MF ** Zuid-Holland topic 48** zonder ritjes

Wij hebben ook een keer een motor voor mijn man uit Den Helder gehaald. Ook niet om de hoek. 😉 Mijn wijlen Srad kwam uit Baarle-Nassau. Gewoon particulier gekocht. Uiteindelijk is het ook geluk hebben. Een motor van een zaak voor dat budget heeft vaak ook haast geen garantie. Dus dan wordt risico tussen kopen van particulier en bedrijf verwaarloosbaar... Maar bij een grote motorzaak allerlei verschillende motoren proefrijden blijft een goed idee. Maar betekent niet dat je hem daar ook moet kopen.
 
Mijn ZRX heb ik in Finsterwolde gekocht... Dat was ruim 280 kilometer rijden, terug in de stromende regen afgelopen februari...Nou moet ik er wel bij vermelden dat een andere MF'er uit het Voorne topic hem naar huis reed, en niet ikzelf. Maar die fiets was het meer dan waard, alle onderhoudshistorie erbij, vele opties erop.
Soms is wat je van ver haalt het lekkerst! :)
Aha dat verklaard een hoop! O-)

Ik ga denk binnenkort even langs hij wat motorzaken om gewoon eens even te kijken en zitten! 😁
 
Bedankt!
Heb ook wat zaken via Google gevonden in delft etc. Met goede reviews.

Groenewold en HN Motoren. Iemand hier bekend met deze zaken toevallig?

Ik laat de beurten van mijn motor doen bij Groenewold. Ik ben er erg tevreden mee. Is wel een Suzuki dealer, dus voornamelijk motors van dat merk. Verder is er ook nog Motoport Wateringen. Grote showroom met veel nieuw en gebruikte motors. Ook erg handig voor in ieder geval proefzitten. Er zit trouwens ook nog een motorzaakje aan de achterkant van Motoport. Ik weet even de naam niet meer. Ik heb zelf mijn motor uiteindelijk gekocht bij Van Gils Motors in Hoogvliet.
 
Is zeker waar.
Alleen bij een motorzaak vragen ze de hoofdprijs voor een ding uit de jaren 90.... Die ouder is dan ik.... 8)7
En het blijven toch mensen die winst willen maken. Zeker als je geen verstand ervan hebt.

Iemand hier die nog goede motorzaken weet in de omgeving den haag?
Hans van Wijk in zoetermeer ben ik al paar keer geweest. Ziet er goed uit. Werd ik steeds goed geholpen met de kleding uitzoeken.
Hn-mototen in Delf, wat kleinere zaak

Edit - eerst alles lezen zie ik.
 
Aha dat verklaard een hoop! O-)

Ik ga denk binnenkort even langs hij wat motorzaken om gewoon eens even te kijken en zitten! 😁
Dat is een heel goed plan! M'n ZRX is echter een heel ander verhaal, eigenlijk niet echt te vergelijken met waar je naar op zoek bent. Die heeft Ohlins schokdempers achter, die kosten 1300 euro, en de voorvering is ook van Ohlins, cartridges en zo. uitlaat is een volledig titanium Akrapovic en die kostte destijds een kleine 1100. Tel alleen dat al op en je kan daarvoor een standaard ZRX kopen. Echter is er meer aan gedaan, radiale remklauwen van een Fireblade, dyno kitje en wat meer, dus het is geen vergelijk. Wat ik eigenlijk bedoel, kijk goed naar de onderhoudshistorie, banden en wat je zelf wil. M'n zrx is eigenlijk een liefhebbersfiets. Ik heb er 3250 voor betaald, meer dan dat ie waard is volgens de huidige markt, maar voor mij is ie het waard.😍
20190405_200111_resized.jpg
 
Dat is een heel goed plan! M'n ZRX is echter een heel ander verhaal, eigenlijk niet echt te vergelijken met waar je naar op zoek bent. Die heeft Ohlins schokdempers achter, die kosten 1300 euro, en de voorvering is ook van Ohlins, cartridges en zo. uitlaat is een volledig titanium Akrapovic en die kostte destijds een kleine 1100. Tel alleen dat al op en je kan daarvoor een standaard ZRX kopen. Echter is er meer aan gedaan, radiale remklauwen van een Fireblade, dyno kitje en wat meer, dus het is geen vergelijk. Wat ik eigenlijk bedoel, kijk goed naar de onderhoudshistorie, banden en wat je zelf wil. M'n zrx is eigenlijk een liefhebbersfiets. Ik heb er 3250 voor betaald, meer dan dat ie waard is volgens de huidige markt, maar voor mij is ie het waard.😍
Dat is een mooi ding!
En wat een geld voor een paar onderdelen..... Mijn auto kostte 1150..... _O- *D
 
Mijn auto ook ongeveer, ik heb weinig met auto's dus verplaats me in een Twingo uit 2007. Die doet et altijd!
Maar ik heb meer met motoren, vandaar mijn passie. Is een Suzuki Bandit nou niks voor je? Die zijn ook lekker goedkoop te vinden, zijn echt bulletproof en nog leuk sturen ook!:]
 
Ja dat vind ik ook leuke motoren om te zien! Staat ook wel op mijn lijstje!
Zit ook gelijk marktplaats af te struinen.

Ik heb een Ford Ka uit 2003 *D
 
Mag ik vragen hoe groot je bent?
Mijn vrouw rijdt ook VFR en als die er op zit is het een sportievere houding dan als ik er op zit.
1,73m. Ik heb lang geleden wel eens proef gereden. Niet de meest ideale zithouding, maar minder rampzalig als een srad... Ze worden ook wel eens verlaagd. Maar ja, eerst maar eens budget vrij gaan maken. 😂
 
Ik lees even mee over de tips voor een aantal goede motorzaken. Afgelopen dinsdag het felbegeerde rijbewijs gehaald, maar helaas voor welgeteld 3,5 maand nog de code 80 aanwezig. Ik ben nog een beetje in dubio of ik op zoek ga naar een A2 motor, of wacht totdat ik onbeperkte keus heb... tips zijn welkom!
 
Ik lees even mee over de tips voor een aantal goede motorzaken. Afgelopen dinsdag het felbegeerde rijbewijs gehaald, maar helaas voor welgeteld 3,5 maand nog de code 80 aanwezig. Ik ben nog een beetje in dubio of ik op zoek ga naar een A2 motor, of wacht totdat ik onbeperkte keus heb... tips zijn welkom!

Van harte gefeliciteerd!

Persoonlijk zou ik niet 4 maanden kunnen wachten, maar dat is per persoon anders. Is het dan echt een grote schande om op een motor van 35kw te rijden als je straks wel onbeperkt mag?

In de tussentijd kan je lekker rijden en zien wat voor een motorrijder je bent en wat voor motor bij je past :)
 
Van harte gefeliciteerd!

Persoonlijk zou ik niet 4 maanden kunnen wachten, maar dat is per persoon anders. Is het dan echt een grote schande om op een motor van 35kw te rijden als je straks wel onbeperkt mag?

In de tussentijd kan je lekker rijden en zien wat voor een motorrijder je bent en wat voor motor bij je past :)

Daar neig ik ook zeker naar! Ik ben meer ik dubio wat het dan moet worden en wat een beetje waardevast blijft. Binnenkort even langs een aantal dealers voor wat proefzitjes. :)
 
Daar neig ik ook zeker naar! Ik ben meer ik dubio wat het dan moet worden en wat een beetje waardevast blijft. Binnenkort even langs een aantal dealers voor wat proefzitjes. :)
Je kan ook de 3,5 maand gebruiken om je te oriënteren en proefritten te maken .
Huur een model rij er een dag mee.
Nu ga je een motor kopen ,en wil je toch over een paar maanden iets waarmee je onbeperkt mag rijden .
Slaat wel flink gat in je budget denk ik.
Maar voordat ik het vergeet en vergeef mijn lompheid .... nog van harte gefeliciteerd met je rijbewijs .
We hopen je snel een keer te zien bij een toerritje.
 
Je kan ook de 3,5 maand gebruiken om je te oriënteren en proefritten te maken .
Huur een model rij er een dag mee.
Nu ga je een motor kopen ,en wil je toch over een paar maanden iets waarmee je onbeperkt mag rijden .
Slaat wel flink gat in je budget denk ik.
Maar voordat ik het vergeet en vergeef mijn lompheid .... nog van harte gefeliciteerd met je rijbewijs .
We hopen je snel een keer te zien bij een toerritje.

Helaas is dat inderdaad de andere kant van het verhaal.
Onbeperkt budget heb ik niet, maar ik hoop misschien een goedkope motor te kunnen scoren die ik ook makkelijk weer in kan ruilen.
Zo doe ik toch wat ervaring op gedurende die 3 maanden en heb ik toch wat meer vrijheid dan het huren van diverse motoren.

Ik hoop zeker een keertje aan te kunnen sluiten bij toerritjes!
 
Helaas is dat inderdaad de andere kant van het verhaal.
Onbeperkt budget heb ik niet, maar ik hoop misschien een goedkope motor te kunnen scoren die ik ook makkelijk weer in kan ruilen.
Zo doe ik toch wat ervaring op gedurende die 3 maanden en heb ik toch wat meer vrijheid dan het huren van diverse motoren.

Ik hoop zeker een keertje aan te kunnen sluiten bij toerritjes!
Dat is ook wel waar,en ervaring krijg je alleen maar door te rijden ,en je bent van harte welkom als er weer een ritje op stapel staat.
 
Net even een rugprotector in m'n jas laten zetten en oordoppen gekocht...

Heb op een kawasaki er6n gezeten! :9
Dat zit lekker en ik werd er blij van. Ook één voor op het lijstje. Helaas boven mijn budget.... :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan