Dat hele electrische gedoe in het algemeen gaat nooit echt iets worden, denk ik. Waterstof wel.
Inderdaad. In combinatie met atoomstroom.Dat hele electrische gedoe in het algemeen gaat nooit echt iets worden, denk ik. Waterstof wel.
Inderdaad. In combinatie met atoomstroom.
....
De conclusie lijkt zo duidelijk, maar rekenen is lastig.
Dat hele electrische gedoe in het algemeen gaat nooit echt iets worden, denk ik. Waterstof wel.
Beste mensen,
Ik heb een vraag, namelijk:
Ik ben overgestapt van brommer naar motor door een reden: de milieuzone in regeling en 2 takt regeling in Amsterdam en andere steden in Nederland. Je bromfiets moet nieuwer dan 2011 zijn, ongeacht 2 takt of 4 takt. Voor motorfietsen mag je een motor zelfs uit 1980 rijden 4 takt of 2 takt maakt niet uit. Denken jullie dat er een milieuzone komt voor motorfietsen zoals bij diesel auto's, snor- en bromfietsen?
Als er milieuzone's komen zijn veel motorijders de de pineut want die hebben vaak oude motorfietsen van voor 2000.
Wat denken jullie, moeten we alvast stressen dat er ook voor motorfietsen milieuzone gaan komen of niet? Kunnen ze alleen milieuzone inzetten voor 2 takt motorfietsen?
Ik hoor graag een reactie tegemoet.
Je weet dat een waterstof-voertuig ook gewoon elektrisch aangedreven is? Het enige verschil is dat energie wordt opgeslagen in waterstof in plaats van in een accu. En dat je drie tot vier keer zoveel energie nodig hebt omdat dat proces zo verschrikkelijk inefficiënt is. Als je bang bent voor overbelasting van het net moeten we vooral niet eerst onze stroom gaan omzetten in waterstof omdat we zo graag snel willen tanken.Dat hele electrische gedoe in het algemeen gaat nooit echt iets worden, denk ik. Waterstof wel.
Dat heeft ook niemand beweerd.
Hier gaat het om de invloed op de directe leefomgeving en daarbij is elektrisch wel een prima oplossing.
Laat je motor maar eens draaien in een afgesloten garage.
Jij denkt dat de benzine zo kant en klaar in de pomp zit en nergens vandaan komt?Ja en ook dat is het probleem op het bordje van een ander gooien.
...
Maar ja dat maakt niks uit in onze huidige ikke ikke ikke en de rest kan stikken cultuur
Misschien worden EV's wel verboden als we allemaal van het gas af zijn, wegens elektriciteits- schaarste.
Niet meer als bij een motor die op benzine loopt... Alleen wordt het daar gemaskeerd door nog veel luider geluid.Bandengeluid alleen is al een takkeherrie
Maar de tatutatu hoor je w.s beter ,tenminste dat hoop ik , tot zover de fohn carriëre van @frank_b:Jij denkt dat de benzine zo kant en klaar in de pomp zit en nergens vandaan komt?
En idd die 2x klopt niet.
Dan gaan de tegenstanders wel rijden, want verboden dus leuk
En ze horen je toch niet, controle lastig.
Zowel de plaatselijke als de totale uitstoot van een elektrisch voertuig is lager. Inclusief productie en recycling.
CO2 = maakt niet uit waar je het uitstoot, effect is wereldwijd
Fijnstof = maakt heel veel uit waar je het uitstoot, dus minder plaatselijke uitstoot (in drukbevolkte gebieden) is beter
NOx = maakt uit waar je het uitstoot, minder uitstoot rondom natuurgebieden is beter.
Waar haal jij die 2x zoveel uitstoot ergens anders vandaan?
Je kan het tenminste in grote hoeveelheden opslaan.Je weet dat een waterstof-voertuig ook gewoon elektrisch aangedreven is? Het enige verschil is dat energie wordt opgeslagen in waterstof in plaats van in een accu. En dat je drie tot vier keer zoveel energie nodig hebt omdat dat proces zo verschrikkelijk inefficiënt is. Als je bang bent voor overbelasting van het net moeten we vooral niet eerst onze stroom gaan omzetten in waterstof omdat we zo graag snel willen tanken.
M.i. kan waterstof vooral interessant zijn voor zwaar transport en is het verder vooral iets dat geplugd wordt door oliemaatschappij die zien dat de burger tegenwoordig van z'n eigen oprit een 'tankstation' kan maken.
Heel simpel. Rondom die stroomcentrales rijden nu al auto's. Die geven uitstoot. Daar komt dus per elektrische auto de uitstoot bij. Immers stroom opwekken gebeurt nog steeds op kolen, biomassa en aardgas. Die centrales moeten extra stroom produceren voor de ev"s. Dus extra uitstoot daar ter plekke.
Dus nee je bent niet goed bezig in een ev en je bent egoïstisch. Lekker anderen met je troep opzadelen.
Als het heel simpel was had je het al wel begrepen.Heel simpel. Rondom die stroomcentrales rijden nu al auto's. Die geven uitstoot. Daar komt dus per elektrische auto de uitstoot bij. Immers stroom opwekken gebeurt nog steeds op kolen, biomassa en aardgas. Die centrales moeten extra stroom produceren voor de ev"s. Dus extra uitstoot daar ter plekke.
Dus nee je bent niet goed bezig in een ev en je bent egoïstisch. Lekker anderen met je troep opzadelen.
Je snapt het niet, het zijn onze voorgangers. Zij creëren voor ons dommeriken het paradijs hier.
Jezus 2.0 zeg maar. Over 2000 jaar gaan wij het snappen.
Ga jij nog een mod badge krijgen ?Jezus? Neuh. Teveel eer. Gewoon de trends volgen en proberen te snappen.
Elders hier op MF las ik de stelling dat veranderingen pas plaats vinden als er geld te verdienen valt. Nou, bekijk de grafieken uit onderstaand artikel en voorspel zelf waar op ingezet wordt:
Why did renewables become so cheap so fast?
Fossil fuels dominate the global power supply because until very recently electricity from fossil fuels was the cheapest. This has changed dramatically. In most places power from new renewables is now cheaper than new fossil fuels.ourworldindata.org
Dat is er al ;Als het heel simpel was had je het al wel begrepen.
Mijn moeder ademt nu ook al de uitlaatgassen van jouw brommer in en jouw dochter die van die van mij. Waarom is het dan egoïstischer als iemand in een EV dat doet, terwijl zijn voertuig onder aan de streep schoner is?
Dit was trouwens mijn laatste comment in dit topic, ik heb geloof ik genoeg redelijke argumenten gegeven en foutieve redenaties weerlegd. Kan er wellicht een klimaatontkennerstopic worden geopend zodat dit soort discussies niet steeds gekaapt worden door ongenuanceerde individuen die onwaarheden roepen?
De mijne ook, bovendien wil ik Ellon Musk nog rijker maken door een nieuwe EV aan te schaffen.Het zal mijn tijd wel duren......
Elektrisch rijden is SCHONER dan rijden met een verbrandingsmotor, daar is zelfs de grootste liefhebber van benzinedampen het wel over eens.
Dat het schoon is en ons gaat redden, dat is voer voor discussie.