.....MF Voxan rijders! ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

driver

Desert X & Multistrada 1100 S
18 dec 2003
9.244
325
Ede
3xvox00430.jpg



voxan_logo_flag.gif




Dit is het MF Voxan rijders topic waar iedereen met een Voxan of interesse in de Voxan welkom is .
Ken je het merk niet ? dan ben je hier uiteraard ook welkom .

Het merk Voxan :

Voxan is een historisch Frans merk van motorfietsen.

Voxan Motos, Issoire.

Het werd opgericht door de voormalige coureurs Alain Chevallier en Marc Fontan en ontwerper Sacha Lakic met financiële steun van Jacques Gardette. Voxan presenteerde in 1997 drie prototypes van 1000 cc V-twins. De motorblokken werden zelf ontworpen, maar geproduceerd bij het bedrijf Sodemo, dat ook de racemotoren voor Renault maakt.

Hoewel er een aantal financiële problemen ontstonden kwamen de machines in 1998 in productie en werden vrij goed ontvangen. Toch waren de problemen nog niet over, maar in 2002 leek men steun te krijgen van Merker Yshima, een fabrikant van truckcarrosserieën en semi-opleggers. Toen bekend werd dat de directeur daarvan verschillende veroordelingen wegens fraude op zijn naam had ging dit niet door.

Uiteindelijk werd Guy Couach, een motorjachtenbouwer, als investeerder gevonden, maar begin 2003 kwam het nieuws dat het merk gekocht was door zakenman Didier Cazeaux. Eind 2003 verschenen er zelfs prototypes van twee nieuwe modellen. Toch verdween het merk intussen van de Nederlandse markt, maar in 2005 was er toch weer sprake van een come-back. Van de 165 personeelsleden waren er in 2005 nog 30 over.

De grote concurrentie met zware V-twin motoren (bijvoorbeeld van Ducati, Moto Morini en Aprilia) bleek echter een niet te nemen hindernis en begin 2010 werd het faillissement van Voxan uitgesproken ;(

untitled.jpg


Meer info over de ins en outs omtrent dit Franse merk is te vinden bij de Nederlandse Voxan Club die al de nodige info over Voxan op hun site hebben staan dus verwijs ik bij deze iedere Voxan liefhebber graag naar onderstaand Forum toe omdat daar eigenlijk alles wel over de Voxjes te vinden is en er tevens meer personen aanwezig zijn met een Voxan.

Helaas is Voxan dus met de productie gestopt en is het merk inmiddels doorverkocht aan een bedrijf dat nu geen Voxans op de markt brengt en wslijk alleen de markt induikt met Electrische motorfietsen vandaar ook geen link naar dit bedrijf zolang er door hun geen Voxan wordt geproduceerd.


THIERS MOTO VOX

Dit is een Frans motorbedrijf wat na het faillisement van Voxan per January 2011 besloten heeft zich in te gaan zetten om de Voxans in leven te houden , Zie hiervoor onderstaand bericht.

Beste motorvrienden, beste collega-dealers,

Het jaar 2010 heeft het verdrietige einde gezien van de geschiedenis van een Franse mythe, de sluiting van de productiefabriek van Voxan in Issoire, deze keer jammer genoeg definitief.

De geschiedenis van dit merk heeft ons allen in spanning gehouden gedurende meer dan een decennium, met haar sterke momenten, haar inzinkingen, maar ook haar teleurstellingen en haar talloze oplevingen. Er zal altijd een speciale verbondenheid blijven, een zekere passie te zien, voor allen die een Voxan bezeten hebben of nog steeds een motor van Voxan hebben.

Voor deze laatste groep spreekt vanzelf dat de geschiedenis voortleeft, de passie aan het stuur van hun mooie Française.

Hoe kan ik jullie mooier mijn beste wensen voor 2011 geven dan aan te kondigen dat begin dit jaar een voorziening opgezet wordt m.b.t. Voxan, waarmee dit merk niet slechts een collector's item blijft, maar ook zal kunnen blijven rijden?

Garage Thiers Moto Vox biedt jullie een compleet serviceprogramma aan: verkoop, onderhoud en reparatie van jullie motorfietsen, van alle merken en accessoires, maar vooral ook van de levering van talloze nieuwe en originele onderdelen voor de modellen van Voxan.

Met ruim 20 jaar ervaring in de motorwereld, waarvan veel in de wereld van Voxan, zal het mij een genoegen zijn om jullie te verwelkomen of jullie advies te geven in alles wat jullie maar nodig mogen hebben. Jullie kunnen mij bereiken via telefoonnummer +334.73.53.57.96, van dinsdag t/m zaterdag of via een e-mail naar thiersmotovox@orange.fr .

Een mooi en gelukkig 2011!

Antoine PACHECO
THIERS MOTO VOX
ZI du Felet, rue Edouard Michelin
63300 THIERS
E-mail : thiersmotovox@orange.fr
Tel. : +334.73.53.57.96
Website : http://www.thiers-moto-vox.fr/

Einde vertaling. Opmerking: Thiers ligt oostelijk van Clermont-Ferrand, niet echt naast de deur dus. Evengoed de moeite waard om langs te gaan, mocht je in de buurt zijn. Alleen: wie is daar ooit in de buurt?

Hier de link naar de Nederlandse Voxan club :
voxanforum

Op MF beperken we ons tot ons eigen Vox topic waar we
hopelijk wat actief kunnen worden en blijven.

.De Vox bezitters op MF :

Sinds de openingspost 05-07-2010 was er 1 Vox bezitter aanwezig namelijk driver.
Inmiddels zijn Vox88000 en JFJ er bijgekomen met een CR als regelmatige posters in het topic.
Verder incidenteel ook Greenwhite met een Scrambler en Hooiberg met een CR.
Levox met een unieke Black Magic
Eddy uit Belgie komt ook nu en dan langs en Mille108 is inmiddels begonnen met het ombouwen van zijn CR en TimCR2001 heeft zich ook gemeld .

1.driver / Cafe racer zie foto hieronder :



2.vox88000 / Cafe racer(s) en zijspanvox zie foto hieronder :

3xvox00430.jpg


GetAttachmentvoxan.jpg


3.JanFillemJansen / Cafe racer

DSC_0389.jpg


4.hooiberg / Cafe racer
5.Greenwhite / Scrambler
6.M108 / Cafe Racer
7 Levox / Black Magic
8 Tim / Cafe Racer 2001
9.Eddy from Belgium /Cafe Racer

EDDY4O.jpg


EDDY_039.jpg


untitled-2.jpg


VOXAN LINKS :

De Nederlandse Voxan Club :

voxanforum


Voxan club Frankrijk :

Voxan Club de France – Bienvenue sur le site des amateurs de moto Voxan.

Voxan club Duitsland :

Poloshirts,Sneaker & Jacken,Laufshirts Für Frauen | Nachlass bis zu 60%

vox.jpg


Voxan gerelateerde motorzaken / dealers in Nederland :

Kiel-Windeweer/Hoogezand : HMI

HMI Italiaanse Motoren

Noord Scharwoude : Mad Racing

http://www.madracing.n


Ommen : Twin-Performance Ommen


Voxan motoren

scrambler.jpg



Testen / info en beschrijvingen van de Voxjes zowel Nationaal als Internationaal :

Voxan motorcycles ever made.

http://www.motorfreaks.nl/2005/test-voxan-black-magic-10.html

Voxan op you tube:

voxan - YouTube

Voxan in boekvorm :

voxan - YouTube

Franse websites :

http://www.voxan.org/

http://web.mac.com/fredoc2/VoxanBlackMagic55/Bienvenue.html

Voxan : Tout sur Voxan - Moto & Scooter - Caradisiac Moto

Mon Site

Poly26 Carénages motos

http://www.mgcomposites.com/voxan.php

Racing Composites : Créateur de carénages Racing

Electric Vehicle development, Engineering and industrial development, Design & prototyping: Boxer Design

Geleend van een Belgisch Forum uit 2008:

Moest ik ooit geld genoeg ebbe en nen nieven kopen, is 't nen voxan-caferacerke, heb dat al in onderdelen gezien, zoals 't multifunctioneel kader, das pas vakwerk, kzou der wel 2 moeten hebben, 1 voor wisselestukken want idd, qua service is 't zoeken en hoe lang wachten achter stukken?


Een kleine rechzetting.

Het is niet omdat het merk al 2 keer failliet is gegaan dat de produkten dan ook slecht zijn.
Ik rijdt al 5 jaar met een Voxan Café Racer zonder problemen en ik kan U verzekeren dat dit een zeer plezante en performante motor is.
Mijn Café Racer heeft 2 open carbonuitlaten en het geluid dat deze voortbrengen is goddelijk.
Tegelijk is het verbruik voor een 1000 CC aan de lage kant (gemiddeld tussen 5 en 6 liter)ook al rij je sportief.

Verschillende duurtesten hebben de degelijkheid bewezen.Het enige nadeel is inderdaad de service.

voxan_logo_flag.gif
 
Laatst bewerkt:
zal ook wel steeds stiller worden aangezien de stekker eruit is getrokken....maar mooi zijn ze zeker!
 
hallo driver.

als jij dan binnenkort een voxan hebt heb jij die dan van patrick gekocht uit drenthe??

groeten vox88000
 
dit weekend is er het 4e voxan treffen in erfurt duitsland.
zo het nu lijkt zijn we daar met 3 man van de voxan club nederland.
 
Hey Driver, heb je de tuono de deur uit gedaan? Ik heb de mijne een tijdje terug verkocht aan Starrrr. Wat een toeval zeg, ik ben ook geinteresseerd geraakt in de Vox. Maar dat komt omdat ik vox88000 heb leren kennen. Ik ga morgen kijken in Leeuwarden.

Er is een Voxan topic hier, maar daar is al tijden niets meer in gepost. Als het doorgaat kunnen we hier wel lekker door auwehoeren met o.a. vox88000. Laten we dan de titel omdopen naar MF Voxan rijders!

Wat vox al vroeg, ben jij bezig met die van Patrick? Die heb ik ook nog gemaild omdat hij gereserveerd stond.
 
Laatst bewerkt:
Hey Driver, heb je de tuono de deur uit gedaan? Ik heb de mijne een tijdje terug verkocht aan Starrrr. Wat een toeval zeg, ik ben ook geinteresseerd geraakt in de Vox. Maar dat komt omdat ik vox88000 heb leren kennen. Ik ga morgen kijken in Leeuwarden.

Er is een Voxan topic hier, maar daar is al tijden niets meer in gepost. Als het doorgaat kunnen we hier wel lekker door auwehoeren met o.a. vox88000. Laten we dan de titel omdopen naar MF Voxan rijders!

Wat vox al vroeg, ben jij bezig met die van Patrick? Die heb ik ook nog gemaild omdat hij gereserveerd stond.
Hoi JFJ...Tuono is al een mooi poosje weg ,Ik kan ffe niet thuisbrengen welke Tuono jij had ? ben er al 2 jaar weg uit het A.topic .

Voxan...vindt ik al een hele tijd mooi maar kwam er nooit van er 1 te kopen maar nu ze failliet zijn d8cht ik...nu of nooit .
Heb nu idd die van Patrick gekocht ...door de telefoon ,nog niet gezien maar al wel betaald ha,ha.
Hij kwam netjes over vondt ik .
Als hij de euries binnen heeft haal ik de VOX op bij hem.

Het Voxan topic hier is dood vandaar dit topic .
Naam wijzigen is okeej ik zal modje ffe mailen.

Ben net trug uit Thailand dus Erfurt nu ffe niet hopelijk wordt ik via de Voxan site wat enthosiast om mee te rijden etc.
Ben er inmiddels ook aangemeld als het goed is onder ...driver...


Leeuwarden ....naar een Vox kijken die goudkleur op MP ? of zit ik nu ffe fout te denken ?

gr driver
 
alle vox rijders zitten op www.voxanforum.com
Aangemeldt en idd de Vox van Patrick gekocht .

Is een goede en mooie Vox wat ik zag op de fotoos en P. kwam ook zeer netjes over vondt ik.

gr driver
 
Mazzelaar.. Mooi ding hoor. Ik heb nog even bedenktijd (niet omdat ik niet zeker ben) motor is perfect namelijk, maar moet mijn Strom nog even kwijt. Dat gaat vast snel gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Typisch dat elke Voxan eigenaar zijn eigen nieuwe topic wil, om er uiteindelijk achter te komen dat het toch lelijke Franse hokken zijn waar je zo snel mogelijk weer van af wil :+
 
Deze Vox wordt het *O* [afbeelding]

Hee Arie, we leven nog. Zo af en toe neus ik eens wat rond op het naked bike forum om te kijken hoe het met je gaat. Nu zie ik dat je een Vox aan geschaft heb. Da's grappig daar heb ik nog mooie plaatjes van. Leuk om het topic wat op te fleuren.

full


Arie, wie weet spreken we elkaar binnenkort nog eens.

gr, Look.
 
Leuk man. Er is ook nog een actief voxan forum hier in NL. Vox88000 is er ook druk in de weer.
Die zit nu op een vox meeting in dld. Ik ben er weg van.
 
Typisch dat elke Voxan eigenaar zijn eigen nieuwe topic wil, om er uiteindelijk achter te komen dat het toch lelijke Franse hokken zijn waar je zo snel mogelijk weer van af wil :+
Spreek je uit ervaring of van horen van ?

En ik wou geen nieuw topic hoor maar het andere was al een poos dood dus vandaar mijn vraag in eerste eerste of het merk nog leeft en nu dus op verzoek het MF voxan rijders topic met dank aan ...modje

me icoontjes doen het niet ...jammer hoor.

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Hee Arie, we leven nog. Zo af en toe neus ik eens wat rond op het naked bike forum om te kijken hoe het met je gaat. Nu zie ik dat je een Vox aan geschaft heb. Da's grappig daar heb ik nog mooie plaatjes van. Leuk om het topic wat op te fleuren.

[afbeelding]

Arie, wie weet spreken we elkaar binnenkort nog eens.

gr, Look.
Hoi Look..leuk iets van je te horen ...fotoos....plaats ze hier maar af en toe of heel veel dan blijft dit topic levend en interessant zelfs voor Grandia denk ik ha,ha.

Heb jij de XTX nog steeds Look ?

gr Arie
 
Mazzelaar.. Mooi ding hoor. Ik heb nog even bedenktijd (niet omdat ik niet zeker ben) motor is perfect namelijk, maar moet mijn Strom nog even kwijt. Dat gaat vast snel gebeuren.
Stroms zijn aardig gewild denk ik dus snel ervanaf zien te komen dan maar :+ en op naar een Vox.
Vandaag de Vox opgehaald en terug fikse regen over ons heen gehad :( maar wel strak sturen :Y zo,n Vox heb ik gemerkt toen ik ffe wat binnendoor ging naar huis toe.
Wil ook goed van z,n plek en ik vindt het een mooie motor om te zien dus nu staat ie gebroederlijk naast de andere Twins de Buell en de M.Morini en ze bijten elkaar nog niet de Fransoos ,Italiaan en de US of A bikes. :+

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Hoi Look..leuk iets van je te horen ...fotoos....plaats ze hier maar af en toe of heel veel dan blijft dit topic levend en interessant zelfs voor Grandia denk ik ha,ha.

Heb jij de XTX nog steeds Look ?

gr Arie

Jep, de XTX hou ik er gewoon bij. Je krijgt er toch niet zo veel voor als je hem inruil of verkoop en ik vind het wel een lekker en gemakkelijk fietsje. Maar de XR400R heeft plaats gemaakt voor een WR450F die ik zelf omgebouwd heb naar een "die hard" Supermotard. Ik zal er niet gelijk het topic mee vervuilen, maar kijk maar eens bij het all/off road en sm forum in het "yz(f) en wr(f)" topic. De bedoeling is om hiet ook zo af en toe eens mee het circuit op te gaan. Ook zit er een kenteken op dus kan ik hier om de deur oefenen.

gr, Look.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan