mijn superdeluxe vet kicke LIDL helm!

E9 wil zeggen dat hij (ik dacht) in hongarije is getest... 3x raden waarom veel goedkopere helmen E9 gekeurd zijn :X

en @baksteen, dat 30 km/u klopt bij een frontale botsing, idd dan houdt het met iedere helm op. Maar als je een aantal keer stuitert heb ik toch liever een wat betere helm op die dat wat beter kan hebben.
 
het is net zo hard.. alleen vele malen slechter.. en dan moet je denken aan lettelijk, gaten in het asfalt en scheuren..

ben der pas 10x geweest *D
 
wilde de tanktas en slot.. maar alles was vanmorgen al op... |( werd me verteld dat ik er om 7 uur vanochtend moest zijn :(
 
Maakt feitelijk ook niet zo heel veel uit.
Vanaf een kilometer of 30 p/u met je kop ergens tegenaan (met welke helm dan ook) ben je toch dood.

Het gaat erom dat je hersenen dan te snel de G krachten moeten verwerken.
Ze hebben slechts de dikte van de helmschaal en het piepschuim als afstand waarover ze kunnen afremmen.
In die korte afstand vanaf meer dan 30km/u naar 0 kunnen je hersenen niet aan en alhoewel misschien de buitenkant van je kop heel blijft drukt het bloed zich door alle bloedvaten.

Zolang je dus maar boven de 30 blijft rijden zul je er zelf weinig last van hebben en begraven is veel goedkoper als revalideren + uitkering :} :} .


Lekker cynisch hè ?? O-)

hmm ben een keer met 50/60 tegen een slagboom opgereden :X |( en het eerst wat de slagboom raakte was mijn helm... de rest van lichaam schoot er onderdoor.
had een hersenschudding. 1 dikke snee in het gezicht.
dus ik denk niet dat het 30km/h verhaal van jou voor alles opgaat ;)

ja vraag me niet hoe ik het voorelkaar keeg met die slagboom B|
 
hmm ben een keer met 50/60 tegen een slagboom opgereden :X |( en het eerst wat de slagboom raakte was mijn helm... de rest van lichaam schoot er onderdoor.
had een hersenschudding. 1 dikke snee in het gezicht.
dus ik denk niet dat het 30km/h verhaal van jou voor alles opgaat ;)

ja vraag me niet hoe ik het voorelkaar keeg met die slagboom B|

Het verhaal is: van 30km/h naar nul in 1 cm kunnen hersens niet hebben, een knmal tegen een slagboom met 30km/h is geen probleem, mit je doorreed of de slagboom een stuk verboog. Je ging niet naar 0km/h
 
Het verhaal is: van 30km/h naar nul in 1 cm kunnen hersens niet hebben, een knmal tegen een slagboom met 30km/h is geen probleem, mit je doorreed of de slagboom een stuk verboog. Je ging niet naar 0km/h


ehm de slagboom was van metaal... hij gaf dus echt niks mee... en ging dus wel degelijk van 50/60 naar zowat 0 (toen ik de ogen weer open deed lag ik onder de slagboom). aan de slagboom was overgens niks te zien op bloed na
 
hmm ben een keer met 50/60 tegen een slagboom opgereden :X |( en het eerst wat de slagboom raakte was mijn helm... de rest van lichaam schoot er onderdoor.
had een hersenschudding. 1 dikke snee in het gezicht.
dus ik denk niet dat het 30km/h verhaal van jou voor alles opgaat ;)

ja vraag me niet hoe ik het voorelkaar keeg met die slagboom B|
Niks aan je nek overgehouden dan? Lijkt me dat je vlak na de slagboom OOK daar een redelijke kllpa op hebt gehad..?

Ach, met 60/70 een boomstronk koppen kan iig met een shark rsf. Daar heb ik nix aan overgehouden, maar dat zegt misschien meer over de herseninhoud dan de helm ;) .
Was 1 klap op het voorhoofd en de motor landde op mn been. Daarna lag ik overigens vrij snel stil, dus een km-etje of 30 vertraging zou kunnen!?
 
De veiligste manier van motor rijden is zoals mijn vader het 30 jaar heeft gedaan;'volgend jaar ga ik lessen!'.
Wat is er mis met goedkoop? Ben zelf enorm voorstander van GOEDkoop!
 
Niks aan je nek overgehouden dan? Lijkt me dat je vlak na de slagboom OOK daar een redelijke kllpa op hebt gehad..?

mwoah enigste wat ik me kan herrineren is dat ik dus slagboom zag, ik vol remde op het zand, mijnv oorwiel gleed weg. ik kwam ten val, maar de slagboom kwam ook dichter bij... mijn hoofd ging dus recht op die slagboom af. ik had nog net iets mijn hoofdbij kunnen draaien zodat ik niet met mijn gezicht als 1ste de metalen balk zou raken (crosshelm). en toen ging het licht uit...
en toen ik weer de ogen open deed lag ik onder de slagboom...
(heb overgens ook geen idee hoe lang ik daar heb gelegen, was alleen en in het bos)

ik heb igg stront mazzel gehad. want als ik eerst de nek had geraakt was het anders afgelopen denk ik zo
 
Maakt feitelijk ook niet zo heel veel uit.
Vanaf een kilometer of 30 p/u met je kop ergens tegenaan (met welke helm dan ook) ben je toch dood.

Het gaat erom dat je hersenen dan te snel de G krachten moeten verwerken.
Ze hebben slechts de dikte van de helmschaal en het piepschuim als afstand waarover ze kunnen afremmen.
In die korte afstand vanaf meer dan 30km/u naar 0 kunnen je hersenen niet aan en alhoewel misschien de buitenkant van je kop heel blijft drukt het bloed zich door alle bloedvaten.


Zolang je dus maar boven de 30 blijft rijden zul je er zelf weinig last van hebben en begraven is veel goedkoper als revalideren + uitkering :} :} .


Lekker cynisch hè ?? O-)

Blij dak geen hersenen heb.
 
Zat mij veel te ruim, zowel L als M, bij de binnenvoering heb ik wel mijn bedenkingen dus.
Verder was de afwerking ruim voldoende. :)
 
mijn vader heeft een crosser en omdat ik daar wel eens op rij moet ik natuurlijk wel een bijpassende helm hebben! foto inclusief ouwe skibril :P
En waarom geen pic van jou op die crosser van je pa?
Of mag je er niet eens aankomen? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan