Met oordoppen rijden?

Oordoppen in ?

  • Ja daag ik wil mijzelf nog wel horen schreeuwen!

    Stemmen: 5 1,7%
  • Nee bedankt ik ben al hardhoors

    Stemmen: 4 1,3%
  • Ja graag, altijd

    Stemmen: 224 74,2%
  • Ja, maar niet altijd alleen bij lange tochten

    Stemmen: 53 17,5%
  • Neej geen last van ruisen en andere harde geluiden

    Stemmen: 13 4,3%
  • Huh wat zeg je???

    Stemmen: 3 1,0%

  • Totaal aantal stemmers
    302
ik gebruik zowel sony oordopjes met muziek als professioneel aangemeten earplugs die je urenlang per dag in kunt hebben. De muziekdopjes zijn fijn, sluiten goed het omgevingslawaai af en als je de muziek niet op zijn allerhardst zet hoor je ook nog iets van de omgeving. MAAR de earplugs zijn wat betreft filtering, rust en toch omgevingsgeluid horen superieur.

Nogmaals, iedereen die zonder oordoppen rijdt speelt op de langere termijn met zijn gehoor. Een ieder die nu zegt dat ie geen last van lawaai heeft: probeer toch eens de experts te geloven die aangeven dat a. de schade onomkeerbaar is en b. de schade sluipend optreedt.

Je kunt jezelf over 15 jaar wel voor je kop slaan dat je geen 100 euro hebt geinvesteerd en daarom halfdoof bent. Ik vind het vergelijkbaar met motorrijden in een korte broek slippers en t shirt: volstrekt onverantwoord om zo met je gezondheid te spelen.
 
oordoppen zijn apsoluut een must als je veel motor rijd. laten maken is de best oplossing, is ff kut gevoel maar je hebt er lang plezier van. echt een aanrader!
 
Ik wil altijd met rijden, maar 90% van de keren kom ik er pas achter dat ik ze vergeten ben op het moment dat ik em eens flink open trek :P

Maar langere stukken doe ik vaak met muziek (sennheiser in ear) of die schuime gele :)
 
Ik heb nog nooit oordoppen gebruikt, ben altijd bang dat ze naar binnen vallen. :P

Nooit last van geluid gehad. Heb wel een tijdje met een tijdelijke goedkope louis helm gereden en toen had je na een lange rit best last. Met mn huidige helm geen probleem meer.
 
Ik word na op de eerste 80 weg al gek van het geluid zonder doppen. Gebruik ze dus altijd!
 
Ik heb nog nooit oordoppen gebruikt, ben altijd bang dat ze naar binnen vallen. :P

Nooit last van geluid gehad. Heb wel een tijdje met een tijdelijke goedkope louis helm gereden en toen had je na een lange rit best last. Met mn huidige helm geen probleem meer.
Gehoorbescherming is een kwestie van "je weet niet beter" volgens mij. Je weet niet beter, tot je een keer wél de moeite neemt niet alleen je hoofd (helm), handen (handschoenen), voeten (laarzen), benen (broek), torso en armen (jas) te beschermen maar ook je oren (oordoppen).

Ik neem maar aan dat het klopt, gehoorschade bij snelheden die je hier op de snelweg gewoon haalt. Ik ben niet doof en dat hou ik graag zo. Zelfs als je niet onderuit gaat met de motor doe je jezelf toch leed aan door ze niet te dragen.
 
Yep heb dus ook even gezocht op die site van alpine en een dorp verderop hier kun je die otoplastiken laten aanmeten dus dat ga ik binnenkort eens even doen. :)
 
Oordoppen zijn niet echt relax betaal ik godse veel geld om een btje fatsoenlijk geluid uit mijn fiets te laten komen ga ik oordoppen indoen JADAAAAAAAAAAG
 
Ik rij al jaren met die gele schuimpies :Y . Heb ooit een doos gekocht en daar doe je langer mee dan die dure op maat dingen...

Ongetwijveld zullen die Alpine´s veel beter zijn mbt het doorlaten van geluiden die je wel wil horen en buitenlaten van geluiden die je juist niet wil horen... Maar ik ben zielsgelukkig met de gele schuimpies, beter iets dan niets...
 
ik gebruik zowel sony oordopjes met muziek als professioneel aangemeten earplugs die je urenlang per dag in kunt hebben. De muziekdopjes zijn fijn, sluiten goed het omgevingslawaai af en als je de muziek niet op zijn allerhardst zet hoor je ook nog iets van de omgeving. MAAR de earplugs zijn wat betreft filtering, rust en toch omgevingsgeluid horen superieur.

Nogmaals, iedereen die zonder oordoppen rijdt speelt op de langere termijn met zijn gehoor. Een ieder die nu zegt dat ie geen last van lawaai heeft: probeer toch eens de experts te geloven die aangeven dat a. de schade onomkeerbaar is en b. de schade sluipend optreedt.

Je kunt jezelf over 15 jaar wel voor je kop slaan dat je geen 100 euro hebt geinvesteerd en daarom halfdoof bent. Ik vind het vergelijkbaar met motorrijden in een korte broek slippers en t shirt: volstrekt onverantwoord om zo met je gezondheid te spelen.




:Y :Y :Y -O-
 
Oordoppen zijn niet echt relax betaal ik godse veel geld om een btje fatsoenlijk geluid uit mijn fiets te laten komen ga ik oordoppen indoen JADAAAAAAAAAAG


Dit vind ik echt een domme opmerking, sorry kan er niks aan doen.
Met de juiste oordopjes kan je juist MEER genieten van de sound die je bike maakt.
Met de juiste doppen hoor je juist dat geluid beter omdat het wind geruis weg gefilterd wordt.
 
ben vandaag ook langs de oorzaak geweest.
140 voor stel zachte doppen op maat. + verzekering.

Maandag even informerenbij mijn zorg verzekering ofik misschieniets terug kan krijgen.

140 lijkt duur,maar op je 30 met gehoor schade en gehoor aparaat wilt niemand.
 
vandaag oordoppen aan laten meten.
harde doppen (langere levensduur, zitten minder broeierig in de zomer) en 30dB demping.
dus dat zit wel goed :D
kostte me maar 57 euro
 
Als ik binnen de stad blijf.. dus niet harder zal gaan dan 50.. laat ik ze lekker zitten.
Dat loop je niets op... zodra ik boven de 60 moet gaan rijden heb ik altijd mijn doppen in.
Lekker op maat gemaakt.. irriteert daardoor niet, nergens last van.
 
Ik vind die schuimpjes veel beter dan de Alpine doppen.

Ik heb op maat gemaakt Alpine doppen met rood filter en ik heb het idee dat deze toch meer geluid doorlaten dan schuimpjes. Het probleem is dat ik niet weet of dit nu op lange termijn schadelijker is dan schuimdoppen?


LET WEL, ik heb het hier niet over die waardeloze GELE herriestoppers, maar over serieuze schuimpjes:
4 Travel Oordopjes bijvoorbeeld. Deze dempen meer dan 30dB, die van 3M zijn ook OK. Dit kwam ook uit een bepaalde test. Hangt op het hoofdkantoor van Alpine.
 
Ik vind die schuimpjes veel beter dan de Alpine doppen.

Klopt :+

Die schuimpjes hebben geen filter, je sluit je gehoorgang zoveel mogelijk af, dus zijn die veel beter voor je oren.

Rossi rijdt ook met gele schuimpjes, terwijl die echt wel op maat gemaakte kan betalen denk ik :9 Ik rijd zelf wel met die van Alpine, vind het fijn dat ik ook nog iets van de omgeving meekrijg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan