t'Is ene van Brussel, gene waal of vlamingVergeet ook niet dat Dorna vaak wel een zegje heeft over wie meedoet door teams te subsidiëren en daarbij kijken ze ook naar het scala aan nationaliteiten dat meerijdt. Met Bendsneijder in de Moto2 is het qua bezoekersaantal voor de TT van 'minder belang' om daarnaast ook nog eens een Nederlander in de MotoGP te hebben meerijden, zeker als de gedachte is dat Bo (indien hij zich positief blijft ontwikkelen) op de middellange termijn in de MotoGP klasse zal meerijden in 3-4 jaar. Met Simeon in de MotoGP is er natuurlijk al een vaste vertegenwoordiging uit de Lage Landen aanwezig, ook al is het dan (volgens mij) een Waal. Maar dat zal ook wel weer wat extra Belgen naar het TT circuit doen trekken.
Voor Dorna / het WSBK kampioenschap lijkt het mij bijna belangrijker dat van der Mark nog lekker een jaar of wat in de WSBK's rondrijdt, daar competitief is en zodoende volk naar Assen trekt in april.
Edit: dat is afgezien van hoe goed ik vind dat hij het gedaan heeft in de MotoGP, want dan is natuurlijk smullen geblazen! Maar politiek speelt helaas ook een rol in wie er meedoet.
Zal KTM niet doenHerve sprak vandaag uitgebreidt over de toekomst. Zarco gaan ze verliezen, maar het is ook zeer waarschijnlijk dat Yamaha de voorkeur gaat geven aan VR46 als Rossi stopt als coureur. Dan gaan ze dus op zoek naar een andere fabrikant. De kans dat Michael via Yamaha in de MotoGP uit gaat komen acht ik daarom niet erg groot. Er komen dan alleen nog italianen op de VR46 Yamaha’s.
Er gaat veel gebeuren in 2018!
Mijn voorspelling is dat Marquez op de KTM zit in 2019 en Mir op de Repsol Honda. Zarco natuurlijk op de fabrieks Yamaha.
Zal KTM niet doenWinnen ze niet, dan ligt het aan de motor. Winnen ze wel dan komt dat door Marquez.
Herve sprak vandaag uitgebreidt over de toekomst. Zarco gaan ze verliezen, maar het is ook zeer waarschijnlijk dat Yamaha de voorkeur gaat geven aan VR46 als Rossi stopt als coureur. Dan gaan ze dus op zoek naar een andere fabrikant. De kans dat Michael via Yamaha in de MotoGP uit gaat komen acht ik daarom niet erg groot. Er komen dan alleen nog italianen op de VR46 Yamaha’s.
Er gaat veel gebeuren in 2018!
Mijn voorspelling is dat Marquez op de KTM zit in 2019 en Mir op de Repsol Honda. Zarco natuurlijk op de fabrieks Yamaha.
Mir zou toch niet in 1 x naar een fabrieksteam mogen ivm rookie rule ? of hoe zat dat ook al weer precies ??
Herve sprak vandaag uitgebreidt over de toekomst. Zarco gaan ze verliezen, maar het is ook zeer waarschijnlijk dat Yamaha de voorkeur gaat geven aan VR46 als Rossi stopt als coureur. Dan gaan ze dus op zoek naar een andere fabrikant. De kans dat Michael via Yamaha in de MotoGP uit gaat komen acht ik daarom niet erg groot. Er komen dan alleen nog italianen op de VR46 Yamaha’s.
Er gaat veel gebeuren in 2018!
Mijn voorspelling is dat Marquez op de KTM zit in 2019 en Mir op de Repsol Honda. Zarco natuurlijk op de fabrieks Yamaha.
Die regel is er sinds Marc niet meer.
Meende juist dat hij het jaar erna weer in was gegaan maar kan er idd niets over vinden.
Dan kan Oliveira in 2019 dus mooi naar KTM in de gp, en Mir naar Honda
KTM heeft zijn voorkeur voor Zarco uitgesproken.
Nee, Rins is ook naar Suzuki gegaan vanuit Moto2. Zou erg raar zijn als ze dat alleen voor Marquez hadden gedaan.
Idd, en Lowes naar Aprilia..
Ja, maar Aprilia is geen officieel fabrieksteam. Gresini runt het. Ze doen ook mee voor het independent team kampioenschap.
Valt iemand op dat Michael elke testdag best wel ver onder Lowes staat qua lap times..?
Valt iemand op dat Michael elke testdag best wel ver onder Lowes staat qua lap times..?
Tsja, maar Michael staat er toch 1.4 seconde af, das te veel!
En hij staat ook al een poos achter Canepa, ook niet optimaal..
Hee weten wij veel, misschien is die wel verschillende banden, uitlaten, kuipjes, voetsteuntjes of elektronica aan het testen!
Ook kijken hoeveel ronden er worden gereden. Ik denk dat ie een andere opdracht heeft (kilometers maken)