MF ** Zuid-Holland topic 48** zonder ritjes

Je kan ook nog kijken naar wat oudere Suzuki Sv 650's. Ook 2 cilinders en normale zithouding. En redelijk goedkoop in onderhoud. En als je hem een keer laat vallen is het ook niet het einde van de wereld.
Ik heb ook op deze gezeten.


Zat ook lekker. Was wel verlaagd, maar alsnog kon ik niet helemaal plat met m'n voeten op de grond. _O-

Ik moet echt gaan proef rijden, maar dat durf ik niet echt zo zonder rijbewijs....
 
Daar ben ik het mee eens, mijn vorige motor was een SV 650 s. Die heeft me in de 3 jaar dat ik ermee gereden heb nog nooit laten staan, en reed heerlijk.
Heb ik verkocht voor 1700 euro aan iemand hier op MF. De enige reden dat ik hem verkocht heb, is dat ik lekkerder zat op een naked. Niet dat die SV zo extreem zat, maar kreeg last van m'n polsen. Wel een lekkere v-twin met een lekker koppel en geluid!
 
Ik heb ook op deze gezeten.


Zat ook lekker. Was wel verlaagd, maar alsnog kon ik niet helemaal plat met m'n voeten op de grond. _O-

Ik moet echt gaan proef rijden, maar dat durf ik niet echt zo zonder rijbewijs....
Mooi! Zal wel heel anders reageren dan je lesmotor. 😋
 
Mooi! Zal wel heel anders reageren dan je lesmotor. 😋
Ja het stuur voelde heel licht aan....
Zat wat sportiever... Maar het lijkt mij wel wat.
Even staan kletsen met een verkoopster. Die zei ook: lekker proef rijden en lekker rond kijken!

Die Ducati ga ik ook proef rijden. Die heeft een kleine price drop gehad... Dus is wat meer richting m'n budget.


Dit is de kawa waar ik op was gaan zitten.
 
Lotje, wat voor een Monster is dat, en dan met name het bouwjaar? Sommige Ducati's kunnen namelijk duur zijn in het onderhoud, met name de 4 kleppers.
Is het een 2 klepper zijn ze goed te doen, wel letten of de riemen op tijd vervangen zijn, niet dat die duur zijn maar als ze breken ben je verder van huis.
Ze rijden trouwens vergelijkbaar als een SV, qua motorkarakter.
 
Lotje, wat voor een Monster is dat, en dan met name het bouwjaar? Sommige Ducati's kunnen namelijk duur zijn in het onderhoud, met name de 4 kleppers.
Is het een 2 klepper zijn ze goed te doen, wel letten of de riemen op tijd vervangen zijn, niet dat die duur zijn maar als ze breken ben je verder van huis.
Ze rijden trouwens vergelijkbaar als een SV, qua motorkarakter.
Een 620ie uit 2004. Is een 2 cilinder V oid. *D
Alle bonnen van het onderhoud zitten erbij, staat nu een tijdje stil, ruim een jaar volgens mij. Is dit jaar nog bij de garage geweest zei die, maar was niks nodig....
Verder volgens mij al een hoop vervangen, wat precies weet ik niet meer.
 
Ja het stuur voelde heel licht aan....
Zat wat sportiever... Maar het lijkt mij wel wat.
Even staan kletsen met een verkoopster. Die zei ook: lekker proef rijden en lekker rond kijken!

Die Ducati ga ik ook proef rijden. Die heeft een kleine price drop gehad... Dus is wat meer richting m'n budget.


Dit is de kawa waar ik op was gaan zitten.
Ik heb jaren geleden een er6n proef gereden, maar vond het niks. Ik had het idee dat ik op het stuur zat (hele rechte zithouding, was de reden voor de proefrit ook ivm mijn rug), heel lichte en zenuwachtige motor waardoor ik me op de snelweg heel kwetsbaar voelde.
Maar iedereen is anders gelukkig. 😇
Een Suzuki GSR vond ik wel lekker rijden. Die zijn nu ook betaalbaar geworden.
 
Een 620ie uit 2004. Is een 2 cilinder V oid. *D
Alle bonnen van het onderhoud zitten erbij, staat nu een tijdje stil, ruim een jaar volgens mij. Is dit jaar nog bij de garage geweest zei die, maar was niks nodig....
Verder volgens mij al een hoop vervangen, wat precies weet ik niet meer.
Is hij van een particulier ,vraag dan in ieder geval om de Onderhouds historie
 
Ik heb jaren geleden een er6n proef gereden, maar vond het niks. Ik had het idee dat ik op het stuur zat (hele rechte zithouding, was de reden voor de proefrit ook ivm mijn rug), heel lichte en zenuwachtige motor waardoor ik me op de snelweg heel kwetsbaar voelde.
Maar iedereen is anders gelukkig. 😇
Een Suzuki GSR vond ik wel lekker rijden. Die zijn nu ook betaalbaar geworden.
Ja dat vond ik juist fijn! Maar dat is met die Kawa Z650 ook, dus misschien dat ik het daarom lekker vond zitten...
Ben het gewend... dus is het vertrouwd...
 
Haha helaas is die dus ook boven budget....
En wil eerst m'n rijbewijs halen en proef rijden.....
Ik wil nog geen motor kopen voordat ik dat lettertje extra op m'n roze pasje heb.
Jaja nog ff wachten dus ,maar er zijn toch meerdere zelfde motoren die wel in je budget passen .
Merk en type intikken en ze komen zomaar te voorschijn .
Laat je niet tegenhouden door te hoog budget op 1 motor er zijn er vast wel meer .
 
Een 620ie uit 2004. Is een 2 cilinder V oid. *D
Alle bonnen van het onderhoud zitten erbij, staat nu een tijdje stil, ruim een jaar volgens mij. Is dit jaar nog bij de garage geweest zei die, maar was niks nodig....
Verder volgens mij al een hoop vervangen, wat precies weet ik niet meer.
Dan is het er 1 met 2 kleppen per cylinder. Die zijn eigenlijk onverwoestbaar die blokken, waren al ettelijke decennia in productie. Sinds 1985 of zo..
Bijkomend voordeel van een monster is dat ze een lage zit hebben, en vrij smal zijn. Ideaal dus voor de wat kleinere mens.
Maar zorg inderdaad wel dat alle historie erbij zit, volgens mij is dat ook zo.

Ik zou inderdaad wachten met rijden tot je je rijbewijs hebt, is wel zo veilig. Je weet maar nooit wat er gebeuren kan, en het hoeft niet eens je eigen fout te wezen.
Maar kijk, zoals dicok2 al zegt lekker verder, er zijn zat motoren te koop!
 
Dan is het er 1 met 2 kleppen per cylinder. Die zijn eigenlijk onverwoestbaar die blokken, waren al ettelijke decennia in productie. Sinds 1985 of zo..
Bijkomend voordeel van een monster is dat ze een lage zit hebben, en vrij smal zijn. Ideaal dus voor de wat kleinere mens.
Maar zorg inderdaad wel dat alle historie erbij zit, volgens mij is dat ook zo.

Ik zou inderdaad wachten met rijden tot je je rijbewijs hebt, is wel zo veilig. Je weet maar nooit wat er gebeuren kan, en het hoeft niet eens je eigen fout te wezen.
Maar kijk, zoals dicok2 al zegt lekker verder, er zijn zat motoren te koop!
Precies hoeft zeker niet je eigen fout te zijn....
Gisteren in m'n koekblik weer aardig wat gekken....
Oude man kwam ineens naar links, toeteren en die schrok zich de pleuris... _O- die had duidelijk z'n dode hoek niet gecheckt. Gelukkig zag ik het aan komen. Ik reed er al naast om in te halen.

En bij kijkduin een maf in een vw polo die over de busbaan voor wou piepen richting het parkeerterrein... Gelukkig moest die voor me naar rechts, ik dus ook. En ik liet hem er mooi niet tussen! De mazzel vriend. Zijn auto zou meer schade hebben dan de mijne dus zoek het maar uit.... 😂
Hij zat dus aan de binnenkant en dan heb je allemaal geparkeerde auto's. Dus moest ie achter mij aan sluiten. Wat bezielt je dan vraag ik me dan af... Beetje over de busbaan vol gas inhalen:N


Kijkduinsestraat

Hier bedoel ik, voor de duidelijkheid.
 
En toch, al die mafkezen ga ik de strijd op de motor zeker niet mee aan. Dringen ze voor, prima. Doen ze rare acties, prima. Maar eigen veiligheid voorop, wie er wettelijk voorrang of gelijk heeft kan me dan echt niet boeien. Als ik maar heel thuis kom bij de kids. Betekent niet dat ik af en toe niet zwaar zit te vloeken en tieren... 😉
 
Sure.

Zaterdag 18de staat er al een kleinrit gepland, vertrekpunt Mac in Barendrecht. ;)

Mei is al weer even geleden, maar gezien er een aantal mensen van hier die erbij waren wou ik hem jullie toch niet achterhouden.
Zijn na de Eetpauze nog een uurtje doorgegaan, maar volgens mij was iedereen van hier toen niet meer aanwezig ;)

 
Ohh lieve mede zuid-hollanders......
Ik kan een honda revere/ntv650 overnemen, maar helemaal in heerlen....... :( Is van een mede MF'er......

Ik kan em zelf natuurlijk niet terug rijden...... Anders had ik wel met de trein heen gegaan en em zelf terug gereden.... ;(
 
Laatst bewerkt:
Ohh lieve mede zuid-hollanders......
Ik kan een honda revere/ntv650 overnemen, maar helemaal in heerlen....... :( Is van een mede MF'er......

Ik kan em zelf natuurlijk niet terug rijden...... Anders had ik wel met de trein heen gegaan en em zelf terug gereden.... ;(
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb deze week, en de volgende week nog vakantie. Als je het met dicok2 niet kan regelen ben ik beschikbaar.
Ik heb namelijk geen enkele vakantieplannen en ben gewoon thuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan