MF 't Gooi 159

Mag Zot t**ten :?

  • Tuulk

    Stemmen: 33 78,6%
  • Nope!

    Stemmen: 2 4,8%
  • Enkel z'n eigen

    Stemmen: 7 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
842B1AF4-88AE-452A-A9F6-41A7846E768C.png

8-) :]
 
Grappig, buienradar zegt dat nu ook. Maandag nu 18 mm regen :')

Bevalt je nieuwe goed? *D
 
7 graden maar droog. Begin het al koud te krijgen, maar op zich had ik zondag nog geen plannen.

Jawel, ik zou zondag een stukje stucen, maar dat muurtje waait niet weg. O-)
 
Die kan ondertussen wel een ochtendje alleen zijn en koffie zetten als we je thuis brengen toch? :+
haha, dat kan ze ondertussen prima, maar ze is hier niet elk weekend, dus kan ik slecht pleite gaan :P


Succes morgen Tox!
 
...

Bevalt je nieuwe goed? *D
Haha. Ja. Super! Heb m nu zeven weken en er al ruim 3.000 km mee gereden!
Nu ook nieuwe vering eronder. Eerdaags eens hvv monteren en gáán! :]
Helaas andere verplichtingen... 😞
Winter ..euhhh.. herfstkamperen?? }:O
7 graden maar droog. Begin het al koud te krijgen, maar op zich had ik zondag nog geen plannen.

Jawel, ik zou zondag een stukje stucen, maar dat muurtje waait niet weg. O-)
Haha. We houden het in de gaten! :t
Die kan ondertussen wel een ochtendje alleen zijn en koffie zetten als we je thuis brengen toch? :+
☕
Ik ga morgen naar een R80GS kijken, hopelijk is het dan droog genoeg om een fatsoenlijk proefrondje te rijden.
Gezellig!! *O*
 
Ik ben dagelijks aan het brommeren tegenwoordig. Woon/werk. Bevalt me eigenlijk prima. Veel naar Amsterdam de laatste tijd. Scheelt een hoop tijd en onkosten.
 
Ik heb me toch een oud hok gescoord, geweldig!!! *O*

Het is een R80GS met 1000cc kit en hoogcompressie zuigers. Het ding doet het best wel, al was de accu dead on arrival. Morgen nieuwe batterij erin en een rondje ploffen. Voordat ik het ding ga verbouwen moet ik ff weten wat er aan het blok moet gebeuren.

Dus als er nog iemand gaat rijden, een bakkie doen op de Veluwe (of randje Veluwe) is voor mij een prima idee. :t

IMG_2943.JPG
 
***Gaat dus niet door!!***

Morgenochtend (vandaag, zondag dus)
11:00 Mc Donalds Hilversum, aan de Vreelandseweg.

Laat even weten als je een rondje wilt rijden. Anders blijf ik ook thuis.. :z

***Gaat dus niet door!!***
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Xtra
Ik heb het lef niet om zo'n eind te rijden voor een eerste rondje. Als je een tussenstop hebt op de Veluwe hoor ik het wel. Ik moet eerst even kijken of het ding betrouwbaar is. :Y
 
Ik heb een rondje gereden!

Ik heb vandaag mijn maidentrip met de 30 jaar oude en overbetaalde GS gemaakt en die viel niet tegen. Het vermogen en koppel is boxerwaardig, ik vind hem zelfs vlot. Binnen de kortste keren staat de teller op 180. Geen idee wat voor een cilinder/zuigerset het is, maar hij doet ut. In de derde versnelling van onderuit de kelder naar 7000 toeren in tijd van niks. Moeiteloos en soepel. 😁
1574012261958.gif

Nu ben ik niet van plan om het ouwe beestje stelselmatig te mishandelen, maar het is wel leuk dat je niet in slaap valt door saaiheid.

thumbnail_IMG_2950.jpg



De geometrie van de Beemert klopt voor mij van geen kanten. Mijn lange stelten moet ik in een krappe hoek plooien en het stuur voelt smal. Het zadel is veel te glad en te laag. Het rempedaal moest ik iedere keer naar zoeken, zo laag staat deze, en ook het schakelpedaal staat onder een hoek waarbij ik niet staand kan schakelen. Ik ga ervan uit dat ik de laatste twee opgelost krijg met wat afstellen, het eerste wordt meer gedoe.
Het rijdweilgedeelte is duidelijk van 3 decennia terug, al is deze al geupgrade met een volledig instelbare WP achter. Ook de voorveer voelt als van na de eeuwwisseling. De naloop van de voorvork is denk ik zo groot dat de motor het liefst rechtuit wil. De banden helpen overigens ook niet mee, die zijn vierkant en uit het jaar kruik. Als de boxert eenmaal in de bocht lag (na een verzoek in drievoud en nog enige discussie) dan wil hij op het kleinste streepje gas rechtop. Gevoelsmatig zou ik de fiets dus iets meer op z'n neus willen zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xtra
Dus eerst eens de vierkante banden vervangen, daarna de voorvork misschien iets doorsteken? ;)

Gaaf ding, gefeliciteerd er mee. Volgende keer deze meenemen in plaats van de AT.;)

Heb op de KTM tegenwoordig een Selle Dalla Valle seatcover. Nog niet echt serieus mee gereden dus geen feedback daar over, maar de eerste indruk is dat het veel stroever is dan het een originele zadel, en de "wave" vorm geeft een idee over hoe ver je naar achteren verschuift. Misschien past een universele wel over het GS zadel. ;)

selle-dalla-valle-wave-sitzbankbezug-schwarz.jpg
 
Morgenochtend (vandaag, zondag dus)
11:00 Mc Donalds Hilversum, aan de Vreelandseweg.

Laat even weten als je een rondje wilt rijden. Anders blijf ik ook thuis.. :z
Komende zondag herkansing?
Het weer even in de gaten houden, maar lijkt prima voor nu :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan