Mijn 180BPM momentje........

De moderne ABSen van BMW en Honda ST1300 en VFR800 rem je er niet meer uit op vlakke weg met dezelfde motor zonder ABS. Zodra er hobbels in de weg zitten wel.
Nou, als we dan toch ouwe topics omhoog schoppen dan doe ik ff mee O-)
Inderdaad, als er een hobbel in de weg zit dan schiet de motor ff door, maak dit regelmatig mee bij echt stevig remmen.
Tuurlijk, anticiperen blijft ALTIJD het beste, maar ik voel me best een stukkie veiliger met mij ABS.
 
[me]Loki snapt eigenlijk nooit waarom er zoveel mensen last hebben van bumperklevers.
[/me]


Het zijn er zoveel dat ze het zelf ook moeten doen om die aantallen te bereiken :) ofwel, ze hebben last van zichzelf.. Blijkbaar kunnen ze zich niet voorstellen wat er gebeurd als ze 0,3 seconde op de teller kijken bij 15 meter achter de voorligger die voor hun keihard in de ankers gaat. Bovendien zie je zo weinig als je bovenop een ander rijd.

Ben het dan ook eens met die campagne die nu gevoerd word, 2 seconde..

Voor zover mijn geneuzel ;)
 
Doe hem dan ook niet bij de knmv want daar vertellen ze exact hetzelfde......dat je harder kunt remmen zonder abs dan met. O-) :X
bij mij vertelden ze toch echt dat je als het ff kon abs op je moto moest laten zetten.
Onder ideale omstandigheden kan een goed getrainde motorrijder misschien harder remmen zonder abs, maar ik geloof nooit dat het merendeel van de mensen hier op het forum in een paniek situatie harder/beter remt zonder abs... :X
 
[me]Spider wil heel graag een mooie zwarte Fazer 1000 mét ABS!
[/me]
Misschien meneer Yamaha maar eens lief aankijken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan