Hierbij een foto van de drijfstang. Krom, zoals je ziet.
(Afbeelding)
Verder even een korte samenvatting van de staat. Het chroom is redelijk tot goed, het voorspabord heeft wat plekjes. De uitlaten zijn uiterlijk in uitstekende staat, goed chroom en geen deuken of laswerk. De lak is uiteraard 33 jaar oud, maar niet slecht. Het rechterzijkapje is in de juiste kleur, het linker is de vorige eigenaar een keer verloren. Als vervanging kon hij alleen nog maar een blauwe vinden, gelukkig wel het juiste model. Dat wordt dus ruilen of naar de spuiterij. De bodemplaat van de buddy is goed, de buddy is heel, maar de overtrek is niet origineel. Daar komt dus een andere voor. Ik mis 3 van die opschroef-reflectortjes aan de knipperlichten. Het achterspatbord ziet er wel glad uit, maar is om de een of andere reden zwart gespoten. De velgen zijn prima, de spaken moeten wat aandacht hebben.
Het blok heeft een kromme drijfstang, dat moet dus uit elkaar. Ik heb inmiddels twee sloopblokjes op de kop getikt, zonder zuigers/cilinders en carburateurs, maar mét drijfstangen, krukas en versnellingsbak. Op aanraden van diverse mensen heb ik besloten het heel erg rustig aan te gaan doen, temeer daar ik maar een zeer geringe ervaring heb op gebied van sleutelen.
Mocht er iemand zijn die mij aan het juiste zijkapje kan helpen, of aan een achterspatbord voor een 72-er J-model, dan hoor ik het wel.