MF--Vangrail demorun

DATUM

  • 2e zaterdag sept

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2e zondag sept

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3e zat sept

    Stemmen: 1 3,8%
  • 3e zo sept

    Stemmen: 5 19,2%
  • laatse za sept

    Stemmen: 1 3,8%
  • laatste zo sept

    Stemmen: 15 57,7%
  • of ....voorjaar 2005

    Stemmen: 4 15,4%

  • Totaal aantal stemmers
    26
van het waterschap? ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dat dan van de gemeente..... en dat zijn dat B-wegen? ......

Dan is wellicht toch Den Haag het beste, en vooral de landelijke pers halen, zodat de ' lagere ' overheden worden wakker geschud....

En ja, weekeinde is natuurlijk beter voor de opkomst, doordeweeks beter voor de impact.....
 
Volgens mij boeit het ook niet echt of er wat aan den haag gegeven wordt; zolang maar elke krant gebeld wordt, regionale en nationale tvzenders, enzovoort. Publiciteit is denk ik erg belangerijk met zoiets. En dan vooral positieve publiciteit.
Gewoon een toertocht maken, een "leuke" naam er aan geven ("Ik val op een veilige vangrail" ??) en zorgen dat de boodschap zo veel en zo positief mogelijk overkomt.

[edit] En misschien nog wat "ludieke" acties, een houten plank tegen een vangrail timmeren ofzo.[/edit]
 
Ik heb op de laatste zondag van september gestemd (dan bennik vrij).

Slagzin: 'Wij willen een rail die ons vangt!' of 'Vangrail of guillotine?' of 'Wij willen niet onder de rail door!' of 'Die vangrail is ook voor ons!'
 
In Spanje zijn verschillende grote motorclubs ook zelf begonnen met het treffen van maatregelen. Schijnen gewoon hele stapels oude autobanden te hebben verzameld en deze vervolgens te hebben bevestigd om de paaltjes van vangrails in gevaarlijke bochten. Op een autoband knallen is tenminste al een heel stuk beter dan tegen een onbeschermd paaltje.

Ik wil van mijn banden af B| :+
 
Als je op een zondag het prins claus plein 'afsluit'heb je gauw genoeg de aandacht :)

Als je vervolgens naar het Malieveld vertrekt en daar een petitie/handtekeningen lijst overhandigd aan, liefst minister van verkeer en waterstaat. En daarbij de filmende en schrijvende pers aanwezig is moet het wel erg duidelijk worden bij de overheden.
 
als je nu gewoon uit alle hoeken van nld naar een punt toe rijdt.

en daarna "gezellig" naar de haag toe rijd en een rondje binnenhof maakt

daarna even nababbelen op het malieveld (rolling stones uit nodigen voor de muziekale begeleiding) en er een leuke afsluiting van maakt.

en weer weg "weer even zo gezellig" rijdt kan je behoorlijk over last bezorgen.

en je moet gewoon proberen om de pers erbij te betrekken. 3fm is meestal wel te prikkelen, maar er zijn er nog meer.

er komt altijd wel iemand.
 
mooie demostratie geven van stapvoets rijden op de snelweg O-)

en een voorbeeldje geven met een patatsnijder(vangrail) en een aardappel(motorrijder).
(wel even mooie presentatrice regelen)
 
Waarom niet zoals vroeger, om 13.00 uur verzamelen in Utrecht, hier per provincie naar toe rijden, (zwaan kleef aan effect), en met zijn allen over de A12 naar Den Haag Malieveld.
bv. Ik kom uit Den Helder
Vertrek daar 0800
vta 0845 Alkmaar vtv 0900
vta 0920 Akermaat vtv 0930
vta 1000 Schiphol vtv 1015
vta 1030 Amstelveen vtv 1035
dan rustig daar richting Utrecht VTA 1100.
Dit kan je per provincie afspreken.Tijd voor koffie kennismaken peukie
om 1230 starten en formeren voor vertrek 1300 richting Malie veld aankomst
aldaar 1500. Daar uitnodigen om die tijd Minister van V en W en petitie aanbieden.
Diverse omroepen en kranten uitnodigen om mee te rijden.
Wedden dat we alle nieuwsmedia in Europa halen???
Wel netjes en rustig blijven rijden, dan is het effect het grootste. (Kunnen ze je niet pakken.)
Edit wat vergeten
 
van het waterschap? ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dat dan van de gemeente..... en dat zijn dat B-wegen? ......

Dan is wellicht toch Den Haag het beste, en vooral de landelijke pers halen, zodat de ' lagere ' overheden worden wakker geschud....

En ja, weekeinde is natuurlijk beter voor de opkomst, doordeweeks beter voor de impact.....

Dus door de weeks is zo wie al beter, als je de boel eens lekker wilt wakker schudden ;)

Hoe dan ook, count me in! 8-)

Ohja, de data's of de datum maakt me niet zoveel uit, desnoods verzet ik er een aantal dingen ervoor ..
 
Als je een politicus wil strikken moet je bij Harry van Bommel zijn (SP). Rijdt zelf ook motor en heeft volgens mij de onthulling van een geleiderails ergens in het land bijgewoond. Hij zal dus zeker het initiatief steunen denk ik.
 
Weet niet of ik nu iets onzinnigs zeg, maar is Den Haag dan wel de juiste plek? Want volgens mij worden de motorvriendelijke Geleiderails geplaatst door de wegbeheerders. Natuurlijk op alle rijkswegen is dat Rijkswaterstaat. Maar bv. bij de Biltse Hoek en bij Austerlitz (80 km B-wegen) is dat de provincie. En rechtdoor is natuurlijk ook belangrijk, maar de meeste listige bochten zijn te vinden op verraderlijke 80-km wegen.

Wellicht is een handtekeningen-actie om vervolgens een petitie aan te bieden aan de verschillende provinciale besturen ook een optie.

Zomaar een gedachte.....
Als je zo'n actie in Utrecht wilt plannen, en bv. aan de Commissaris van de Koningin B. Staal wil aanbieden, kan ik je wel met de juiste mensen in contact brengen en je een stuk op gang helpen, mail me dan maar hierover....(ik werk daar, vandaar)


uhhh, je email is onzichtbaar ;)
mail mij maar even .... :}
denk alleen wel dat als we het landelijk willen doen, we net zo goed naar den haag kunnen gaan , Utrecht is niet de enige provincie met linke bochten
 
Laatst bewerkt:
maar op zondag is er bijna geen enkele automobilist die er last van heeft :P en in den haag is dan ook niemand aanwezig....

automobilisten hoeven er ook geen last van te hebben, we willen inderdaad geen kwaad bloed zetten, maar alleen nog een keer extra aandacht vragen voor het probleem
 
Aangezien de MAG vrij recent een petitie met handtekeningen in Den Haag heeft overhandigd heb ik misschien wel een beter idee. Ga die Overijselse hufter(s) eens met een bezoekje vereren met een demorun tegen die staalkabels die ze daar willen gaan plaatsen. Heb je wellicht twee vliegen in 1 klap.
 
Aangezien de MAG vrij recent een petitie met handtekeningen in Den Haag heeft overhandigd heb ik misschien wel een beter idee. Ga die Overijselse hufter(s) eens met een bezoekje vereren met een demorun tegen die staalkabels die ze daar willen gaan plaatsen. Heb je wellicht twee vliegen in 1 klap.

Staalkabels :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan