Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Michael van der Mark Deel 4: Meeuwenmeer Hoge Heide

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lees mn verhaal nog eens en probeer het nu ook te begrijpen i.p.v. je er tegen af te zetten

Daarbij is het nog steeds mijn mening, die ik absoluut niet ga veranderen voor jou !
Ik had het puur over fans van een persoon , heb het niet over de sport in het algemeen gehad vandaar dat je mn reactie dus nog maar is even goed moet gaan lezen
 
Volgens mij kan je in mijn reactie lezen dat ik begrijp wat jij zegt, maar dat ik vooral val over de woordkeuze waar mijn reactie uit voortvloeide.

Waar lees jij dat ik heb aangegeven dat jij jouw mening of iets anders zou moeten veranderen?

Denigrerende opmerkingen maken is niet zo heel moeilijk. Daarboven staan toont meer karakter
 
Laatst bewerkt:


Komt dit niet mede door de overmacht van Kawa en de kunsten van Rea?





Aaaah, nu begrijp ik hem ook.
(Note:ben totaal geen voetbal liefhebber, en laat hier ook mijn mening niet over uit,maar

Als ik mijn collega's hier op het werk wel eens hoort over hun cluppie
'Wij hebben gewonnen...."
Of anders ook wel eens,
"Wat een kl##tza#kken, ZIJ hebben weer eens verloren"....


Zo iets bedoel je?
 
Komt dit niet mede door de overmacht van Kawa en de kunsten van Rea?
Ik denk voornamelijk Rea. Dit is een soort van buitenaards, want Sykes is wel OK, maar doet weinig bijzonders op die Kawa.

Toch vind ik de gevechten met Davis wel erg gaaf vaak. Die zitten mekaar soms echt goed in de weg met al het spektakel van dien.

Het zou uiteraard veel leuker zijn als Mark ook mee zou doen met deze jongens en een RSV of Honda zich er ook mee zou bemoeien. Zo is het wel wat karig met die 2 heren altijd maar voorop.
 
Laatst bewerkt:

 

Nee want jij begint er dingen in te betrekken wat ik niet heb gezegd !
En ga mij niks vertellen over denigerende opmerkingen als je er zelf mee begint, beetje zwak.

Dat mijn woordkeuze ( volgens jou ) niet goed is kan ook betekenen dat jij niet begrijpt zoals ik het bedoel toch ?! Het is en blijft internet waarbij het voor de een makkelijker is om zich uit te drukken dan een ander Volgens mij heb ik inmiddels genoeg moeite genomen om het e.e.a. te verduidelijken en wou het hier dan ook graag bij laten.

@ Tcat : dat is ook een goed voorbeeld inderdaad, in het voetbal ( wat ik absoluut probeer te vermijden ) is het allemaal nog veel erger.. verliest het team dan ligt het aan de trainer of aan 1 speler, terwijl er toch echt een compleet team op het veld stond ?!
 
Ik denk voornamelijk Rea. Dit is een soort van buitenaards, want Sykes is wel OK, maar doet weinig bijzonders op die Kawa.

Ehm

Sykes is een betere en completere rijder als Rea is.Sykes heeft jaren lang de Septer gezwaaid veel gewonnen voor Kawa.Dat hij nu de tweede Kawa viool speelt daar is niks mis mee denk ik.Best kans dat nu Rea de iets betere Kawa motor heeft weten wij veel wat er allemaal achter de schermen plaats vind ?
 
Toen de Kawa nog niet competitief was reed Sykes in het middenveld, maar driften dat die er mee deed.
Ook een beetje de motor aan het 'overrijden' zoals Rea op de Honda..
 
Sykes heeft 1 WK en zijn tweede WK is uit handen genomen met 0,5pt verschil door een ogenschijnlijke team-order bij Aprillia (Biaggi ging nog even snel z'n teamgenoot voorbij terwijl die echt een heel stuk voor lag). Uiteraard was de valpartij veroorzaakt door Baz ook deels debet daar aan.

Sykes is goed, maar Rea is op een of andere manier zoveel sterker op de Kawa.
 

Sykes is mr. superpole, tenminste zo word hij vaak genoemd

en laat het nou net verrekte handig zijn om vooraan te starten

Persoonlijk heb ik het idee dat de complete afstelling van de fietsen tussen Rea en Sykes compleet van elkaar verschilt, zoals de rijstijlen ook compleet verschillen.
Bij Rea ziet het er altijd uit alsof hij niet pusht, terwijl bij Sykes het weer omgekeerd is.
Rea gaat hard de bocht in en door , terwijl Sykes juist heel hard er uit komt etc etc.

Door het succes van Rea denk ik dat ze een beetje zijn kant op zijn gegaan qua ontwikkeling.
 
Rea heeft 2 dingen mee denk ik, hij is op exact het juiste moment op de Kawa gestapt EN hij heeft jarenlang op een oude Honda moeten rijden, waarna de Kawa natuurlijk een adelating was denk ik zo
Na al die jaren slechte resultaten voor Kawa hoor je mij niet klagen Maar de overmacht in het SBK van Kawa (en Davies) maakt het wel saai...

Oh ja VD MARKK!!!!

 

Ik vind hem niet beter als Rea. Misschien completer, maar dat maakt je niet per definitie beter.

Sinds Rea op die Kawa rijdt is die steeds kampioen geworden.
Als ik het goed herinner alleen in 2014 niet, maar toen was een ander kampioen geworden meen ik. Geen Kawa.
ff gegoogled en toen reed hij nog niet bij Kawa.


Sykes is OK vind ik, maar die rijdt (net als Rea) dan ook op een hele goede machine. Vanuit dat opzicht vind ik het dus niet bijzonder wat hij doet. Rea steekt er telkens by far met kop en schouders boven uit en heeft vooral last van Davis. Het is dat Davis gedurende een seizoen te vaak 0 punten scoort, want anders was het ook vorig jaar spannender tussen die 2 en niet zo zeer Sykes en Rea.
Sykes wordt 2e steeds, maar maakt geen schijn van kans. In ieder geval niet de races die ik heb gezien de afgelopen 2 jaar.

De vraag die ik mij dan stel is wat een ander zou doen op die Kawa. Wellicht gaan wij dat zien de komende jaren mochten ze eens besluiten iemand anders op dat ding te laten rijden.

Daarnaast heeft Kawa helemaal niet veel gewonnen en ook Sykes niet voor Kawa als je kijkt naar de periodes waarin geraced is.
Die doen volgens mij sinds de jaren 80 mee in de WSBK en wonnen in 2011 (uit mijn hoofd) 2015 met deze (inmiddels verder ontwikkelde ZX10RR) eindelijk eens het kampioenschap!

Ik weet niet hoelang hij voor Kawa rijdt, maar al heel wat jaren inmiddels.



Ik ga nu meteen even googlen en deel het zo met je.


Misschien moet Sykes eens plaats maken voor Mikey. Die zie ik het Rea nog wel moeilijk maken op een competitieve motor!

Maar goed, dat zien we waarschijnlijk nooit gebeuren gezien de GP droom.
 
Laatst bewerkt:
Mickey zit nu prima op die yamaha. waarom moet hij dan ineens weer op die fiets van Sykes? ik denk als Yamaha en VDM zo door ontwikkelen die fiets van zelf om de overwinning gaat.

En ik had daar in het begin weinig vertrouwen in..
 
Sykes is een betere en completere rijder als Rea is.



Rea is drie keer op rij op compleet dominante wijze wereldkampioen geworden. Sykes komt op eigen kracht Davies nauwelijks voorbij. En dan is Sykes de betere, completere rijder dan Rea? Het enige voordeel dat Sykes lijkt te hebben, is dat hij nét iets sneller is in de kwalificaties volgens mij. Wisselende omstandigheden, inhalen, gevechten, tyre management, hij verliest het allemaal op Rea en niet zo'n beetje ook. Wat maakt dat wij daar zo verschillend naar kijken?
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit mij even ik jou aan
 
Mickey zit nu prima op die yamaha. waarom moet hij dan ineens weer op die fiets van Sykes? ik denk als Yamaha en VDM zo door ontwikkelen die fiets van zelf om de overwinning gaat.

En ik had daar in het begin weinig vertrouwen in..

Ik denk ook dat die prima zit waar hij nu zit. Puur gezien de motor alleen, want die ZX10R'en lijken toch wel iets beter te zijn (in ieder geval met Sykes en Rea er op) dan de Panigales. Daarna komt de rest pas waarmee ook de R1M's.

Wat betreft potentie, teams en GP ambities zie ik hem ook liever bij Yamaha blijven.

Die R1 is in ieder geval een stuk beter dan de Fireblade. Wat dat betreft is hij lekker bezig

Ik zie die R1 alleen niet veranderen in kampioensfiets met die Kawa's en Ducs zoals die nu zijn. Die zitten ook niet stil namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Mooi die discussie over Rea vs. Sykes (en de rest). Ik vind het bijzonder om te lezen dat Rea zo'n cleane rijstijl heeft en dat het allemaal zo makkelijk gaat. Volgens mij zijn velen al vergeten hoe hij een klein decennium heeft geboenjerd op een Honda die echt niet de snelste van het veld was en soms gewoonweg moeilijk te besturen was. En daar liet hij al zien dat hij soms het onmogelijke waar kon maken. En dat was op de Honda niet met een cleane rijstijl. Denk dat juist door die ervaring dat het er nu allemaal zo makkelijk uit ziet.
 
Wat me altijd heeft verbaasd aan Sykes is dat zijn rijstijl er agressief uitziet, maar niet is. Als íe geklopt is, lijkt ie nooit terug te kunnen vechten. Rea ziet het er, net als Lorenzo bv., niet heel snel uit door de rijstijl, maar hij is het wel degelijk. Alles keurig onder controle. Erg knap

 
Rea ziet het er, net als Lorenzo bv., niet heel snel uit door de rijstijl, maar hij is het wel degelijk. Alles keurig onder controle. Erg knap
Even een zijstraat, maar ik zat een tijdje geleden racebeelden te kijken op Youtube van het circuit van Zandvoort.
Toen zag ik een onboard rondje van Alain Prost, de F1 coureur. Ook heel gecontroleerd, zag er traag uit, maar haalde iedereen in.
Heerlijk die controle.
 
Laatst bewerkt:
Sykes is mr. superpole, tenminste zo word hij vaak genoemd

en laat het nou net verrekte handig zijn om vooraan te starten
Bedoel je zoals Rea in race 2?
Dan moet hij meestal vanaf ongeveer plek 9 starten en ligt hij binnen 1 ronde op kop. Dat bedoel je met het belang van vooraan starten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.