ik speel de laatste tijd met de gedachte een mb650 te scoren..
spanaandrijving
1 minder sjorren aan het stuur, zeggeuh ze
met regen is 1 wielaandrijving juist makkelijker te sturen, met gas en rem kun je zeer makkelijk bochten slaan.. ik heb bij een treffen met een ural gereden en die gaan inderdaad makkelijker door de bocht dan een dnepr, dat het stuur zo dicht bij het zadel zat, de slapheid van de al straxt afgestelde vering, het trillen(kan aan de motor zelf hebben gelegen) en het gebrek aan vermogen onderin vond ik te veel nadelen om ertegenop te wegen...
je ural heeft dezelfde gearing als een dnepr? 20 in de 4, euh, stationair toerental? en dan vasthouden? ik ben benieuwd! lijkt me een heeeel klien beetje stoerigheid..
ook van je krukas dan trouwens..
niet schakelen bij een korteslag motor vind je krukas en kleppen niet fijn, mag ik u een BSA m21 adviseren??
ik heb me laten vertelle dat een ural met spanaandrijving inderdaad alleen maar rechtuit wil, en een dnepr een betere differentieel heeft..
hmm, is vrij weinig over te vinden, op treffen heb ik er wel met mensen over gepraat, de bevindingen lopen heel sterk uiteen..
ik denk dat zelluf proberen de enige optie is, maar als ik een mb650 scoor, die toch iets duurder zijn en het bevalt me niet is het wel balen,
thermisch zijn dneprs denk ik veel beter.. ook nog nooit warmloper gehad, ondanks met passagier en zwaar beladen vakantiespan met 35 graden voluit in de 2de versn. de bergen in..
nee klopt, een mb650 kost om en nabij de 3000 euro..
maar eerst wil ik meer weten over de beschikbaarheid en techniek van de 776cc escorte-dnepr's..
bij ze langsfietsen is ook weer zowat..