MFCD/Freebike circuitdag: Hier eerst de informatie

Op Donderdag 08 november 2001 15:26 schreef porky het volgende:
hahaha lelijkstad,mooi HD!
maarre...en wat als het nu regent??
Ik maak vaak mee dat met de zac-circuitdagen het weer slecht is,het makkelijke is dan,gewoon niet gaan en kost dus niks!
Ik heb een hekel aan georganiseerde circuitdagen met dat vooruit betalen,en dat met ons klimaat!
Ik ben van mening dat de duurdere TOMS-cursus,na het behalen van je race-licentie,veel meer voordelen biedt.
n.l. lekker knallen als jij dat wilt,dus als het droog is.Elke donderdagmorgen naar circuit Zolder te België vanwege je licentie is dan mogelijk EN goedkoper!

Elke donderdagochtend? en wah kostdadan :?
Als je je B-licentie hebt moet je een aantal uren per jaar of zo op een Circuit rijden toch :?
 
Op Donderdag 08 november 2001 15:13 schreef zut het volgende:Wellus! ;)

Ik las het verkeerd. Sorry hoor :j ;)

Trouwens kben het ook niet eens met, wie het eerst komt, die het eerst maalt. Is niet eerlijk. Er is al een lijst met \"voorlopige\" inschrijvingen... neem die en vraag die mensen of ze nog willen. Laat iig de mensen die al langer geregd zijn voor op de mensen die net 1 a 2 dagen hier zitten.

Idd...
 
Laatst bewerkt:
Elke donderdagochtend? en wah kostdadan :?
Als je je B-licentie hebt moet je een aantal uren per jaar of zo op een Circuit rijden toch :?
180,= was het in 2001 en van 9uur tot 12 uur continu rijden!Vanaf begin Mei elke ochtend,ja!
En alleen de cursus doen is genoeg,je hoeft geen uren ervaring te hebben.Van de zac-cup en de knmv-cup trainen we daar vaak,ook de belgen zelf.Wel is een standaard demper nodig want ze zijn streng!Of i.i.g onder de 95dB!
 
180,= was het in 2001 en van 9uur tot 12 uur continu rijden!Vanaf begin Mei elke ochtend,ja!
En alleen de cursus doen is genoeg,je hoeft geen uren ervaring te hebben.Van de zac-cup en de knmv-cup trainen we daar vaak,ook de belgen zelf.Wel is een standaard demper nodig want ze zijn streng!Of i.i.g onder de 95dB!

TOMS heb ik al gedaan dit jaar, heb de B-licentie voor volgend jaar aangevraagd, standaard demper heb ik nog, volgens Bos zijn die seatpipes makkelijk te verwijderen dus....ik zie je volgend jaar in Zolder denk ik dan *D
Maar je hoeft dus niet een bepaald aantal uren te rijden om je licentie te behouden?
 
Maar je hoeft dus niet een bepaald aantal uren te rijden om je licentie te behouden?

Nee,is niet nodig maar wel leuk en leerzaam natuurlijk })
Is wel wat anders dan dat Mickey Mouse baantje met bejaarden oefeningetjes!
ik bedoel,met 250k/m bij 150m iemand er uitremmen en vroeger op het gas geeft wel een kick!
Op een recht stuk iemand inhalen kun je op de openbare weg ook....wat is er spannender dan iemand in de bocht voorbij steken? :}
 
ok dan , klinkt allemaal erg tof! En ik wil dus ook graag meedoen MAAR alleen als ik mijn motor kan verzekeren , ik las ergens dat jullie (organisatoren) daarmee bezig waren....de vraag is dus , hoever zijn jullie daarmee??.....als ik mijn motor niet kan verzekeren kom ik alleen fotograferen en misschien wat filmpjes maken....wil me best morgen-avond inschrijven maar wel onder voorbehoud....
 
Been there, done that, boring.
Je mag er niet eens inhalen, alleen op het rechte stuk, ben er nu 2 keer geweest.

Veel plezier voor degenen die gaan.
 
Complimenten voor de organisatie. Leuk programma voor de beginnende circuitrijder. Ik steek mijn centjes liever in zo veel, en zo hard mogelijk rondjes rijden i.p.v. allerlei VRO-oefeningetjes. Grid time sessies op Assen ofzo.
 
Hmmm, als ik het zo lees gaat het helemaal goed komen met die 48 plaatsen :+
 
Helaas kan je het niet iedereen naar zijn zin maken, maar ja...volgend jaar misschien he! :)

Geluidseisen...er wordt niet gecontroleerd op geluid, maar het wordt je STERK aangeraden om niet met asociale brulpijpen te gaan rijden, let daar dus op!

Tevens ben ik het wel met een aantal mensen eens mbt de voorkeur van inschrijvingen.

Mensen die direct interesse hebben getoond krijg mij part voorrang. Daar moet ik het nog met de andere organisatoren over hebben :)

O ja, wel inschrijven en betalen en niet komen-->geld kwijt. (Denk ik)

Bij TOMS was dat ook het geval, en is ook wel logisch denk ik.
Ruilen is dan natuurlijk een hele goede optie.

Maar meer info komt nog als wij dat ook hebben...
 
geachte forummers,

1: je kan je extra verzekeren op die dag.(kosten hoor je op die dag zelf...ik dacht iets van 50t/m75 gld.)

2: het is NIET de hele dag rondjes trappen over een circuit!! je LEERT er ook nog wat...waar je in het dagelijks verkeer ook nog wat aan hebt...

ik noem maar is een topic\"remmen in de bocht\"wordt daar behandeld...en je zal zien dat je met 80 per uur...heel hard kan remmen\"


3: de inschrijving blijft gewoon open...dit is een aparte website...(nieuwe announcement) en daar geef je je gegevens op ...en je krijgt post!

4: waarom geen assen of zandvoort, omdat er gebleken is dat er toch een hoop beginners zijn, twee, 30.000,- niet op te brengen is....en drie, omdat we gezellig met zijn allen een dagje uitzien...en dat je niet mag inhalen op het circuit is aan je eigen ervaring en je instructeur...

ik heb namelijk al wel is gedaan...en ik mocht vrij trappen over het circuit zo hard als ik kon!!!

5: weersomstandigenheden is geen reden om de dag niet te laten doorgaan...alle oefeningen en circuit-rijden gaat gewoon door...alleen het tempo is lager!

6: nog iets bijvoorbeeld...als jij tijdens het circuitrijden met je knie over het asfalt wil ...dan mag dat...dus het is zeker NIET dom achter een politie instructeur aanrijden maar iets heel anders....

tot zover....ik kan je verzekeren het wordt top!
 
ff rekenen...48x300,= is f 14400,=
Volgens mij vraagt Zandvoort hooguit 20000,=,
dat zou dus 100,= duurder zijn,maar zeker weten dat er dan meer animo was geweest om over Assen maar te zwijgen!
 
Ondanks, wil ik graag mee. Ik race niet zo hard, heb nog geen knieën aan de grond gereden, dus dat zal wel lukken.

Ben al vanaf het begin er bij, dus dat moet ook lukken...

Ik hoop alleen dat ik morgen een PC met Internet kan vinden om me in te schrijven (ben niet thuis, vandaar).

Ciao, Martin

(ow ja, waar moet je je inschrijven?)
 
Laatst bewerkt:
zandvoort en assen kosten ongeveer 30.000gld per dag. en dan mag je...

4x 20 minuten rijden...
leuk joh voor 400 gld...
wat hou je er aan over, verotte banden,kans om op je gezicht te gaan, zelf ook extreem moe, en een enorme kick...

crt is meer jou thing denk ik dan maar....

ff rekenen...48x300,= is f 14400,=
Volgens mij vraagt Zandvoort hooguit 20000,=,
dat zou dus 100,= duurder zijn,maar zeker weten dat er dan meer animo was geweest om over Assen maar te zwijgen!
 
ff rekenen...48x300,= is f 14400,=
Volgens mij vraagt Zandvoort hooguit 20000,=,
dat zou dus 100,= duurder zijn,maar zeker weten dat er dan meer animo was geweest om over Assen maar te zwijgen!
Hoorde een tijdje terug al hogere bedragen... En dat excl. de verplichte marshalls... Denk dat de genoemde 30 daardoor zeker wel eens reëel kan zijn...
 
er komt vrijdag een nieuwe announcement met een site verwijzing hier kan je je gegevens opgeven en dit wordt verzameld.

de inschrijving blijft dus ook gewoon openstaan...zaterdag/zondag enz. enz.

en schrijf je gewoon in...en dan hoor je vanzelf of je erin komt wel of niet...!!!

kans is zeer groot van wel!
 
bij het duurdere Zandvoort bedoel ik met \"meer animo\", dat er zeker wel 80 man wil gaan en dus de prijs zal zakken.Anders regel ik wel wat \"vrienden\".
Vanwaar deze schrikreactie\'s?
Of bespeur ik dat er over en weer gebeld wordt,en het zweet van de toetsen afdruipt! *D
 
Altjd hetzelfde bij dergelijke evenementen... Ruim 50 % haakt af, om welke reden dan ook... (Geen verwijt, maar feit :) ) Gelukkig is daar dan enigszins rekening mee gehouden door de organisatie :)
Die 14400 is trouwens incl. alles... Instructors kosten op zandvoort ook nog een aardig centje... Lunch ook... (Dat + 30.000)/48 = voor mij niet meer leuk, voor 1 dagje...
 
zandvoort en assen kosten ongeveer 30.000gld per dag. en dan mag je...

4x 20 minuten rijden...
leuk joh voor 400 gld...
wat hou je er aan over, verotte banden,kans om op je gezicht te gaan, zelf ook extreem moe, en een enorme kick...

crt is meer jou thing denk ik dan maar....
Zandvoort kost geen 30.000,=,ik heb net gebeld met de DNRT die dat ook altijd afhuurt,dus of....ze willen jullie niet, of......
 
Meer volk = meer ondersteuning nodig = duurder...
Ook is een circuit als Zandvoort nou niet bepaald motorvriendelijk in mijn ogen... Wel mooi, maar op sommige punten link (dicht bij aansnijpunten geplaatste bandenstapels ed.)

Maar da\'s mijn mening...
 
inderdaad hulde voor de organisatoren. De planning ziet er goed uit voor de beginnende circuitracer. Veel leuke oefeningen die we dan na de training hopelijk allemaal onder de knie hebben (met of zonder kneesliders). Daarna kunnen we verder gaan kijken naar Assen/Zandvoort/Zolder/Nurburgring of nog verder weg om nog meer oefening te krijgen.

En tevens word het ook een dagje om elkaar net na de herfst en winter weer een keertje IRL te zien. Beetje bijkletsen tijdens de lunch etc.

Sorry voor de echte circuitbeesten, maar ik denk dat jullie deze keer de beginners moeten laten voorgaan. Maar oefening baart kunst en ik neem aan dat er een aantal wel komen kijken. Daarna zullen er wel een aantal nog de openbare circuits gaan opzoeken (ressen/baars/ppp/zaandam etc.) om daar hun net geleerde kunsten te laten zien.

Ik ga hard proberen om er nog bij te kunnen zijn.
 
Altjd hetzelfde bij dergelijke evenementen... Ruim 50 % haakt af, om welke reden dan ook... (Geen verwijt, maar feit :) ) Gelukkig is daar dan enigszins rekening mee gehouden door de organisatie :)
Die 14400 is trouwens incl. alles... Instructors kosten op zandvoort ook nog een aardig centje... Lunch ook... (Dat + 30.000)/48 = voor mij niet meer leuk, voor 1 dagje...
Oooo,is daar rekening mee gehouden?FFFF,=!!
De Marshalls zijn vrijwilligers van Zandvoort(die motorclub),en 3 of 4x 20minuten is onzin,want dat is met de zac met 250 deelnemers!Dus...we zouden dan makkelijk 10x 20minuten kunnen knallen!
 
jij begrijpt het....

inderdaad hulde voor de organisatoren. De planning ziet er goed uit voor de beginnende circuitracer. Veel leuke oefeningen die we dan na de training hopelijk allemaal onder de knie hebben (met of zonder kneesliders). Daarna kunnen we verder gaan kijken naar Assen/Zandvoort/Zolder/Nurburgring of nog verder weg om nog meer oefening te krijgen.

En tevens word het ook een dagje om elkaar net na de herfst en winter weer een keertje IRL te zien. Beetje bijkletsen tijdens de lunch etc.

Sorry voor de echte circuitbeesten, maar ik denk dat jullie deze keer de beginners moeten laten voorgaan. Maar oefening baart kunst en ik neem aan dat er een aantal wel komen kijken. Daarna zullen er wel een aantal nog de openbare circuits gaan opzoeken (ressen/baars/ppp/zaandam etc.) om daar hun net geleerde kunsten te laten zien.

Ik ga hard proberen om er nog bij te kunnen zijn.
 
porky wat is de toegevoegde waarde om zo negatief te doen?

het is al duidelijk dat je niet meegaat...dus laat het daar dan ook bij a.u.b. :)

jij rijdt graag zac...en wij rijden graag lelystad...voor ieder wat wils...

dus doe me aub een plezier, en hou het leuk...we doen dit voor de motor-forummers die graag meewillen....

voor de mensen die dat niet willen is dat geen probleem, maar ga dan niet negatieve dingen spuien...we schieten er nix mee op...

evengoed je reactie is duidelijk bedankt.... ;)

Oooo,is daar rekening mee gehouden?FFFF,=!!
De Marshalls zijn vrijwilligers van Zandvoort(die motorclub),en 3 of 4x 20minuten is onzin,want dat is met de zac met 250 deelnemers!Dus...we zouden dan makkelijk 10x 20minuten kunnen knallen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan