Sorry hoor maar TS mag ook wel een hand(je) in eigen boezem steken
Hij schrijft :
"ik ben na een bezichtiging en goede afspraken gemaakt te hebben over de aflevering, akkoord gegaan (waaronder het monteren van een voorrem/remhendel), en heb een aanbetaling gedaan."
Zal wel aan mij liggen,maar dat is dan het 1e waar ik naar kijk als ik de brommer ophaal.
En ja,ik heb een hoop domme dingen gedaan,maar met remmen neem/nam ik nooit enig risico,plus dat ik dan wel razend benieuwd zou zijn hoe het er dan uit ziet.
Just my 2 cents.
Als ik een motorfiets bij een zaak koop als leek mag ik toch enigszins verwachten dat ik een goed functinerende fiets koop? Dat is 1 van de redenen dat ik bij een "zaak" een fiets gekocht heb.En als ik vervolgens contact met hem opneem dan zou hij zich toch meteen zoiets in orde moeten maken?
Ja en deze, daar zie je die gepofte wortel bij de remklauw ook al zitten:Hoe is het mogelijk?
Was het deze?
Als ik een motorfiets bij een zaak koop als leek mag ik toch enigszins verwachten dat ik een goed functinerende fiets koop? Dat is 1 van de redenen dat ik bij een "zaak" een fiets gekocht heb.En als ik vervolgens contact met hem opneem dan zou hij zich toch meteen zoiets in orde moeten maken?
Een plaats in het M-F rariteitenkabinet waardig..Ik vind dit echt heel bizar
Hoezo? Wat maakt een zaak anders dan een particulier? Jezelf inschrijven bij de kvk als Sluwevos custom motorcycles en je bent een zaak. Dat er wettelijk een verschil is tussen particulier en zakelijk is toch niet meteen een blijk van deskundigheid en betrouwbaarheid?Als ik een motorfiets bij een zaak koop als leek mag ik toch enigszins verwachten dat ik een goed functinerende fiets koop? Dat is 1 van de redenen dat ik bij een "zaak" een fiets gekocht heb.En als ik vervolgens contact met hem opneem dan zou hij zich toch meteen zoiets in orde moeten maken?
Elmo's placeHoezo? Wat maakt een zaak anders dan een particulier? Jezelf inschrijven bij de kvk als Sluwevos custom motorcycles en je bent een zaak. Dat er wettelijk een verschil is tussen particulier en zakelijk is toch niet meteen een blijk van deskundigheid en betrouwbaarheid?
Google eens op Jet Cars, ook een zaak. Of op HP motoren, ook een zaak.
Hoezo? Wat maakt een zaak anders dan een particulier? Jezelf inschrijven bij de kvk als Sluwevos custom motorcycles en je bent een zaak. Dat er wettelijk een verschil is tussen particulier en zakelijk is toch niet meteen een blijk van deskundigheid en betrouwbaarheid?
Google eens op Jet Cars, ook een zaak. Of op HP motoren, ook een zaak.
Elmo's place
Heb je überhaupt naar dat hok gekeken toen je hem ophaalde of direct afgerekend en meegenomen?Graag deel ik mijn ervaringen van ''Willems Custommotorcycles'' met jullie.
in december heb ik op Facebook een oproep geplaats in de groep ''motoren te koop''.
''Willems Customsmotorcycles'' uit Zevenaar reageerde hier op met een VT600 uit 92 die in de verbouwing was.
Ik had hier interesse in en heb een afspraak gemaakt. de motor was nog niet af, maar zou wanneer ik hem kocht ''tip top'' in orde zijn.. ik ben na een bezichtiging en goede afspraken gemaakt te hebben over de aflevering, akkoord gegaan (waaronder het monteren van een voorrem/remhendel), en heb een aanbetaling gedaan.
6 weken later kreeg ik via FB een bericht dat mijn motor klaar was om op te halen..
hij vertelde mij erbij dat er nieuwe remblokken op zaten en dat de voorrem nog wat in geremd worden..
toen ik thuis kwam ben ik een kleine 20min gaan rijden, vervolgens heb ik de motor in de schuur gezet. de volgende dag zag ik dat hij olie had gelekt, nouja, kan gebeuren, ik contact opgenomen met Willems Custommotorcycles en die kon mij vertellen dat het waarschijnlijk de klepdeksel pakking was. ik heb aangegeven dit zelf op te kunnen lossen en heb afgesproken dat hij mij een nieuwe pakking zal toesturen.
ik heb de VT naar mijn oom gebracht omdat hij een mooie werkplaats heeft.
Ik had de pakking toch maar even opgehaald bij Willems Custommotorcycles zodat wij meteen konden beginnen. eenmaal begonnen kwamen wij er achter dat de hele klepdeksel pakking was afgekit. nadat dit eindelijk allemaal verwijderd was, konden wij een nieuwe pakking plaatsen....
en toen zagen we dit:
Remklauw voor:
[afbeelding]
[afbeelding]
de remhendel lekt vloeistof, de moer van de achteras zit niet door de borging gedraaid, en dit..... Levensgevaarlijk!!
ik heb direct contact opgenomen met Willems Custommotorcycles en hiernaar gevraagd.
waarop hij antwoordde dat ik hem zo heb gekocht, dat ik er niet mee terug kon en hij geen nieuwe remklauw wil vergoeden, ik heb maar pech.. heel zakelijk!
dit is hoe Willems Customsmotorcycles zijn klanten laat rijden en behandeld. levensgevaarlijk en onacceptabel.. snel geld willen verdienen en nergens naar omkijken. erg jammer allemaal....
En ander topic heeft namelijk al alles met dit topic te maken!Prima motor, mankeert niks aan toch?
In een ander topic werd mijn commentaar over een ontbrekende voorrem tenminste als zijnde onzin weggehaald. Niet over klagen dus.
Hier kan je het ook goed zien:Heb een filmpje gevonden van de motor op fb.
Kan je de remklauw al scheef op zien zitten.
Verder wel een ruig ding overigens.
Misschien is hij van koninklijke bloede??
Heb je überhaupt naar dat hok gekeken toen je hem ophaalde of direct afgerekend en meegenomen?
En nou niet gaan roepen dat je als "leek" meer mag verwachten van een motorzaak. Een blinde reeds gefrituurde garnaal ziet dit nog.