Mijn ervaring met Willems Custommotorcycles

als iemand dat zou willen doen, prima.
Geef nou eens wat meer informatie.
Wat heb je allemaal wel/niet met hem besproken?
Wat heb je voor dat hok betaald?
Waarom ga je er zelf aan knutselen terwijl je weet dat dat ding levensgevaarlijk is?
Waarom lijk je het heel normaal te vinden om dat hok niet onmiddelijk terug te brengen en je geld terug te eisen?
 
en wie ben jij dan wel niet? ik heb hier alleen mijn ervaring gedeeld, ik vraag niet naar een oplossing.
 
als iemand dat zou willen doen, prima.


Ik denk dat je eerst een keuze moet maken:
- Situatie accepteren en zelf oplossen
- Aanvechten

Een combinatie is onverstandig. Mijns inziens sta je ontzettend sterk, de betreffende koper heeft aantoonbaar heel slecht werk afgeleverd en neemt niet zijn verantwoordelijkheid het op te lossen. De kans dat je kunt afdwingen het op zijn kosten te laten oplossen en anders de koop te ontbinden, is zo ongeveer 100%.

Maar: Ga je nu zelf zaken veranderen, dan verzwak je de positie die je nu hebt. Immers is dan het slechte werk niet direct aantoonbaar. Mocht later een volgend mankement naar boven komen, wordt het een moeilijk verhaal.

Overigens acht ik de kans op een volgend mankement niet ondenkbaar. Je hebt het eerste olie lek al gehad en iemand die een remklauw zo durft te monteren snapt het gewoon niet.

Mijns inziens de beste keuze:
Motor in de huidige staat in de schuur zetten. In gebreke stellen en eisen dat alle problemen kosteloos worden opgelost. Wordt hier niet op gereageerd, koop ontbinden en geld terug vorderen, eventueel via een incassobureau. Extra kosten (ivm incasso bureau) worden vanaf dat moment onderdeel van je vordering.
 
Ik denk dat je eerst een keuze moet maken:
- Situatie accepteren en zelf oplossen
- Aanvechten

Een combinatie is onverstandig. Mijns inziens sta je ontzettend sterk, de betreffende koper heeft aantoonbaar heel slecht werk afgeleverd en neemt niet zijn verantwoordelijkheid het op te lossen. De kans dat je kunt afdwingen het op zijn kosten te laten oplossen en anders de koop te ontbinden, is zo ongeveer 100%.

Maar: Ga je nu zelf zaken veranderen, dan verzwak je de positie die je nu hebt. Immers is dan het slechte werk niet direct aantoonbaar. Mocht later een volgend mankement naar boven komen, wordt het een moeilijk verhaal.

Overigens acht ik de kans op een volgend mankement niet ondenkbaar. Je hebt het eerste olie lek al gehad en iemand die een remklauw zo durft te monteren snapt het gewoon niet.

Mijns inziens de beste keuze:
Motor in de huidige staat in de schuur zetten. In gebreke stellen en eisen dat alle problemen kosteloos worden opgelost. Wordt hier niet op gereageerd, koop ontbinden en geld terug vorderen, eventueel via een incassobureau. Extra kosten (ivm incasso bureau) worden vanaf dat moment onderdeel van je vordering.

Die keuze heeft TS al gemaakt,die heeft het geaccepteerd.
 
en wie ben jij dan wel niet? ik heb hier alleen mijn ervaring gedeeld, ik vraag niet naar een oplossing.

Wat een ongeloveloze plotwending op zo'n mooie vrijdagmiddag!

slide_10.jpg





Die keuze heeft TS al gemaakt,die heeft het geaccepteerd.

Willemsprutsercycles ook. Die lacht nu de tranen uit zijn broek.

Ongeveer zo dus: _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- Met een dikke :W als toegift.
 
Laatst bewerkt:
wat een pareltje van een topic _O-

heel verhaal, mensen "waarschuwen" voor Willem met met de waterpomptang en eindigen met een natte scheet...

Geblokkeerd op facebook, laat maar zitten. _O-
 
Maar MF nog niet, .

Inderdaad. Die reageren nog op TS, proberen hem te helpen met goede adviezen bijvoorbeeld. Schijnbaar heeft de TS daar geen boodschap aan en is dat ook niet de bedoeling van TS want als antwoord krijg je een grote bek.

Het motief achter dit topic word steeds duidelijker zo, dat dan wel weer *D

Al met al vind ik de vos niet zo sluw in dit geval :N
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik alleen mijn ervaring mededeel. ik ben ook iedereen dankbaar voor de adviezen, maar die heb ik niet nodig. ik wil mensen alleen laten weten wat mijn ervaringen zijn met deze ''motorzaak''. :)
 
Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik alleen mijn ervaring mededeel. ik ben ook iedereen dankbaar voor de adviezen, maar die heb ik niet nodig. ik wil mensen alleen laten weten wat mijn ervaringen zijn met deze ''motorzaak''. :)

Dat is inmiddels wel duidelijk geworden.

Je hebt een motor gekocht die technisch niet in orde is en zelfs gevaarlijk is.
En natuurlijk is de verkoper een oetlul als ie je zo met die motor de weg op wil laten gaan.

Echter had je dat zelf ook moeten zien voor je ook maar een proefrit ging maken. Of heb je die zelfs niet gemaakt / laten maken ?

Daarnaast denk ik te lezen dat je de verkoper ook niet de kans geeft eea te herstellen.
Afgezien daarvan heb je juridisch mogelijkheden genoeg om ervoor te zorgen dat de verkoper eea in orde brengt danwel de koop ongedaan te maken.

Dat wil je allemaal niet, je reageert zelfs een tikkie onbeschoft als mensen je advies geven.

Je kiest zelf voor 'moeilijk doen'. Prima, jouw keuze.
Ik krijg alleen hierdoor het idee dat het je er meer om te doen is de verkoper in een kwaad daglicht te zetten dan om wie dan ook te waarschuwen.
 
Wat zijn mijn rechten en plichten bij een koopovereenkomst?

Je hebt rechten en plichten, als je een motorfiets koopt bij een professioneel bedrijf, dan mag je op zijn minst verwachten dat het belangrijkste veiligheidsonderdeel, namelijk de voorrem naar behoren functioneert.

Aan de andere kant is het ook heel makkelijk om een bedrijf naar de kloten te helpen op een forum en zolang de leverancier zich niet komt verweren, ga ik persoonlijk niet oordelen.
 
Laatst bewerkt:
TL;DR.

maarre is dit een eenmalige ervaring, of zijn er meerderen?
als het een HP-Classic topic gaat worden (genadeloos bovenin google, en al jaren vermaak) dan vind ik dat dat niet op 1-malige ervaring gebaseerd mag zijn.

(duppel tjek: ja hoor het HP topic is er nog)
 
Inderdaad. Die reageren nog op TS, proberen hem te helpen met goede adviezen bijvoorbeeld. Schijnbaar heeft de TS daar geen boodschap aan en is dat ook niet de bedoeling van TS want als antwoord krijg je een grote bek.

Het motief achter dit topic word steeds duidelijker zo, dat dan wel weer *D

Al met al vind ik de vos niet zo sluw in dit geval :N

Oeioei, toch niet zo goed gelezen dan. TS vraagt niet om hulp, maar wil enkel zijn ervaring delen (zoals hij zelf al meerdere malen aan geeft), krijgt wel een hoop verwensingen toegeslingerd (een blinde reeds gefrituurde garnaal, zacht ei) en die grote bek valt volgens mij ook wel mee. Hooguit licht geïrriteerd.

En welk motief precies? Mensen waarschuwen voor prutswerk? Ik denk dat we TS dankbaar mogen zijn dat hij dit gedeeld heeft. Of zou jij nog wel graag bij Willems Custom Motorcycles langs gaan voor een onderhoudsbeurtje voor de remmen?

:N
 
Laatst bewerkt:
TL;DR.

maarre is dit een eenmalige ervaring, of zijn er meerderen?
als het een HP-Classic topic gaat worden (genadeloos bovenin google, en al jaren vermaak) dan vind ik dat dat niet op 1-malige ervaring gebaseerd mag zijn.

(duppel tjek: ja hoor het HP topic is er nog)

Nou, zo'n prutswerk ... zo moorddadig...
Dat mag inderdaad een "fatale klap" zijn voor een beginnend bedrijf die meteen
de nek word omgedraaid..

Hopelijk voordat ie meer slachtoffers maakt.


Je hebt beunen, prutsers, en dan nu ook willems custommotorcycles
 
Mensen herkennen zich niet/snappen niet het besluit van TS - ik zelf ook niet- maar dit wekt een soort agressie bij mensen. Dit zie je wel vaker op fora..

We kunnen hem niet dwingen logische stappen te ondernemen. Dat kan zeker gezien de ernst van de gang van zaken als frustrerend worden gezien en mensen reageren dat op TS af..

zo iets denk ik..
 
de motor word volledig gedemonteerd en opnieuw opgebouwd bij mijn oom. ik ga daarnaast geen juridische stappen zetten. ik hoef niks meer met Willems Custommotorcycles te maken te hebben. mijn bedoeling was om mensen hier te waarschuwen voor hem, en ik denk dat dat goed gelukt is.

Bijzonder. Je komt met een dramatisch verhaal, maar op het moment dat je concrete tips krijgt hoe je dit op kunt lossen, trek je de keutel in...
Ik vraag me af wat hier achter steekt.
 
Bijzonder. Je komt met een dramatisch verhaal, maar op het moment dat je concrete tips krijgt hoe je dit op kunt lossen, trek je de keutel in...
Ik vraag me af wat hier achter steekt.
Er hoeft niets achter te zitten.
Verdere stappen ondernemen die jou en anderen logisch lijken, kunnen voor TS wel meer hinder en ergernis opleveren dan de situatie laten voor wat het is.
Winst valt er niet te behalen en een goed gevoel waarschijnlijk ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan