Mijn ervaring met Willems Custommotorcycles

TS accepteert hoe het nu gaat. Om wat voor reden dan ook. Misschien krijgt ie er wel heel erg pijn in zijn buik van. Misschien heeft ie prive nog heel andere zaken aan zijn kop. Er kunnen zat redenen zijn. We kunnen ook gewoon accepteren dat hij zich er bij neerlegt.
 
In alle eerlijkheid: wie doet de BRAVO-K als je net je motor ophaalt bij een professioneel bedrijf?

Ik vind het moreel beneden alle peil als je iemand in goed vertrouwen de weg op laat gaan zonder werkende voorrem.

Maar daar komt bij dat Willems Custommotorcycles een professional is, in de zin dat hij als bedrijf is ingeschreven bij de KvK. Dat houdt dus in dat Sluwevos (what's in a name) recht heeft op consumentenbescherming.

Daar, waar een particulier nog kan zeggen 'garantie tot de voordeur' en 'je hebt hem zo gekocht' , mag je dat als prof niet doen.
De klant koopt een motor en ik ga er even vanuit dat daarvoor een redelijke prijs is betaald en de verkoper moet daarvoor een goed functionerende motor leveren. Fatsoenlijk werkende remmen horen daar zeker bij. De klant mag daar blindelings vanuit gaan. Daar komt nog bovenop dat Willem toegezegd heeft dat het in orde gemaakt zou zijn, maar ook zonder dat zouden de remmen moeten werken.Zakelijk? Ik noem het onprofessioneel en je hoeft daar zeker geen genoegen mee te nemen.

Heb je rechtsbijstand? Ga naar je verzekering en laat die zich even boos maken.

Heb je geen rechtsbijstand? Dan hoeft het je nog steeds niet veel geld te kosten. Een advocaat inschakelen is niet nodig:

Stel Willem in een aangetekende brief in gebreke, geef hem de gelegenheid om de motor alsnog te repareren binnen een redelijke termijn.
Doet hij dat niet, stuur je nog een aangetekende brief waarin je de koop ontbindt en je geld terug eist. (Motor ondertussen mooi in je schuur laten staan tot jij je centen weer hebt).
Krijg je je geld niet terug, ga je met je verstuurde brieven naar een gerechtsdeurwaarder en die zal dan je geld terug gaan halen. De kosten van de deurwaarder moet je weliswaar voorschieten maar die worden dan wel weer op Willem verhaald en dan krijg je ze weer terug.
 
Ergens begrijp ik ts wel.
Als je deze problemen moet laten oplossen door een prutser waar je sowieso geen vertrouwen meer in hebt, werkt ook niet.
Als ts verder tevreden is over de motor is de koop ontbinden ook geen leuke optie.
Het herstellen van het prutswerk en de kosten verhalen op de prutser is ook een eindeloze strijd, moet je ook maar even zin in hebben.

Ik neig toch naar de kant van ts, mede omdat de prutser zijn kant van het verhaal niet heeft toegelicht hier.
Sterker nog, hij had makkelijk zijn gezicht kunnen redden door hier te zeggen, sorry, mijn stomme fout, ik ga het netjes voor je herstellen.

De prutser, want dat is Willems, heeft er echter voor gekozen om alle contact te blokkeren, de filmpjes te verwijderen en maar te hopen dat alles vanzelf overwaait.
Slechte keuze mijn inziens voor een startend bedrijf, internet vergeet nooit iets...
 
Mensen herkennen zich niet/snappen niet het besluit van TS - ik zelf ook niet- maar dit wekt een soort agressie bij mensen. Dit zie je wel vaker op fora..

We kunnen hem niet dwingen logische stappen te ondernemen. Dat kan zeker gezien de ernst van de gang van zaken als frustrerend worden gezien en mensen reageren dat op TS af..

zo iets denk ik..

Oké, nou speel ik even de 'advocaat van de duivel'. Stel je voor, hij gaat juridische stappen ondernemen. Willems Custom Motorcycles gaat verzet aantekenen en je bent zo twee jaar verder. Ondertussen mag hij niets veranderen aan de motor; tot het laatst binnen de procedure moet hij de mogelijkheid open houden dat Willems Custom Motorcycles alsnog een aanvullende reparatie uitvoert.

Nu neemt TS z'n verlies en gaat verder met de toekomst.
Kernvraag in zo'n kwestie is 'ga je voor je geluk of voor je gelijk'.
 
Krijg je je geld niet terug, ga je met je verstuurde brieven naar een gerechtsdeurwaarder en die zal dan je geld terug gaan halen. De kosten van de deurwaarder moet je weliswaar voorschieten maar die worden dan wel weer op Willem verhaald en dan krijg je ze weer terug.

Deurwaarders denken wel en doen alsof ze God zijn maar dat zijn ze nog lang niet. Vergeet bovenstaande. :+
 
Deurwaarders denken wel en doen alsof ze God zijn maar dat zijn ze nog lang niet. Vergeet bovenstaande. :+

Als je een 'waterdicht' verhaal hebt, werkt dat echt zo.

Een deurwaarder heeft veel meer mogelijkheden dan een incassobureau.
Een incassobureau kan alleen maar aanmanen en dreigen.

In tegenstelling tot een incassobureau, kan een deurwaarder namens jou naar de rechter gaan (je hoeft dus geen advocaat in te schakelen) en als de rechter de vordering heeft toegewezen, kan de deurwaarder het vonnis betekenen en vervolgens, als er nog niet betaald wordt, zelfstandig beslagleggen.

Ik weet niet hoe je bij bovenstaande stelling komt, maar enige onderbouwing zou leuk zijn.
 
Oké, nou speel ik even de 'advocaat van de duivel'. Stel je voor, hij gaat juridische stappen ondernemen. Willems Custom Motorcycles gaat verzet aantekenen en je bent zo twee jaar verder. Ondertussen mag hij niets veranderen aan de motor; tot het laatst binnen de procedure moet hij de mogelijkheid open houden dat Willems Custom Motorcycles alsnog een aanvullende reparatie uitvoert.

Nu neemt TS z'n verlies en gaat verder met de toekomst.
Kernvraag in zo'n kwestie is 'ga je voor je geluk of voor je gelijk'.

Niet helemaal goed. In eerste instantie is Willems in de gelegenheid gesteld om de reparatie uit te voeren. Als hij dat weigert, en de koper de koopovereenkomst ontbindt, kan Willem niet alsnog daarop terugkomen en de motor alsnog repareren. Dat stadium is dan gepasseerd.

Daarbij zijn de meeste mensen/bedrijven toch wel bereid te betalen als er een gerechtsdeurwaarder op de stoep staat, omdat ze zich realiseren dat ze er dan toch niet onderuit komen en alleen maar meer kosten oplopen. Dit hoeft dus niet heel lang te duren.

Wat kan er mis gaan?
1. het verhaal zit complexer in elkaar dan we hier lezen dus het gelijk van Sluwevos valt nog te betwisten. Ja, dan zou Willem inderdaad kunnen proberen zijn gelijk te halen. Maar ik ga hier even uit van de versie van Sluwevos.
2. Willem kan niet betalen; dan krijg je het kale-kipverhaal en heb je uiteindelijk nog meer kosten. Maar dat moet je dan van te voren maar goed inschatten.
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant: als ik een motorzaak zou hebben en ik deed mijn werk naar behoren en een klant ging dit soort verhalen over mij posten op een forum, dan had hij binnen no time mijn advocaat aan zijn deurbel.

Dus, heeft er iemand boter op het hoofd?

Willem, waar blijf je? (wakker worden, je toko is in gevaar)
 
T nadeel van wat de ts nu doet,is dat willems nu toch redelijk ongeschonden verder kan rommelen en meer levensgevaarlijke motoren de weg op kan sturen -O-
 
Een deurwaarder heeft veel meer mogelijkheden dan een incassobureau.
Een incassobureau kan alleen maar aanmanen en dreigen.

In tegenstelling tot een incassobureau, kan een deurwaarder namens jou naar de rechter gaan (je hoeft dus geen advocaat in te schakelen) en als de rechter de vordering heeft toegewezen, kan de deurwaarder het vonnis betekenen en vervolgens, als er nog niet betaald wordt, zelfstandig beslagleggen.

Een gerechtsdeurwaarder is een onbezoldigd ambtenaar die optreedt namens de rechtbank. Hij kan dus niet voor jou naar de rechter gaan, hij kan wel een aantal dingen makkelijker maken.

Omdat een gerechtsdeurwaarder niet wordt betaald moet hij er iets bij doen, en vaak is dat een incassobureau. En in die rol maken ze slinks gebruik van het feit dat op hun briefpapier vaak iets staat als "Incassobureau & Gerechtsdeurwaarders" zodat ze de indruk werken als ambtenaar van de rechtbank op te treden op momenten dat ze dat vaak niet zijn. Daarbij ook nog wel eens tussen neus en lippen door het woord "deurwaarder" laten vallen. Gebruik makend van het feit dat die term eigenlijk niet bestaat maar natuurlijk synoniem aan "gerechtsdeurwaarder" lijkt te zijn.
 
Aan de andere kant: als ik een motorzaak zou hebben en ik deed mijn werk naar behoren en een klant ging dit soort verhalen over mij posten op een forum, dan had hij binnen no time mijn advocaat aan zijn deurbel.
Het lijkt mij in dit geval, zeker gezien het filmpje wat Willem zelf op internet gezet heeft en inmiddels weer verwijderd heeft, niet wat er aan de hand is.
 
Als je een 'waterdicht' verhaal hebt, werkt dat echt zo.

Een deurwaarder heeft veel meer mogelijkheden dan een incassobureau.
Een incassobureau kan alleen maar aanmanen en dreigen.

In tegenstelling tot een incassobureau, kan een deurwaarder namens jou naar de rechter gaan (je hoeft dus geen advocaat in te schakelen) en als de rechter de vordering heeft toegewezen, kan de deurwaarder het vonnis betekenen en vervolgens, als er nog niet betaald wordt, zelfstandig beslagleggen.

Ik weet niet hoe je bij bovenstaande stelling komt, maar enige onderbouwing zou leuk zijn.

Gelukkig heb je meer verstand van de bijbel :+
 
Een gerechtsdeurwaarder is een onbezoldigd ambtenaar die optreedt namens de rechtbank. Hij kan dus niet voor jou naar de rechter gaan, hij kan wel een aantal dingen makkelijker maken.

Omdat een gerechtsdeurwaarder niet wordt betaald moet hij er iets bij doen, en vaak is dat een incassobureau. En in die rol maken ze slinks gebruik van het feit dat op hun briefpapier vaak iets staat als "Incassobureau & Gerechtsdeurwaarders" zodat ze de indruk werken als ambtenaar van de rechtbank op te treden op momenten dat ze dat vaak niet zijn. Daarbij ook nog wel eens tussen neus en lippen door het woord "deurwaarder" laten vallen. Gebruik makend van het feit dat die term eigenlijk niet bestaat maar natuurlijk synoniem aan "gerechtsdeurwaarder" lijkt te zijn.

Het feit dat een gerechtsdeurwaarder een onbezoldigd ambtenaar is wil niet zeggen dat hij niet betaald wordt voor zijn diensten.
 
Het feit dat een gerechtsdeurwaarder een onbezoldigd ambtenaar is wil niet zeggen dat hij niet betaald wordt voor zijn diensten.

Dat klopt, maar niet door de overheid, maar door degene die hem inhuurt. Vaak is dat de schuldeiser, maar hij handelt dan wel namens de rechtbank.
 
Dat klopt, maar niet door de overheid, maar door degene die hem inhuurt. Vaak is dat de schuldeiser, maar hij handelt dan wel namens de rechtbank.

Nogal wiedes, anders was het geen onbezoldigd ambtenaar :+

Je wekte eerder nog de indruk dat een deurwaarder er met een incassobureau 'bijklust' omdat hij anders niet betaald zou krijgen en da's dus niet zo.
 
Bijzonder hoe het weer gaat in dit topic, TS gedraagt zich keurig, geeft duidelijk zijn intenties aan en doet alleen melding zonder huilie-huilie. En krijgt ineens toch weer een bak stront over zich heen omdat hij op 1 provocerende/beledigende reactie reageert en omdat hij niets doet met de adviezen omtrent een oplossingsrichting waarvan hij al heeft aangegeven niet op te willen gaan. Nota bene nog met bijval van een moderator. Viel me op dat er steeds minder individuele verhalen op mf worden geplaatst, snap inmiddels waarom.

@TS, succes met het fixen van de problemen.
 
Bijzonder hoe het weer gaat in dit topic, TS gedraagt zich keurig, geeft duidelijk zijn intenties aan en doet alleen melding zonder huilie-huilie. En krijgt ineens toch weer een bak stront over zich heen omdat hij op 1 provocerende/beledigende reactie reageert en omdat hij niets doet met de adviezen omtrent een oplossingsrichting waarvan hij al heeft aangegeven niet op te willen gaan. Nota bene nog met bijval van een moderator. Viel me op dat er steeds minder individuele verhalen op mf worden geplaatst, snap inmiddels waarom.

@TS, succes met het fixen van de problemen.

Ik heb de topic start er nog een op nagelezen. Ik sluit me erbij aan. Ik wens TS succes en Willem sterkte met eventueel volgende klanten die wat minder beleefd zijn.
 
Dan had de ts t beter niet hier neer kunen plempen, t Libelle gehalte is hier altijd top!
 
Een gerechtsdeurwaarder is een onbezoldigd ambtenaar die optreedt namens de rechtbank. Hij kan dus niet voor jou naar de rechter gaan, hij kan wel een aantal dingen makkelijker maken.

Omdat een gerechtsdeurwaarder niet wordt betaald moet hij er iets bij doen, en vaak is dat een incassobureau. En in die rol maken ze slinks gebruik van het feit dat op hun briefpapier vaak iets staat als "Incassobureau & Gerechtsdeurwaarders" zodat ze de indruk werken als ambtenaar van de rechtbank op te treden op momenten dat ze dat vaak niet zijn. Daarbij ook nog wel eens tussen neus en lippen door het woord "deurwaarder" laten vallen. Gebruik makend van het feit dat die term eigenlijk niet bestaat maar natuurlijk synoniem aan "gerechtsdeurwaarder" lijkt te zijn.
Een gerechtsdeurwaarder is inderdaad een openbaar ambtenaar. Maar omdat hij ook een aantal bevoegdheden heeft, zoals het verrichten van incassowerkzaamheden, maakt hem dat ook tot een ondernemer.
Een deurwaarder heeft ook de bevoegdheid om incassowerkzaamheden te verrichten. Ik vind de term 'slinks' hier nogal misplaatst. In tegenstelling tot gewone incassobureau's heeft een deurwaarder nu eenmaal de mogelijkheid om het gehele traject zelf te doen, dus ook dagvaarden en het optreden als zaakgemachtigde voor de eiser.
Een deurwaarder heeft zich aan een gedragscode te houden en zal zich niet voordoen als optredend namens de rechtbank, als dat (nog) niet zo is. Ik ben ervan overtuigd dat een gerechtsdeurwaarder zich heel wat correcter opstelt dan al die malafide incassobureaus die er in den lande zijn. Maar dat hij laat merken dat hij als deurwaarder meer machtsmiddelen heeft, is toch volkomen terecht?

Overigens, als je zelf als eiser je voorwerk hebt gedaan w.b. het aanmanen en in gebreke stellen, dan hoef je dat stukje niet bij de deurwaarder neer te leggen. Hij kan dan direct dagvaarden.
 
Bijzonder hoe het weer gaat in dit topic, TS gedraagt zich keurig, geeft duidelijk zijn intenties aan en doet alleen melding zonder huilie-huilie. En krijgt ineens toch weer een bak stront over zich heen omdat hij op 1 provocerende/beledigende reactie reageert en omdat hij niets doet met de adviezen omtrent een oplossingsrichting waarvan hij al heeft aangegeven niet op te willen gaan. Nota bene nog met bijval van een moderator. Viel me op dat er steeds minder individuele verhalen op mf worden geplaatst, snap inmiddels waarom.

@TS, succes met het fixen van de problemen.

bedankt! momenteel zijn we druk bezig met het demonteren/vervangen/monteren van onderdelen.
de remcilinder was rondom afgekit :? . we gaan kijken of we deze kunnen reviseren, en anders een andere remcilinder. de kentekenplaathouder zat gemonteerd op de achteras, hiervoor word een nieuwe beugel gemaakt zodat hij op een andere manier gemonteerd kan worden.

en er is een juiste remklauw gemonteerd :)
n4C3fLy.jpg


remhendel..:
JgtqIaF.jpg


en zo hangt ze er nu bij
9xmVjOp.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan