Het is een foto ik kan niet zien of de 2 die er achter liggen klaar zijn om hem in te gaan halen, grapje..Ik heb hem opgezocht en hij gaat echt hard. Ik heb 2 spannen met schommel gehad, 2 met naafbesturing, ooit met een aangepaste telescoop voorvork gereden met een soort Ed Pols platen. Als je het mij vraagt is een naafbesturing het fijnste, verder hou ik me dan voor nu buiten de discussie want het is net als de auto/motorbanden en smartvelgjes/grote diameter discussies...iedereen heeft een mening gebaseerd op eigen ervaring en het gaat er toch om dat we rijden met plezier EN we vervuilen hier een topic van Dipstick die keihard bezig is een zijspan te bouwen wat hij mooi vindt en bouwt zoals hij dat wil.
Zekers! Ik gaf al mijn complimenten! Ik denk dat het velen van de naafbesturing-zelfbouwers ook vooral om de technische uitdaging te doen is en niet zozeer om het uiterste aan wegligging/snelheid te verkrijgen.
Als jij zegt dat je met dezelfde geometrie kan remmen zonder trekken geloof ik je. Met dezelfde maten zal het voor Dipstick ook werken. Maar van de foto's krijg ik die indruk niet. De fusee as lijkt centimeters van de centerlijn uit te komen. We komen elkaar vast nog wel eens ergens tegen, dan zal ik het nader bestuderen.Ik heb dezelfde naaf en kan met een hand aan het stuur rechtdoor en met gas dicht, afremmen op de motor of maximaal remmen met enkel de voorrem blijft de combi goed rechtdoorgaan. Remmen met de voorrem in een bocht(links of rechtsaf) blijft hij op het ingezette spoor(de racelijn). Remmen in een bocht kan tot het voorwiel blokkeert, tot dan blijft hij goed op spoor. Halflive, als ik je kan overtuigen door een keer samen te rijden doen we dat, wel ff voor de duidelijkheid..Ik rij op de mijne en jij op de jouwe als die klaar is . Ff kort, het ding stuurt geweldig, enige verbetering is de vering maar dat komt nog, ik heb nu dempers klaar liggen van een politieuitvoering k1200rs. Die moeten er onder en dan kijken of het beter is...anders zwaardere veren, de politiedempers zijn in te stellen op voorspanning, in en uitgaande demping....
ik denk dat het wel meevalt het is opzig niks nieuws en zeker bewezen dat het werktziet er stevig uit, maar ben je niet bang dat je stuureacties krijgt omdat de draagarmen verre van parrallel en evenwijdig lopen?
Misschien kan je het wel maar als je het niet probeert weet je dat niet. (Vrij naar Pippi Langkous).Prachtig werk , niet normaal , respect ik wou ik het ook kon
Ik stel me jou nu ineens voor met vlechtjes prutsend aan je zijspanMisschien kan je het wel maar als je het niet probeert weet je dat niet. (Vrij naar Pippi Langkous).
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan.
Wat denk je van dat aapje wat steeds op je schouder gaat zitten of dat paard wat zijn hoofd tussen je span en jezelf steekt.....nee, pipi was geen zijspanbouwster..Ik stel me jou nu ineens voor met vlechtjes prutsend aan je zijspan
Het probleem is dat ik niemand maar dan ook niemand ken met een zelfbouwzijspan en als ik dan eens iemand tegenkom die ook met zijspan rijd en ik begin uitleg te vragen krijg ik al gauw het antwoord " ik zou het niet kunnen zeggen ik heb hem zo gekocht" gelukkig bestaat motor forum nog voor al mijn vragen ik heb al veel geleerd van jullieMisschien kan je het wel maar als je het niet probeert weet je dat niet. (Vrij naar Pippi Langkous).
Kom eens in Genemuiden op het treffen aanwaaien. Daar zijn zat zelfbouwers....Het probleem is dat ik niemand maar dan ook niemand ken met een zelfbouwzijspan en als ik dan eens iemand tegenkom die ook met zijspan rijd en ik begin uitleg te vragen krijg ik al gauw het antwoord " ik zou het niet kunnen zeggen ik heb hem zo gekocht" gelukkig bestaat motor forum nog voor al mijn vragen ik heb al veel geleerd van julliehet gaat niet altijd over niet kunnen, je moet eerst de theorie kennen voor je het in praktijk kan uitvoeren .