Micron einddemper te braaf

Franko P

MF veteraan
5 mrt 2007
2.177
40
Hallo allemaal,

Ben in het bezit van een CBR 600F welke is voorzien van een Micron einddemper.
Nu komt hier een nogal braaf (lees zacht) geluid uit.
Nu wil ik daar dus iets aan gaan doen.

Kan dit überhaupt wel?
Zo ja, wat kan ik er dan aan doen.

Achterop de demper zitten 3 inbusboutjes, kan ik deze zonder meer losdraaien? Of vallen er dan losse onderdelen in de uitlaat naar beneden.
 
Als je die drie boutjes losdraaid kan je dhuls eraf trekken.
Dit is om de wol te vernieuwen.
Wil je geluid hebben moet je de inbusjes effe loshalen afdekkapje eraf halen , huls eraf trekken en de vastgelaste db killer eruit halen.
Zitten 2 buisjes in die met een puntlas aan elkaar zitten en die dienen dus als db killer.
Is best wat gefrot maar je krijgt er een mooi geluidje voor terug.

Het andere buizenwerk dat erin zit kun je laten zitten, gaat niet meer gekuid geven als je die verwijderd.


Koop wel effe een stuk buis van zo'n 15cm bij de ijzer boer in de diameter van je uitgang.
Effe gaatje in boren en ook in je tuutje van je demper.
Dit kun je nu erin schroeven en als db killer gebruiken bij evt stille reisjes.
 
Laatst bewerkt:
Zal m morgen eens uit elkaar schroeven en wat foto's maken.

Als ik de huls eraf haal, komt dan niet gelijk de wol los zodat het bijna niet meer te monteren is daarna?
 
Micron te soft geluid :?

Een maat van me heeft een zx-9r met een micron demper en daar komt een behoorlijke tering herrie uit 8-)
En een collega van me heeft een zx-7r met een Micron demper en die maakt nog meer herrie *O*
 
Hallo allemaal,

Ben in het bezit van een CBR 600F welke is voorzien van een Micron einddemper.
Nu komt hier een nogal braaf (lees zacht) geluid uit.
Nu wil ik daar dus iets aan gaan doen.

Kan dit überhaupt wel?
Zo ja, wat kan ik er dan aan doen.

Achterop de demper zitten 3 inbusboutjes, kan ik deze zonder meer losdraaien? Of vallen er dan losse onderdelen in de uitlaat naar beneden.
heeft deze demper e-keur? zo ja, ruilen met mijn demper? ik heb een bos (open) demper, maar zoek een demper met e-keur.

bij interesse, mail maar even naar mf at bosy punt nl
 
Sry van de late reactie mensen, heb wat pc problemen gehad.

Heb mn demper laatst uit elkaar gehaald om te kijken hoe en wat er gaande is. Er zit geen wol in, pijp is leeg.
Wat ik wel heb kunnen vinden is dat op de eindplaat waar de 3 boutjes inzitten een pijpje gelast zit. (Zie rode pijl op foto)

Is dit dan de DB killer?
Foto:
dbmicron.JPG



Let niet op de vuiligheid, heb nog geen tijd gehad om hem te poetsen.

En @ Hondathabest, ja hij heeft wel een E keurmerk, maar doe hem niet weg, sry.
 
Dus het materiaal tot aan de binnendiameter van het grootste pijpje weg?

Dan kom ik namelijk precies op de binnendiameter van de binnenste demper uit. (als jullie nu begrijpen wat ik bedoel :P )
 
Volgens mij zit hier iemand op een sleutelblunder te azen... :P

Zal de zaak eens losdraaien en foto's maken.

EDIT:

Achterste dop eraf:

dbmicron2.JPG


Alu huls eraf:

dbmicron3.JPG


Beetje lastig te zien hoe de pijpjes aan de binnenkant zitten, heb er daarom een "tekeningetje" over hoe de pijpjes eruit zien bij gedaan.

dbmicron4.JPG
 
Laatst bewerkt:
Je hebt geeneens een db-killer in deze uitlaat zitten,..ik zou niet weten hoe je deze pijp(zonder grote aanpassingen) weer in elkaar kan zetten. Dat ding moet al heel luid zijn als ik zo die binnenkant zie.
 
Sorry motor oma, toch een kick na bijna een jaar. Ik heb namelijk ook een micron demper (zie foto's boven in dit topic) met een stofzuiger geluid. Ik ben benieuwd of er al wat meer bekend is n.a.v. dit topic en de expirimenterende mensen...?
 
Heb niet meer verder geëxperimenteerd. Maakt nog steeds hetzelfde geluid. Bezemsteel verhaal heb ik niet geprobeerd aangezien ik geen passende bezemsteel had staan.

Mocht je nog ideeën hebben over hoe hij wat minder braaf gaat klinken dan hoor ik het graag. ;)
 
Heb niet meer verder geëxperimenteerd. Maakt nog steeds hetzelfde geluid. Bezemsteel verhaal heb ik niet geprobeerd aangezien ik geen passende bezemsteel had staan.

Mocht je nog ideeën hebben over hoe hij wat minder braaf gaat klinken dan hoor ik het graag. ;)

Nog even een kleine aanvulling voor Oma

Ik ga de DB killer er binnenkort uitslopen met een vriend die metaalbewerker is, moet goedkomen dus.

Als ik het goed heb moet ik de pijp gewoon losslijpen en eruit halen, ben benieuwd of hij aan de binnenkant ook nog vastzit ofzo...

Als het zover is ga ik foto's posten en als alles goed verloopt een geluidsfragment
 
Terug
Bovenaan Onderaan