MF Weekend Aftermeet September 2020

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.479
174
Oss
Laatste toerweekendje van Seizoen 2020

Er was dit jaar wel geen donder aan; het hele MF Weekend ging niet door en we konden en mochten niks maar toch, net als ieder jaar organiseren wij van "Hét MF Motorweekend" een toerseizoenafslutingsweekend, eind september. Vroeger deden we dat in Vianden omdat daar onze roots liggen, maar sinds 2018 gaan we naar Waldhotel Machtemes-Mühle; genoeg bedden (45) er is ook een camping bij. Prima eten ook!

zucht....Goed, vanwege corona-reisbeperkingen gaan we dit keer naar Nederldn :-); de accomodatie is www.sallandshoeve.nl



1600848274716.png


Iedere MFér is welkom
Deelnemers of geïnteresseerden van Hét MF Weekend maar ook als je gewoon zin hebt er ff uit te zijn met de motor ben je welkom. Alleen een dagje of zelfs alleen de gezellige zaterdagavond is ook prima!. Ben je van plan te komen, óók als je het niet zeker weet maar wel overweegt, meld dat dan even hier.

Wanneer
weekend vanaf vrijdag 25 september tot en met zondag 27 september. Uiteraard nóg leuker als je vrijdagavond al komt, dan maken we er een gezellige avond van en hebben we mooi een hele zaterdag voor een toertje. Overigens zijn er vaak al initiatieven om nóg eerder te komen. Meestal word dat in dit topic aangekondigd en daar kun je bij aanhaken.

Waar
Vakantiepark Sallandshoeve

Holterweg 85
8112 AE Nieuw Heeten (OV)

Tel: 0572 321342
E-mail: info@sallandshoeve.nl



In ieder geval zul je ZELF je kamer of campingplaats moeten boeken.
Details op de site van het hotel.

Wat
Vrijdagavond komt iedereen zo'n beetje aan, op eigen gelegenheid of samen, whatever. Tentje opzetten of spullen in de kamer leggen, beetje ouwehoeren
Zaterdag leuk toertje rijden.
Zondag via leuk toertje weer naar huis.

Routes
Routes komen hier ter download


Deelnemers
Ik hou geen lijstje bij, maar het is wel zo leuk als je in dit topic even meld dat je mee gaat, dan hebben we een beetje een idee hoeveel mensen er zullen zijn



Afspraken
  • Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje van tevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe. Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in Nederland oprijden. Zorg dat je geschikte banden monteert; met circuitbanden ga je het niet uitrijden bijvoorbeeld. Rammelt er wat, twijfel je over een olielekkage of je elektra; laat het fiksen! Echt, geloof me; als je ver van huis met panne staat, ook nog in een weekend, dan word je daar niet blij van en de andere rijders ook niet want omdat we in groepjes rijden en niemand laten stikken betekent stilvallen dat iedereen stil staat..
  • Iedereen wordt geacht deze tourrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of in je navigatiesysteem geladen hebt. Ook kun je de route in een tanktas stoppen of in een routerol te bevestigen. Route beschrijvingen worden op aanvraag vooraf via de mail verstrekt.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er wordt niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard (echter zonder handhaving. Weet wie er voor je rijdt maar ook wie er achter je rijdt, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rij pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rij je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
  • Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid
  • Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.
  • Rij baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.
  • Zorg voor een goede reis- bagage- ongevallenverzekering zodat jij én je motor door de verzekeringsmaatschappij vervoerd kunnen worden naar Nederland als dat onverhoopt nodig mocht zijn.
  • Iedereen die meerijdt in deze tourrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF :W


Aansprakelijkheid bij "MF Weekend Aftermeet September 2020
Initiators aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of gebeurtenissen waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken, zowel van deelnemers als derden. Elke deelnemer(-ster) rijdt geheel voor eigen risico en verantwoordelijkheid en dient tenminste WA-verzekerd te zijn (dit geldt voor zowel de persoon als de motor). Door uw inschrijving verklaart u nimmer de initiators aansprakelijk te zullen stellen voor handelingen door derden en/of schade voor, tijdens of na "MF Weekend Aftermeet September 2020".
nb: De verantwoordelijkheid van motor-forum.nl op bij het beschikbaar stellen van het onlinediscussieforum.
 
Laatst bewerkt:
Hier ben ik nog niet bij geweest!!
Ik kijk medio september hoe de situatie overal is en of ik mijn tentje pak:]
 
verlof geregeld. Nu de afweging maken: donderdag naar het werk erheen of vrijdag ochtend...

Ik ga vrijdag, weet zo even niet wat Tim doet maar ik neem aan dat die ook vrijdag ochtend gaat. Mocht je ook vrijdag ochtend gaan rijden stuur dan maar even een berichtje dan kunnen we een beetje leuke route daar naar toe pakken :-)
 
Ik ga vrijdag, weet zo even niet wat Tim doet maar ik neem aan dat die ook vrijdag ochtend gaat. Mocht je ook vrijdag ochtend gaan rijden stuur dan maar even een berichtje dan kunnen we een beetje leuke route daar naar toe pakken :-)

In 1 ruk naar Maastricht en vanuit daar met een grote omweg naar het hotel. We houden wel even contact Koen!

Ik denk wel dat er mondkapjes mee moeten. Niet voor het hotel, want daar mag je ook nog roken binnen, maar voor de overige terrassen
 
In 1 ruk naar Maastricht en vanuit daar met een grote omweg naar het hotel. We houden wel even contact Koen!

Ik denk wel dat er mondkapjes mee moeten. Niet voor het hotel, want daar mag je ook nog roken binnen, maar voor de overige terrassen


Ja daar kan je wel eens gelijk in hebben ... motorcol is zeker niet goed genoeg.
 
Ik ga er ook heen. Goede test of het kamperen een beetje bevalt en of mijn spullen goed zijn voor een langere tocht.

Ik vertrek ergens op vrijdag vanuit Ede dus als iemand aan wilt sluiten laat maar weten.
 
Ik ga er ook heen. Goede test of het kamperen een beetje bevalt en of mijn spullen goed zijn voor een langere tocht.

Ik vertrek ergens op vrijdag vanuit Ede dus als iemand aan wilt sluiten laat maar weten.

Top! Ik ga ook kamperen, maar ik rij pas om 16:00 weg (Uit Oss)
 
Veel plezier voor iedereen die meegaat. Ik werk elk weekend dus dit gaat mijn neus voorbij...
Maar misschien dat ik de route kan krijgen om het zelf eens te rijden?
 
Een tent gescoord en de reserveringmail de deur uit gedaan voor vrijdag tm zondag en de BBQ op zaterdag.

Top! Ik ga ook kamperen, maar ik rij pas om 16:00 weg (Uit Oss)

ik ben van plan vrijdag al vroeg te vertrekken en een omweg via Belgie te doen. Mogelijk een stukje TET meepakken om dat eens te testen met volle bepakking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan