MF-OOST deel 50

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Skip: Lang zal ie leven,
lang zal ie leven,
lang zal ie leven in de Gloriaaaaa
in de Gloriaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
in de Glohohohohoriaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
Hieperdepieperdepiep HOERAAAAAA


Fijne verjaardag *O* *O*
 
Was je verteld, dat het een (ex)schade motor betrof? Of was juist het tegendeel beweerd, dus " schadevrij, en door een oud omaatje bereden" ?

er was mij toen verteld dat het een goede motor betrof, zonder schade.
enja op het eerste oog kon je er ook niks aan zien.... ik had hem al een jaar voor mijn motorrijbewijs gekocht en precies 1 week mee gereden :P
nouja dat mens wat er op zat had meer een omvang om goldwing te rijden, dus idioot mee gereden is er niet..alleen de vering is behoorlijk op de proef gesteld :P
 
Het wordt nog kouder.....


Extreme koudegolf in aantocht!!


Andrei Luchenko is een vooraanstaand amateur meteoroloog uit Rusland. Hij heeft zich 15 jaar bezig gehouden met het klimaat in siberie en op uitnodiging van de Canadezen in Canada(Alaska).

Vorige week heeft hij twee weken doorgebracht in het uiterste noorden van Siberie. Aldaar is hij tot een opzienbarende conclusie gekomen. Zijn waarschuwing in een russisch Tv programma was dat Rusland en het voormalig oostblok zich moet opmaken voor extreme kou begin 2009. Op de noordpool dreigt een koudegebied samen te gaan smelten met een gebied in alaska. Dit gebied zal op zijn beurt weer aansluiten met de kou die zich boven Noorwegen/Finland vormt. Wat volgens hem dan staat te wachten is extreme kou die zich tot ver in midden en west europa zal uitstrijken.

Volgens Luchenko zal het straks geen matige -5 graden vriezen maar -35, tot in midden frankrijk aan toe. Siberie kan zich opmaken voor temperaturen tot -50. Deze koudegolf die droog zal zijn brengt geen sneeuw met zich mee. Wel ijswinden in kuststreken. Alle depressies op de oceaan zullen minimaal 2 weken tegengehouden worden door de kou. Volgens Luchenko komt zo'n extreme koudegolf eens in de 150 jaar voor. Dat het nu met de klimaatverandering plaatsvind vind hij niet vreemd. "De aarde koelt in mijn ogen af, de polen groeien, over een tijd breekt er weer een ijstijd aan".

Bron: Petsjora newspaper.


:X



och ,, je hoort wel vaker zulke dingen , kan me 1979 nog wel herinneren.
moet er niet aan denken dat het nu weer gebeurt en dit zou dan wat heftiger zijn.
3 jaar geleden viel er 'ineens' 15 cm sneeuw op de vrijdag middag toen liep de boel toch aardig vast en was het een enorme puinhoop...

Als er geen sneeuw is dan krijgt de natuur een harde knal , sneeuw isoleert , en met - 35C zal er veel dood gaan, planten , bepaalde bomen, dieren.....
Het zal best een strenge winter kunnen worden maar zo erg ??
Er is meer nodig als het tot in midden Frankrijk -35C zakt.
Dat de trans-Atlantische stroom ophoud of zo ver terug loopt dat wij in nl een midden zweden klimaat krijgen ,, dat is iets anders dan kou fronten die samen komen en elkaar versterken.

@ Skip: Lang zal ie leven,
lang zal ie leven,
lang zal ie leven in de Gloriaaaaa
in de Gloriaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
in de Glohohohohoriaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
Hieperdepieperdepiep HOERAAAAAA


Fijne verjaardag *O* *O*


:^
 
Laatst bewerkt:
Dat de trans-Atlantische stroom ophoud of zo ver terug loopt dat wij in nl een midden zweden klimaat krijgen ,, dat is iets anders dan kou fronten die samen komen en elkaar versterken.
Als we dan maar niet de zweedse drankprijzen krijgen :X
 
och ,, je hoort wel vaker zulke dingen , kan me 1979 nog wel herinneren.
moet er niet aan denken dat het nu weer gebeurt en dit zou dan wat heftiger zijn.
3 jaar geleden viel er 'ineens' 15 cm sneeuw op de vrijdag middag toen liep de boel toch aardig vast en was het een enorme puinhoop...

Als er geen sneeuw is dan krijgt de natuur een harde knal , sneeuw isoleert , en met - 35C zal er veel dood gaan, planten , bepaalde bomen, dieren.....
Het zal best een strenge winter kunnen worden maar zo erg ??
Er is meer nodig als het tot in midden Frankrijk -35C zakt.
Dat de trans-Atlantische stroom ophoud of zo ver terug loopt dat wij in nl een midden zweden klimaat krijgen ,, dat is iets anders dan kou fronten die samen komen en elkaar versterken.:^
zo erg was 79 nou ook weer niet :z
 
zo erg was 79 nou ook weer niet :z


wij woonde toen in Winschoten , ( rechts boven Groningen )

we hebben 3 weken dat weer gehad waarvan een week ingesneeuwd , we zagen het wel aankomen dus hadden spullen genoeg , maar waren toch blij dat we uit gegraven werden door het leger ,, en het openbare leven heeft 2 weken plat gelegen .....

Als we dan maar niet de zweedse drankprijzen krijgen :X


ik drink toch niet dus het zal me niet zo boeien......
maar om nu de hele dag naar abba en A ha te moeten luisteren _O- hoeft voor mij ook niet .... maar we zijn dan wel af van die laffe zomers en winters
en je koopt dan geen pekelbike meer maar een sneeuw scootâh *O*
 
Laatst bewerkt:
wij woonde toen in Winschoten , ( rechts boven Groningen )

we hebben 3 weken dat weer gehad waarvan een week ingesneeuwd , we zagen het wel aankomen dus hadden spullen genoeg , maar waren toch blij dat we uit gegraven werden door het leger ,, en het openbare leven heeft 2 weken plat gelegen .....ik drink toch niet dus het zal me niet zo boeien......
maar om nu de hele dag naar abba en A ha te moeten luisteren _O- hoeft voor mij ook niet .... maar we zijn dan wel af van die laffe zomers en winters
en je koopt dan geen pekelbike meer maar een sneeuw scootâh *O*
Heb wel eens over een Quad gedacht, super dingen, zeker als er sneeuw op straat ligt... Alleen, dat gebeurd hier dus vrijwel nooit. En daarbij, ga je Quad rijden, nee gezellig, alle voordelen die je met een motor hebt zijn dan weg -O-. Sta je alsnog in de file.
 
wij woonde toen in Winschoten , ( rechts boven Groningen )

we hebben 3 weken dat weer gehad waarvan een week ingesneeuwd , we zagen het wel aankomen dus hadden spullen genoeg , maar waren toch blij dat we uit gegraven werden door het leger ,, en het openbare leven heeft 2 weken plat gelegen .....
ik drink toch niet dus het zal me niet zo boeien......
maar om nu de hele dag naar abba en A ha te moeten luisteren _O- hoeft voor mij ook niet .... maar we zijn dan wel af van die laffe zomers en winters
en je koopt dan geen pekelbike meer maar een sneeuw scootâh *O*
Kennissen van mij wonen in de buurt van Slochteren, de foto's die ze hebben van die winter :N was nie leuk nie... sneeuw tot aan de nok van het dak....
 
Heb wel eens over een Quad gedacht, super dingen, zeker als er sneeuw op straat ligt... Alleen, dat gebeurd hier dus vrijwel nooit. En daarbij, ga je Quad rijden, nee gezellig, alle voordelen die je met een motor hebt zijn dan weg -O-. Sta je alsnog in de file.

Een Quad
P1020007.JPG


lijkt me wel wat met een dikke 4T 700cc erin...

je kan dingen doen die met een crossmotor moeilijker zijn..
 
er was mij toen verteld dat het een goede motor betrof, zonder schade.
enja op het eerste oog kon je er ook niks aan zien.... ik had hem al een jaar voor mijn motorrijbewijs gekocht en precies 1 week mee gereden :P
nouja dat mens wat er op zat had meer een omvang om goldwing te rijden, dus idioot mee gereden is er niet..alleen de vering is behoorlijk op de proef gesteld :P

Als het zo is, dat ze je niet over de schade verteld hebben, of juist het tegengestelde beweerden, dan kan je de verkoper aansprakelijk stellen. Omdat het hier toch over behoorlijke schade gaat (en nalatigheid) zou ik zeker de mogelijkheden onderzoeken om de koop terug te draaien, of hem aansprakelijk stellen voor de geleden schade, die voortkomt uit het verkopen van een schademotor, zonder het te melden. Wellicht kan even een rondje bellen met de verzekering ook nog wel wat opleveren.

En Skip: gefeliciteerd!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan