Mijn ervaring met Motorhuis Napoleon in Haelen

'Slechte ervaring met Motorhuis Napoleon in Haelen' > 'Mijn ervaring met Motorhuis Napoleon in Haelen'
 
Bij interesse in een motorfiets lijkt me dat je eerst gaat kijken,praten,jezelf orienteren,peilen en onderhandelen over zijn prijs,je eigen motor,noem maar op.

Ik kan me dus voorstellen als men belt wel effe interesse te hebben en met zijn helm te komen om te knallen....dan staat de verkoper de gehele proefritjes weg te geven.

Daarentegen komt de verkoper niet klantvriendelijk over
 
Wat heeft het voor een zin om te onderhandelen over de prijs als je nog geen proefrit gemaakt hebt?

Naar mijn mening kun je pas echt goed onderhandelen als je op de fiets gereden hebt, en dus ook weet of hij goed rijd.
 
Grappig te zien hoe hier gereageerd wordt.....

TS komt met een wat grof neergezette bewering. Dan wordt er op gereageerd alsof TS niet kán jokken of de waarheid een beetje in zijn voordeel kan verdraaien. Dan reageert de motorzaak en die liegt natuurlijk......en is bovendien grof. Hij wordt dan ook onprofessioneel en onfatsoenlijk genoemd.

Ik weet niet de waarheid is. Maar dat weten, buiten TS en de motorboer, alle anderen ook niet...... ook al vinden ze van wel.

Je zou ook kunnen zeggen dat de eigenaar van de motorzaak kennelijk wél zo gemotiveerd is omdat hij toch reageert in een topic waarin hij bij voorbaat, gezien ook oudere topics over soortgelijke zaken, kansloos was.
Je zou ook kunnen zeggen dat een zaak die al tig jaar bestaat, het ook weer niet zó slecht/klantonvriendelijk zal doen als hier wordt beweerd.

Maar dat zegt uiteraard nog steeds niets over de waarheid.....
Misschien moet je die in het midden zoeken. De "klik" was er kennelijk niet tussen koper en verkoper. Dat gebeurt vaker, echt.
 
Laatst bewerkt:
Die reactie van die motorzaak. _O-
Gezien de toonzetting van de reactie van die motorzaak had hij beter niet kunnen reageren.
Dit alleen al is negatieve reclame.
 
Nou, toen ik een paar jaar geleden mijn eerste eigen motor wilde kopen had ik maar een klein budget. Ik ben naar verschillende zaken geweest en nergens had men tijd voor me. Schijnbaar was het budget wat ik te besteden had niet intresant genoeg.

Tot ik een advertentie zie van een FZ750 bij Napoleon. Ik ben eens gaan kijken want foto's liegen nog wel eens en ik kon en wilde die motor wel hebben. Toen pas heb ik een verkoper aangesproken en een en ander met hem besproken. Heey, hij had wel tijd voor me ondanks mijn kleine budget.... Ben later nog een keer gegaan en toen overgegaan tot koop. Helaas was dat net in de vakantie periode dus ik moets wachten tot na hun vakantie. Datum geprikt waarop ik de motor kon gaan halen en meteen nog jas,broek,handschoenen en helm uitgezocht. Die werden ook weggelegd en hoefde ook pas betaalt te worden als ik de motor ging halen...prima service vond ik.
Omdat het om een op leeftijd motor was was de garantie beperkt maar er werd niet moeilijk gedaan als er iets mis zou zijn.....of dat zo zou zijn weet ik niet, de motor heeft altijd prima gelopen en ik heb er geen een keer een probleem mee gehad.

Kortom...ik mag niet klagen, werd wel fatsoenlijk behandeld ondanks mijn kleine budget. Dit was wel anders bij andere zaken, die willen alleen maar nieuwe of nieuwere motoren verkopen waar ze een flinke marge op kunnen verdienen.. De prijzen logen er ook niet om. Napoleon had gangbare prijzen die tocht wel lager waren dan colega bedrijven.

Het maken van een proefrit was ook geen probleem toen duidelijk was dat ik de motor serieus wilde kopen. Vanwege tijdgebrek aan mijn kant heb ik dat niet gedaan.

Ik was best tevreden over napoleon. Kan me voorstellen dat ze niet zomaar iedereen proefritjes laten maken. Dat heb ik wel meer gezien en gehoord van verschillende zaken.
 
Erg stoer om zo achter je computer te reageren!
Iemand outlul noemen is al heel onfatsoenlijk. Die 140 km naar onze zaak toe was toen je voor mij stond maar 60 km.
Een verkoper en niet ik had inderdaad gezegd om te komen, maar dan met de bedoeling om de zaak te bepraten en ZEKER NIET met de toezegging om te rijden. Na ruim 30 jaar ervaring in deze branche kunnen wij redelijk goed inschatten of iemand alleen wil rijden of eventueel ook iets wil aanschaffen.
Wij zijn namelijk geen testcentrum, maar wij staan daar om onze boterham te verdienen. Gelukkig hebben wij een hele fijne klantenkring met veel tevreden klanten.(Anders hou je het geen 30 jaar vol)
Bij ons hoeft niemand een motor te kopen voordat er een fatsoenlijke proefrit is gemaakt. Wel weten wij graag van tevoren of de interesse serieus is en of wij financieel rond kunnen komen.
In dit geval wilden wij de betreffende inruiler, een VF750S met een Schugers kuip uit 1988, die volgens uw eigen zeggen waarschijnlijk in werkelijkheid nog ouder was, niet hebben.
Het door U aangeboden bedrag van 10€ voor de proefrit weegt ons inziens niet op tegen de werkelijke kosten. Overigens zou ik wel eens willen weten, indien je je toekomstige Duc later weer kwijt wil, of daar ook zomaar iedereen mee mag gaan proefrijden. Ik ben benieuwd! De Ducati is trouwens al verkocht en de klant heeft vandaag nog laten weten er erg blij mee te zijn.

Vervolgens reageert nog iemand over 1 of ander Bimota lulverhaal waar hij vorig jaar in februari voor bij ons in de zaak is geweest. Ik kan U verzekeren dat wij reeds meer dan 25 jaar geen Bimota meer hebben gehad en dat wij op de door hem genoemde datum gesloten waren ivm een sterfgeval van een medewerker. Hier worden we verwisseld met een collega uit de buurt.

Een derde ander verhaal over onze motorzaak lijkt helemaal nergens op!
Deze man schrijft dat ik tijdens het verkoopgesprek mijn boterhammen ging opeten. Ik kan U mededelen dat de betreffende klant om 10.30 uur onze zaak binnenkwam en een R1150RT zocht. Hij had in te ruilen een K1200RS.
Vervolgens heeft die man nadat wij de R1150RT buiten hadden gezet, deze motor gedurende 2 uur afgekraakt en zijn inruiler de hemel ingeprezen.
Toen wij buiten stonden, het was inmiddels 13.00 uur, kreeg Meneer telefoon(kan gebeuren). Nadat ik +- 15 minuten daar voor janlul had gestaan en hij maar bleef bellen ben ik mijn boterhammen gaan opeten. Na +- 1uur kwam Meneer weer naar binnen en heb hem toen gezegd dat ik van de verkoop afzag.
Dit blijkt ook al niet te mogen, dat staat dan later ook op motorforum.
Ik heb hem geadviseerd zijn eigen motor, die volgens hem veel mooier was dan de onze, te houden.

Fijn om vanaf de computer zulke stoere verhalen om iemand zwart te maken te moeten lezen.

Allemaal veel motorplezier toegewenst!

P.S. Zoals jullie zien heeft ieder verhaal 2 kanten.
Reageer maar rustig verder.
Mijn reaktie is de eerste en tevens de laatste



Nou, dan bij deze mijn reactie, inderdaad "van achter de computer".

* De afstand is volgens de routeplanner 2x75 km, oftwel 150 km totaal retour. Klopt heel aardig met wat ik gezegd heb.

* Ik reed op een andere motor (die van mijn vrouw) omdat ik die net had opgehaald van een grote beurt. Terugrijden om de VF750S op te halen zou me meer tijd hebben gekost. Bovendien wilde ik controleren of haar motor volledig in orde was. Maar ik zie niet in waarom dit relevant is eerlijk gezegd, maar goed....

* De VF is inderdaad naar mijn zeggen wellicht ouder. De motor is uit de grijze import. Het kenteken staat op 1988 maar ik sluit niet uit dat de motor ouder is. Maar zoals ik al aangaf weet ik niet eens zeker of ik deze motor echt wil inruilen, dat heb ik ook gezegd. Maar ik heb het netjes gespeeld en alle info gegeven die je gevraagd hebt.

* Ik heb een bod van 10 Euro en 20 Euro gedaan voor het proefrijden met de mededeling dat ik niet weet wat een redelijke vergoeding is. Een indicatie van een redelijke vergoeding van de motorzaak is niet aangeboden.

* Ik heb nooit tegengesproken dat de betreffende Ducati ST4 in goede staat verkeert. Ik heb het zelf helaas niet kunnen constateren.....

* Met betrekking tot mijn "harde taal"in de mail: ik hoop dat ik destijds in de winkel ook persoonlijk duidelijk gemaakt heb dat ik me volledig genaaid voelde....

* Het is mijn geld en ik geef het pas uit aan een motor als ik zeker weet dat ik die specifieke motor wil hebben. Dat betekent voor mij dat ik er op wil rijden en wellicht ook nog wel wil wikken en wegen welke ik precies wil hebben. In de 22 jaar dat ik al motor rijd heb ik op deze manier in het verleden al 7 keer een dealer blij gemaakt met mijn business (tel ik de 8 motoren van mijn vrouw niet mee....). En als ik tevreden ben met hun service bij aankoop mogen ze ook nog het onderhoud doen, dat is waarschijnlijk nog betere business.

* Andere zaken geven trouwens wel over de telefoon een toezegging dat je mag proefrijden. Voor een andere Duc ST3 ben ik zelfs 320 km gereden (retour, hoor!) en fantastisch geholpen, ook al was het duidelijk dat ik de motor niet op stel en sprong zou kopen. Zelfs als ik deze motor niet koop kan de eigenaar van deze zaak altijd op mijn positieve feedback naar derden rekenen, hetgeen voor hem in de toekomst altijd van pas kan komen. Investeren heet dat. De werkelijke kosten voor hem zijn tenslotte eigenlijk beperkt (veelal sunk costs). Je kunt het leuk vinden of niet, dit zijn jouw concurrenten.

* Ook na jouw verweer ben ik bang dat het niet jouw business wordt. En dat die er wel gaat komen, daar kun je donder op zeggen!
 
Ik weet voor 101% zeker dat als je écht interesse in die motor gehad zou hebben, dat ze die motor meer dan graag voor je uit de showroom gehaald hadden.
Dat de verkoper dit niet gedaan heeft, duidt er alleen maar op de hij voldoende mensenkennis gehad heeft om in te schatten dat hij hier alleen maar als "proefrij-bedrijf" gebruikt zou worden.
Als je daar dan ook een motor koopt, weet je in iig zéker dat je geen afgeragde proefrij motor meekrijgt, maar een motor waarbij een eventueel vorige belangstellende met redelijke zekerheid netjes omgesprongen heeft.
Daarbij is het ook nog zo dat naar mijn bescheiden mening een bedrijf op dit forum in het algemeen eerder afgezeikt wordt dan een particulier, ook al is de post verhoudingsgewijs een stuk netter.
 
Wie vertelt er nou een lulverhaal, want ik heb niet gezegd dat dat in FEBRUARI was en ik heb ook GEEN DATUM genoemd, dus ......... -O-

Mijn ervaring met jullie zaak is gewoon slecht, maar dat wil nog niet zeggen dat ik jullie zwart probeer te maken. ;) , maar jullie moeten geen reacties gaan verdraaien..... -O-

Ik kan U verzekeren dat wij reeds meer dan 25 jaar geen Bimota meer hebben gehad en ....

dus iets van voor 1985 zit je nu nog dwars? Wow

laatst bij Napoleon een VF400F gekocht, vooraf gebeld voor een proefrit met de mededeling dat het van een proefrit afhang of we hem kochten. Hij is namelijk voor het vrouwtje en die heeft een beetje korte pootjes. Vfje ziet er op foto redelijk hoog uit dus alleen koop als het zonder trapje lukt.

Toen we eraan kwamen netjes ontvangen, motor werd tevoorschijn getoverd en mijn vrouw mocht zelfs zonder rijbewijs alvast een klein proefritje maken. Hij had wel lang stilgestaan wat ook te merken was echter waren ze wel zo netjes om de remschijf even los te maken.

Naja voor 600ballen vind ik dat toch behoorlijk wat service...

al zijn wij geholpen door een medewerker die zo'n 30jaar geleden nog in de luiers zat dus dat zal niet de baas zijn geweest :+

Oja ook 200km voor op en neer gereden...kom ik er ooit nog terug, geen idee zie ik dan wel weer.
 
Kun je toch nagaan hoe lang slechte naam blijft hangen!!!

Terwijl mensen toch echt veranderen in de loop van de tijd, kijk maar naar jezelf...
 
Ik weet voor 101% zeker dat als je écht interesse in die motor gehad zou hebben, dat ze die motor meer dan graag voor je uit de showroom gehaald hadden.
Dat de verkoper dit niet gedaan heeft, duidt er alleen maar op de hij voldoende mensenkennis gehad heeft om in te schatten dat hij hier alleen maar als "proefrij-bedrijf" gebruikt zou worden.
Wat een lulkoek, dat je dit op afstand zo weet te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Enkel gezien de reactie van Napoleon lijkt het me al beter om hard voorbij te rijden. Wat een botte........Zijn reactie lokt alleen maar meer reactie uit en deze zijn niet echt ten gunste van zijn zaak.



Spreken is zilver, zwijgen is goud

:^
 
Ik ken conservatieve mensen, maar mensen die denken dat er na 20 jaar nog niets veranderd is......... :?

Ik ken goedgelovige mensen, maar mensen die denken dat een TS altijd de waarheid spreekt......?

Waarmee niet gezegd is dat TS liegt, het kan ook de waarheid zijn of zijn eigen waarheid. Maar wie kan dat met zekerheid zeggen?
In ieder geval schat ik zo in dat Paul de zaak en de eigenaar beter zal kennen en kunnen inschatten dan verreweg de meesten hier.
Ook dat zegt weinig over "de waarheid", maar ik vraag me altijd weer af waar mensen met minder kennis de zekerheid vandaan halen dat hun inschatting 100% klopt en daar anderen op afrekenen.
 
Ik ken goedgelovige mensen, maar mensen die denken dat een TS altijd de waarheid spreekt......?

Waarmee niet gezegd is dat TS liegt, het kan ook de waarheid zijn of zijn eigen waarheid. Maar wie kan dat met zekerheid zeggen?
In ieder geval schat ik zo in dat Paul de zaak en de eigenaar beter zal kennen en kunnen inschatten dan verreweg de meesten hier.
Ook dat zegt weinig over "de waarheid", maar ik vraag me altijd weer af waar mensen met minder kennis de zekerheid vandaan halen dat hun inschatting 100% klopt en daar anderen op afrekenen.
:^

Bovendien liggen Weert en Haelen nou niet echt ver uit elkaar.
Ik kan me best voorstellen dat Paul en Napoleon elkaar toch wel vrij regelmatig "in de smoel" lopen. Bovendien: een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken. Als "Nappie" 20 jaar geleden al een neus had voor "niksbieders" en andersoortig publiek, dan zal hij die nu ook nog hebben.

Nog 1 ding: Haelen ligt in Limburg en over het algemeen hebben Limburgers een schurfthekel aan mensen "van boven" die hun wel even willen vertellen wat ze wel en niet moeten doen. Ik schat dat dit hier niet veel anders zal liggen.....

Nog even ter verduidelijking: ik heb niets te maken met Motorhuis Napoleon, heb er zelfs nog nooit iets gekocht. Maar de keren dat ik er geweest ben, werd ik altijd prima te woord gestaan en de koffie was ook goed te drinken ;)

Bovendien gaat er tussen de motorzaken al langere tijd de waarschuwing rond voor lieden die tijdens een zogenaamde proefrit er met het proefobject vandoor gaan zonder te betalen. Ik kan me voorstellen dat Napoleon hier geen zin in heeft, zeker niet als er iemand langskomt op een motor die niet eens van hem zelf is (dit overigens in dit geval geheel te goeder trouw).
 
Laatst bewerkt:
Het is mijn ex werkgever...
20 jaar geleden ben ik voor mezelf begonnen, daarvoor ben ik daar 6 jaar chefmonteur geweest....
Dan nog kan je hier niets over zeggen:
Dat de verkoper dit niet gedaan heeft, duidt er alleen maar op de hij voldoende mensenkennis gehad heeft om in te schatten dat hij hier alleen maar als "proefrij-bedrijf" gebruikt zou worden.
 
SchijtKutWinkel is het.
Eens een mail gestuurd voor een tt600r ik heb nooit wat terug gehad in de mail daarna nog 2 x gestuurd weer niks terug zegt mij al genoeg over de zaak ze hadden beter napoleon snoepjes kunnen verkopen!
 
SchijtKutWinkel is het.
Eens een mail gestuurd voor een tt600r ik heb nooit wat terug gehad in de mail daarna nog 2 x gestuurd weer niks terug zegt mij al genoeg over de zaak ze hadden beter napoleon snoepjes kunnen verkopen!

Je moest eens weten hoeveel mailtjes ik per dag beantwoord...
En ja, het is heel triest hoeveel je daarvan terug hoort..., en ook ik overweeg om gewoon niet meer te reageren, en dat is iets wat ik collega dealers ook steeds meer hoor zeggen.
 
Je moest eens weten hoeveel mailtjes ik per dag beantwoord...
En ja, het is heel triest hoeveel je daarvan terug hoort..., en ook ik overweeg om gewoon niet meer te reageren, en dat is iets wat ik collega dealers ook steeds meer hoor zeggen.

Ik vind het raar hoor.
Ik had serieuze interesse in die ttr die nog steeds ( geloof ik ) op MP staat.
Als je dan niet reageert.... lijkt het mij duidelijk dat ik daar niks moet kopen.
Misschien vond hij een inruil hornet die helemaal af was niet interessant genoeg.
 
Laatst bewerkt:
SchijtKutWinkel is het.
Eens een mail gestuurd voor een tt600r ik heb nooit wat terug gehad in de mail daarna nog 2 x gestuurd weer niks terug zegt mij al genoeg over de zaak ze hadden beter napoleon snoepjes kunnen verkopen!
En ook dàt kan een logische verklaring hebben.
Bij bedrijven wil een spamfilter of virusscanner wel eens wat strak staan en zal een hotmail hoogstwaarschijnlijk niet doorkomen maar ook andere mailadressen kunnen "verdacht" lijken voor scansoftware.
Daarbij kan het onderwerp verdacht lijken of zelfs de inhoud gescand worden.
Even een voorbeeld:
Als ik m'n uren doormail naar de zaak (excelbestandje) en ik stuur 'm vanuit excel dan komt hij niet aan op de zaak maar als ik een "gewone" mail stuur met het bestand als bijlage dan gaat het wel goed.
Ook ik heb niets met Napoleon en er ook nog nooit iets gekocht maar het is al vaker gezegd dat alles 2 kanten heeft die beiden een gedeelde waarheid zullen hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan