er rijd van alles door elkaar, er ligt vaak vuil zoals olie of zand, er zijn niet of nauwelijks uitloopbakken waardoor je zwaar letsel oploopt als je onderuit gaat of erger en niet vergeten, het is erg verradelijk.

Dus tijden klokken is echt not-done op de Ring. Waarom denk je dat het verboden is en waarom denk je dat de echte Ring-kenners (zoals Fabian) het afraden om je tijd te klokken op de Ring?

Ik zie nu dat jij 175 rondjes heb gereden daar. Dan zou je dit toch ook moeten weten?

Maar ja, zoals altijd, de meeste mensen moeten er toch op de harde manier achter komen, helaas.
 
Ben zelf ook een groot fan van de Ring hoor, laat daar geen misverstanden over zijn.

In mijn ogen kan je de Ring gewoon niet als een circuit als Assen of Zandvoort beschouwen: er rijd van alles door elkaar, er ligt vaak vuil zoals olie of zand, er zijn niet of nauwelijks uitloopbakken waardoor je zwaar letsel oploopt als je onderuit gaat of erger en niet vergeten, het is erg verradelijk.

Dus tijden klokken is echt not-done op de Ring. Waarom denk je dat het verboden is en waarom denk je dat de echte Ring-kenners (zoals Fabian) het afraden om je tijd te klokken op de Ring?

Ik zie nu dat jij 175 rondjes heb gereden daar. Dan zou je dit toch ook moeten weten?

Maar ja, zoals altijd, de meeste mensen moeten er toch op de harde manier achter komen, helaas.
Je laat het over komen alsof de ring een bijzonder onveilig "circuit" is. Ik kan niet zeggen dat het veilig ala Assen is, maar Zandvoort of Spa zijn écht niet veiliger, uitloopstrook-technisch gezien!
Sja, voor 1st-timers is het natuurlijk niet te vergelijken, dán is Zandvoort natuurlijk wel een stuk veiliger, blinde bochten, snelheidsverschillen, etc. Wordt je aan alle kanten voor gewaarschuwd terplekke, dusja...

Olie of zand kan op elk circuit voorkomen, OOK op de ring wordt je hier 9 van de 10x optijd voor gewaarschuwd.

Ik heb het nergens over tijdklokken of wat dan ook gehad, als je er dermate veel hebt gereden (175 dit jaar ;) totaal +/- 450) dan heb je wel een idee van hoe en wat qua tijden en doet het er ook niet echt toe. 2x een langzamere verkeersdeelnemer (blijft een tolweg...) tegenkomen en je "rondetijd" is toch naar de galemiezen :? Geef je 100% gelijk wat betreft de harde manier hoor...

En sja, de ring als circuit zien, blijft naar mijn mening toch een stelling waarover je eeuwig kan discussieren, er wordt dan wel niet aan tijdmeting en écht close-racing gedaan (tijdens touristenfahrt), maar om het als een standaard tolweg te zien :? , leuk, verzekeringstechnisch, maar een beetje hypocriet toch in mijn ogen. Gelukkig kán het nog, dat dan weer wel.
 
:X

denk `t ook ;)

dat filmpje is wel grappig op 6 minuten "f*cking english bike, get out of the way !"... een duitse blonde dame is een bus, wtf :9
ik weet het ik weet het echt oefenen is het niet :z maar als je de bochten uit je kop kent en weet wat je kunt verwachten (ongeveer dan, of je links/ rechts moet en wat daarop volgt bijv. dan ben je al een heel eind) al zal het er wel heel anders uitzien als in een spelletje :9
 
En sja, de ring als circuit zien, blijft naar mijn mening toch een stelling waarover je eeuwig kan discussieren, er wordt dan wel niet aan tijdmeting en écht close-racing gedaan (tijdens touristenfahrt), maar om het als een standaard tolweg te zien :? , leuk, verzekeringstechnisch, maar een beetje hypocriet toch in mijn ogen. Gelukkig kán het nog, dat dan weer wel.
Laat ik het dan zo zeggen: als je als rookie de Ring als circuit beschouwt en eens denkt lekker te raggen daar, kan je nog wel eens bedrogen uitkomen.
 
Nah, dan ga ik eerst maar eens goed oefenen daar! Want ingehaald worden door een Transit... Het zou m'n zelfbeeld reduceren tot onder het vriespunt.

21 seconden duurt het voor zo'n ding op de 100 zit... Ik zit daar in 3 a 4 seconden, de rest van de accelleratie is helemaal niet te vergelijken. Dat ding heeft een topspeed van... 140, 150 max? Dat moet toch voldoende zijn om zo'n Transit voor te blijven, niet?
Het grote verschil wat zij maakt is het feit dat ze eenmaal de 140 bereikt, die snelheid CONTINU rijdt. (gasgeven gaspedaal op de vloer met rechtervoet en met linkervoet de rem bedienen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan