Mijn nieuwe R1

RempageR1

Die hard MF'er
22 sep 2003
819
87
Zuid-Holland
Ik zal me eerst even voorstellen. De naam is Remco Hobo en ik rij sinds 1999 motor. Eerst 1,5 jaar op een CB250. Hierna mocht ik op alle motoren rijden van mijn roze papiertje en heb ik tot vorige week op een Suz GSX600F uit '94 gereden.

Sinds vrijdag ben ik de zeer trotse eigenaar van dit beest:

full





Deze fiets is uit 2000 en heeft 20.000 km gelopen. Er zit een race uiltaat onder (Leovinci) en hij is bijna puntgaaf. (1 klein krasje)

Hij komt bij een motoport filiaal vandaan. Ik heb er alleen een paar vraagjes over:

Ten eerste: Als ik de startonderbreking aan zet en ik druk op start dan gaat het temperatuurs waarschuwingslampje niet branden. Wat kan zit zijn? Ik heb wel garantie op die fiets maarja ik wil graag weten wat het kan zijn.

Ten tweede: Wat vinden jullie R1 fanaten een goede veerinstelling? Ik heb deze al gevonden op het forum:

Voorvork:
Uitgaand 2 klikken uit (schroef bovenop vorkpoot)
Ingaand 1 klik uit (schroef onderaan achterzijde vorkpoot)
Voorveerspanning 6 lijnen zichtbaar (standaard dus)

Achterveer:
Uitgaand 4 klikken uit (Schroef onderzijde veerelement)
Ingaand 1 klik uit (schroef bovenzijde veerelement)
Voorveerspanning 8 (Grote kartelschijf)

Voor de rest hoor ik graag tips en weetjes voor deze fiets.

Bedankt :]
 
Laatst bewerkt:
doe je leuk als studentje :P

geweldige fiets die R1 he? ben aan het sparen voor de 2004 R1, die komt in het nieuwe seizoen m`n stal in :+
 
Ook welkom op het forum,
Mooie bike ! maar vergeet niet :met sticker is hij is hij pas echt af !
 
Gefeliciteerd met je bike. V.w.b. de instellingen: ik heb er niets aan gewijzigd en dat voldoet prima. Tijdens CRT dagen een aantal malen de WP stand bezocht en daar werd de standaard instelling van de R1 geprezen. Maar goed, het blijft persoonlijk!

Suc6 het komende seizoen!
 
Gefeliciteerd met je bike. V.w.b. de instellingen: ik heb er niets aan gewijzigd en dat voldoet prima. Tijdens CRT dagen een aantal malen de WP stand bezocht en daar werd de standaard instelling van de R1 geprezen. Maar goed, het blijft persoonlijk!

Suc6 het komende seizoen!

Tja maar wat ZIJN de standaard instellingen? Alles wat "gemiddeld" is in de manual? Het is een 2e hands en ik weet dus niet of die nog normaal staat.
 
Hee mooie bike man.
Heb dezelfde,heb de voorveren laten vervangen door een paar van ohlins deze zijn 10% stugger dan de standaard veren.
Je merkt echt het verschil wordt een hele andere fiets.
Verder pleur er een stuurdemper op,het is echt geen overbodige optie ze zijn wel wat "tammer" als de 98 en 99 modellen maar nog steeds niet {hufterproof}
Hee super super mooie fiets veel plezier ermee en laat je niet verrassen.


Gr matjeR1
 
Hee mooie bike man.
Heb dezelfde,heb de voorveren laten vervangen door een paar van ohlins deze zijn 10% stugger dan de standaard veren.
Je merkt echt het verschil wordt een hele andere fiets.
Verder pleur er een stuurdemper op,het is echt geen overbodige optie ze zijn wel wat "tammer" als de 98 en 99 modellen maar nog steeds niet {hufterproof}
Hee super super mooie fiets veel plezier ermee en laat je niet verrassen.


Gr matjeR1

Waar haal ik een stuurdemper? Is er een online tent of niet? Anders vraag ik t wel bij me lokale fietsboer.
 
klopt ze zijn tammer als de eerste r ones, ikzelf heb nu zo'n injectie geval, ma mijn r one uit 98 ging toch aggresiever uit de hoek, ma naar mening ook trager, minder bruikbaar vermogen!

een tip, trek niet teveel wheelies, (aan de lijve ondervonden) of na zes maand is koppeling, boite en balhoofd naar de vaantjes!

dus now show time, gewoon scheuren met dat ding!!
 
Gaaf ding hoor. :} Kheb zelf een blauwe uit 99. *D :] echt super lekker naar mijn mening.
En zoals al gezegd is, laat de wheelies maar zitten... kost je je bike en dat zou echt wel zonde zijn... ;( ( of je moet de lotto winnen...)

Kben zelf ook de vering aan het uitproberen. kijken wat ik het lekkerst vind rijden.
Kheb wel gemerkt dat ik toch lekkerder rijd als het allemaal lekker stug is afgeveerd.

In ieder geval veeeeeeeeel plezier met je speeltje.
 
heyyyyyyyyyyyyyyyyy hobie!
welkom jongen :]

als je hem nog is rap wil komen laten showen op school, dan zal ik zorgen dat ik erbij ben!

greets
 
Terug
Bovenaan Onderaan