mijn ervaring met motozoom

Prima ervaringen met Motozoom.

Bij Louis bestellen kan ook vaak iets goedkoper maar hou rekening met extra verzendkosten. Ook kwam ik er laatst achter dan ze sommige zaken niet versturen naar het buitenland. Namelijk gefarhgut of te wel gevaarlijke goederen.

Wta ik had besteld? Klein tubetje bandenlijm en 4 CO2 patronen. _O- Ja met die combi kan je een aardige brandstarten maar de kans dat dit spontaan gebeurt is nihil lijkt me.
 
Zo geweldig functioneert die shop niet,
Snel met je geld aanpakken zijn ze wel, maar daarna is het niet
zo interessant meer voor ze.

Dat kom ik soms ook tegen bij andere webwinkels.
Het product ligt op voorraad, kan je zelf controleren. groen vinkje of bolletje is het teken dat het op voorraad is.
Eenmaal de bestelling geplaatst is het groen vinkje c.q. bolletje weg en dan denk ik , "zeker net het laatste model dat op voorraad lag".
Na enige tijd krijg ik dan een mailtje dat het product eerst nog besteld moet worden alvorens het naar mij gestuurd kan worden.
Beetje bagger van die webwinkels.
 
Prima ervaringen met Motozoom.

Bij Louis bestellen kan ook vaak iets goedkoper maar hou rekening met extra verzendkosten. Ook kwam ik er laatst achter dan ze sommige zaken niet versturen naar het buitenland. Namelijk gefarhgut of te wel gevaarlijke goederen.

Wta ik had besteld? Klein tubetje bandenlijm en 4 CO2 patronen. _O- Ja met die combi kan je een aardige brandstarten maar de kans dat dit spontaan gebeurt is nihil lijkt me.

Verzendkosten motorzoom zijn 6,95.
Verzendkosten louis.eu zijn 7,95.

En aangezien alles bij motozoom minimaal een euro duurder is.....


En die CO2 patronen zal net één van vier producten zijn, die ze niet verzenden :Y
 
Winkeltje spelen op internet is een gemakkelijk kunstje. Bestellingen verzamelen en die vervolgens weer uitzetten bij je leverancier. Wanneer de leverancier levert dan lever jij ook. Geweldig mooi kunstje.

Alhoewel... winkeltje spelen betekent ook klanten tevreden maken. En zo te lezen zijn er vele tevreden klanten maar niet iedereen is er gelukkig mee. Ga je als webwinkel voor 100% tevreden klanten dan pak je elke klacht/ongenoegen serieus op.
Dat betekent je klant op de hoogte houden van de voortgang van een bestelling en bij klachten een duidelijke procedure hanteren. Pas dan wordt het kunstje leuk voor iedereen.
NL garantie komt voor rekening van de shophouder. Want de garantie regelingen van leverancier naar shophouder vallen niet onder consumentenrecht.
BTW, boekhouding, winstbelasting, track en trace bijhouden (er schijnt wel eens iets verloren te gaan :X ).
Sommige artikelen per 24 te bestellen, niet per stuk. Dus hoe dan ook: voorraad en investering.
Klanten mailen en bellen dag en nacht, zeven dagen per week. Met telefoon verwachten ze direct antwoord, via mail binnen max een half uur.

Kunstje :)
 
Ik ben zeker positief. Toen ik na 2x een niet goed functionerende accu had gehad was ik flink pissed. Met demonteren de 6e keer oid na nog een keer testen en testen (het kon immers niet aan de accu liggen meneer, aldus de motozoom telefoonlijn) nog wat schade aan de motor gemaakt.

Toen was ik het zat. Accu in de topkoffer gegooit oude teruggezet, motor aangerend en naar MZ gereden. Verhaal uitgelegd en het probleem + de schade neergelegd. Het feit dat mevrouw zelfs nog wilde praten over welke schade ik dan had en wat ze daarmee konden vond ik veelzeggend. Geld teruggehad en elders een goeie accu gehaald, die accu's komen er bij mij niet meer in.

Ja, de internetkant is dramatisch en kwaliteit van een aantal van de onderdelen ook, maar in de winkels lopen goede mensen die wel hun best doen. Telefonische tech support heeft nog nooit een motor gezien volgens mij, da's echt verspilde tijd en moeite. Daar krijg je vragen die werkelijk nergens over gaan, en totaal los staan van je probleem haha.
 
keer of 10 wat besteld en altijd binnen een week binnen. en ook al een paar keer bij louis besteld ook zonder ellende.
 
NL garantie komt voor rekening van de shophouder. Want de garantie regelingen van leverancier naar shophouder vallen niet onder consumentenrecht.
BTW, boekhouding, winstbelasting, track en trace bijhouden (er schijnt wel eens iets verloren te gaan :X ).
Sommige artikelen per 24 te bestellen, niet per stuk. Dus hoe dan ook: voorraad en investering.
Klanten mailen en bellen dag en nacht, zeven dagen per week. Met telefoon verwachten ze direct antwoord, via mail binnen max een half uur.

Kunstje :)

Gekkie :?

Ik heb 2,5 week moeten wachten op een palletje rekken omdat ze met levering geen adressen in de buurt hadden. (Dan zijn ze ook niet zo snel met terugmailen, geen motozoom even voor de duidelijkheid)
Schijnbaar nogal onherbergzaam gebied hiero.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom meestal bij motozoom in hun winkel in Amsterdam. Werken een paar mensen die goed weten hoe het zit, dus prima service en mooie prijzen. Zelfs als ze in de winkel iets duurder zijn dan een andere online shop gun ik ze het wel. Het is toch fijn om voor bepaalde producten (m.n. kleding en helmen enzo) een echte winkel te hebben. Heel af en toe bestel ik iets bij hun online als het goedkoper is (verzendkosten vallen weg vanaf 100 euro oid, dus dan zijn ze soms wel goedkoper dan louis.de), tot nu toe geen problemen mee.

Overigens heb ik op dit moment wel een broek in bestelling staan. Die stond op voorraad in hun winkel in Amsterdam, maar bleek daar toch niet te zijn. Hun voorraadsysteem is dus niet waterdicht. Met de broek duurt het allemaal wat langer dan verwacht, maar ik geef ze nog het voordeel van de twijfel.

EDIT: krijg net een reactie op mijn mailtje mbt de broek (gisteren eind van de middag verzonden). De broek wordt vandaag verzonden. Uiteindelijk allemaal nog redelijk snel gegaan. Weer een positieve ervaring met motozoom :).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het merendeel van de mensen heel tevreden is over motorzoom, groot aanbod, redelijke prijzen, goede website en goede levering. Helaas gaat het overal wel eens mis dus ook bij Motorzoom, zelf heb ik helemaal geen negatieve ervaringen met hun.

Heb een keer een donker vizier gekocht omdat ze deze als een van de weinige op voorraad hadden bleek bij aankomst de kleur niet zwart maar bruin te zijn, ziet er natuurlijk niet uit dus retour gezonden met opmerking erbij want op de site stond zwart. Geld snel terug ontvangen en de website was ook vrij snel aangepast best prima toch
 
Ik kan me ook niet echt vinden in TS's post.
Ik heb daar een paar jaar terug een Shubert C3 gekocht en de pinlock en de aansluiting van het vizier bovenaan tegen de helm is niet echt super te noemen.
Tijdens een rit in een stortbui keek ik op een gegeven moment tegen een aquarium aan, dus ik heb bij een benzinestation de pinlock in de vuilnisbak gegooid.
Kom ik weer eens bij MZ en leg m'n helm op de balie, merkt een medewerker op dat de pinlock ontbreekt.
Ik vertel waarom en ik krijg spontaan een vers vizier+pinlock.

Door dat soort akties heeft MZ bij mij ondertussen redelijk wat goodwill opgebouwd.

@TS: heb je al geprobeerd te bellen?
 
Ts komt zich aanmelden, zeikt een bedrijf af en laat zich niet meer horen......



Ik zal er iig niet rouwig om zijn als dit topic op slot wordt gegooid.... :/
Kunnen 'we' niet in de algemene richtlijnen opnemen dat je pas een afkraaktopic mag openen, na de eerste maand dat je aangemeld bent oid?
 
Laatst bewerkt:
Ts komt zich aanmelden, zeikt een bedrijf af en laat zich niet meer horen......



Ik zal er iig niet rouwig om zijn als dit topic op slot wordt gegooid.... :/
Kunnen 'we' niet in de algemene richtlijnen opnemen dat je pas een afkraaktopic mag openen, na de eerste maand dat je aangemeld bent oid?
Is het niet juist beter voor een bedrijf om op deze manier in de kijker te komen?

Persoon X: Ik ben negatief omdat

Persoon Y tm ZZZZ = positief

Meteen duidelijk dat er bij persoon X ook wel iets niet helemaal in de haak is.
 
Is het niet juist beter voor een bedrijf om op deze manier in de kijker te komen?

Persoon X: Ik ben negatief omdat

Persoon Y tm ZZZZ = positief

Meteen duidelijk dat er bij persoon X ook wel iets niet helemaal in de haak is.

Net wat iemand een stukje terug typt. Mensen zijn veel sneller geneigd een negatieve reactie op het www te plaatsen dan een positief bericht. Dit geeft een nogal vertekend beeld....

Ik heb overigens helemaal niks met Motozoom (ook nooit wat besteld oid)
 
Mijn ervaringen met Motozoom zijn tot nu toe alleen maar goed.

Heb er mijn helm gekocht, bij deze liet tijdens het rijden het opklikbare neusstuk los. ben langs gegaan kreeg gelijk een nieuw onderdeel mee van een andere helm. goed opgelost.

Had er een textiel broek gekocht, na een week rijden kwam ik er toch achter dat deze niet goed zat ben terug gegaan kreeg zo een andere mee zonder problemen.

Heb er mijn laarzen gekocht. deze gingen na een jaar stuk. langs gegaan de laarzen werden naar de fabrikant opgestuurd en kreeg leen laarzen mee. na 6/7 weken kreeg ik bericht dat ik nieuwe laarzen zou krijgen en die kreeg ik ook.
 
Ik kom meestal bij motozoom in hun winkel in Amsterdam. Werken een paar mensen die goed weten hoe het zit, dus prima service en mooie prijzen. Zelfs als ze in de winkel iets duurder zijn dan een andere online shop gun ik ze het wel. Het is toch fijn om voor bepaalde producten (m.n. kleding en helmen enzo) een echte winkel te hebben. Heel af en toe bestel ik iets bij hun online als het goedkoper is (verzendkosten vallen weg vanaf 100 euro oid, dus dan zijn ze soms wel goedkoper dan louis.de), tot nu toe geen problemen mee.
Nooit, want hetzelfde kost bij louis dan 75 euro + de 8 euro verzending.

Mij maakt het niet uit hoor, en ik denk dat motozoom als voordeel een NL talige site en net iets snellere bezorging heeft.

Prijs is altijd hoger, zelfde artikelen.
Overigens heb ik op dit moment wel een broek in bestelling staan. Die stond op voorraad in hun winkel in Amsterdam, maar bleek daar toch niet te zijn. Hun voorraadsysteem is dus niet waterdicht. Met de broek duurt het allemaal wat langer dan verwacht, maar ik geef ze nog het voordeel van de twijfel.

EDIT: krijg net een reactie op mijn mailtje mbt de broek (gisteren eind van de middag verzonden). De broek wordt vandaag verzonden. Uiteindelijk allemaal nog redelijk snel gegaan. Weer een positieve ervaring met motozoom :).
 
En hier mijn ervaring met Motozoom:

Een paar jaar geleden voor een hele mooie prijs de scala rider G4 duo set gekocht bij Motozoom. Na 2 ritjes stopte 1 van de headsets ermee.

Een telefoontje naar Motozoom was voldoende om het product te laten omruilen voor een compleet nieuwe duo set, zonder enig probleem. Van "meneer, heeft u er niet te ruig mee gedaan?" Of "wat vervelend, die zal eerst naar de fabrikant moeten voor onderzoek" was geen sprake.

Ook weleens een kuipruit besteld die netjes binnen een paar dagen was bezorgd. En eens iets terug gestuurd omdat het niet naar mijn zin was: binnen een week had ik m'n geld terug.

Ik heb het toch weleens erger meegemaakt. Het enige minpunt is dat je geen eventuele bedrijfsnaam op kan geven als afleveradres. Niet echt handig in een bedrijvenpand.
 
Nooit, want hetzelfde kost bij louis dan 75 euro + de 8 euro verzending.

Mij maakt het niet uit hoor, en ik denk dat motozoom als voordeel een NL talige site en net iets snellere bezorging heeft.

Prijs is altijd hoger, zelfde artikelen.
Tijdje terug wat besteld... winterhandschoenen (paar euro duurder dan Louis) en wat andere dingen die ze niet hadden bij Louis. Dus toen ging mijn vlieger wel op ;). Anders had ik namelijk de handschoenen via Louis en de andere dingetjes via motozoom en dan had ik zelfs 2x verzending moeten betalen. Maar goed, mss is dit vals spelen :P.

En zoals ik al zei: ik gun ze die paar euro extra wel. Nu heb je 3 winkels in Nederland waar ze veel op voorraad hebben. Als je die paar extra euro's niet uitgeeft heb je best kans dat dat uiteindelijk verdwijnt.
 
Louis verstuurde aan mij gewoon een liter accuzuur....geen probleem....ik begrijp verder werkelijk niet waarom mensen iets bij motozoom bestellen, terwijl iedereen al honderd jaar weet dat ze daar gewoon een paar euro bovenop hetzelfde product gooien.
 
Verzendkosten motorzoom zijn 6,95.
Verzendkosten louis.eu zijn 7,95.

En aangezien alles bij motozoom minimaal een euro duurder is.....


En die CO2 patronen zal net één van vier producten zijn, die ze niet verzenden :Y
Volgens mij rekenen ze geen verzendkosten meer..
Edit: boven 50 euro idd gratis.

Louis verstuurde aan mij gewoon een liter accuzuur....geen probleem....ik begrijp verder werkelijk niet waarom mensen iets bij motozoom bestellen, terwijl iedereen al honderd jaar weet dat ze daar gewoon een paar euro bovenop hetzelfde product gooien.

Mijn ervaring met Motozoom is dat ze coulant zijn met de garantie. Leuk om elke keer met het product naar Duitsland te rijden. Daarnaast is Louis dus 1 van de leveranciers maar ze hebben er nog veel meer. Niet alles komt daar dus vandaan.
 
Laatst bewerkt:
De webshop van Motozoom is dermate dramatisch dat ik daar nog nooit wat besteld heb. Maar ik kom vaak in de winkel zelf (bij Amsterdam Sloterdijk) en daar in de winkel heb ik nooit anders dan uitstekende service gehad:

- je wordt met rust gelaten als je gewoon wilt kijken
- als ze iets niet weten vragen ze het na of zoeken ze het op
- Dingen even uit de verpakking halen en op je motor passen voordat je koopt? Kleine moeite, groot plezier.
- ze registreren je aankopen op naam en voor een garantieklusje hoef je geen bon mee te nemen
- garantieafhandeling is, of was in mijn geval, werkelijk voorbeeldig. Klagen over een klein onzichtbaar maar irritant voelbaar mankementje in de zool van een linkerlaars, hoppa innemen (met ondertussen alweer duidelijke gebruikssporen want voelde het pas later! dus niet hoppa terug in kast bij deze shop) en nieuw paar voor me besteld, excuses gemaakt en leen-paar meegekregen.

Het gaat er ook om hoe je je als klant opstelt natuurlijk. Beetje geven, beetje nemen. Dus ook gewoon echt kopen als iets past, gewoon even af en toe vriendelijk informeren hoe het met je zaak staat (ipv op MF te registreren om te zeiken ), praatje maken etc.. A little kindness can go a long way.

Het enige dat ik er negatief over kan zeggen is dat ze hun tijd niet goed kunnen managen als het druk is. Je kunt best tussendoor iemand met een klein ding aan de kassa helpen als je bezig bent met een volledig gezin dat alle kleren in de winkel uit wil proberen... :X

Maar qua service (als je eenmaal aan de beurt bent O-) )? Uitmuntend, kan niet anders zeggen. Ook nadat het geld al binnen is.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij rekenen ze geen verzendkosten meer..
Edit: boven 50 euro idd gratis.Mijn ervaring met Motozoom is dat ze coulant zijn met de garantie. Leuk om elke keer met het product naar Duitsland te rijden. Daarnaast is Louis dus 1 van de leveranciers maar ze hebben er nog veel meer. Niet alles komt daar dus vandaan.

Ze hebben 'wat meer' dan louis assortiment, niet nog veel meer qua assortiment.

Geen verzendkosten boven de 50 scheelt :Y

Net even gekeken, random uitgezocht.

Vier maal
Procycle 10w40 literfles

Eén maal
Procycle sae50 literfles


Kosten motozoom 51,75 en 0 verzenden
Kosten louis 39,95 en dan 7,95 verzenden
 
Laatst heb ik 4 liter 10w40 gehaald en dat was 29.95.. waarom zou je 4 losse liters halen? Verschil is dan kleiner neem ik aan. Maar ach snap je punt :)
 
Laatst heb ik 4 liter 10w40 gehaald en dat was 29.95.. waarom zou je 4 losse liters halen? Verschil is dan kleiner neem ik aan. Maar ach snap je punt :)
Waarom begin je er over als je mijn punt snapt?

Vier liter 10w40 procycle
Motozoom normaliter 34,95, nu 29,95. Verzendkosten 8,95
Louis 25,95. Verzendkosten 7,95.

Motozoom claimt ook nog exclusiviteit.


In mijn eerdere voorbeeld wilde ik producten hebben met een totale waarde van net over de 50 euro. De grens waarna motozoom het voordeel zou hebben van geen verzendkosten.

Ik zou eigenlijk meer producten moeten vergelijken, maar de motozoomsite werkt beroerd icm ipad. Gaat me even te lang duren.

Ik denk dat het nauwelijks voorkomt dat motozoom goedkoper is, wat of hoeveel je ook besteld. Voordeel is en blijft; fysieke winkels in nl, en nl talige webshop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan