Milieuzone voor motorfietsen in nederland (grote steden zoals adam>

Maar tis best fijn om een stad te bezoeken die vrij is van herrie en vervuilende ICE’s.....

Overigens pak ik altijd het openbare vervoer als ik een grote stad bezoek, of een P gelegenheid gebruiken met vervoerskaarten.

Vroeger benzinekraan schoongemaakt en nu: een hele procedure volgen om de 600V hybrid accu te onderhouden...orange beveiliging verwijderen, ventilator schoonmaken herplaatsen en dan foutcodes resetten...en certificaat uitprinten... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Even ter vergelij
Vroeger benzinekraan schoongemaakt en nu: een hele procedure volgen om de 600V hybrid accu te onderhouden...orange beveiliging verwijderen, ventilator schoonmaken herplaatsen en dan foutcodes resetten...en certificaat uitprinten... 8-)

Klopt, bij de garages zal er een behoorlijk om/bij scholing moeten plaats vinden.
Het is op een aantal dingen na, compleet anders.
 
Zucht, je check je gegevens niet en laat je voor een aantal gevallen die uiteraard vol uitgelicht worden door de media leiden.

Het zijn dan niet de groenlinks gekkies denk ik maar je laat je ook lekker beïnvloeden door de ICE lobby.

Het frappante is dus juíst dat vanuit de EV-branche wordt geprobeerd de hele keten zo transparant en eerlijk mogelijk in kaart te brengen en open over te publiceren. Zoals bijvoorbeeld polestar doet, maar ook de ANWB (eerder in dit draadje aangegeven). En dat wordt juist weer misbruikt bij de noodgrepen die de traditionele industrie nodig heeft om de opninie naar eigen hand te zetten. Zoals #Astongate. Inmiddels wordt dat (gelukkig) nu wèl door de msm opgepakt.

Waarom de traditionele autoindustrie de boel probeert te belazeren, is duidelijk. Diegenen die niet mee zijn gegaan in de ontwikkelingen, hebben de boot gemist. Er is paniek. Aan de kant van de automakers:

1606980261711.png


Maar ook is de trend te zien dat fossiele brandstoffen het afleggen tegen renewables.

De traditionele industrie wordt aan alle kanten ingehaald. En nee, EV is inderdaad nu (nog) geen oplossing voor de wereldvrede en alles. Zou ik zelf à la Itchy Boots nu aan een wereldreis beginnen zou ik er ook nog een Tenere 700 ofzo voor pakken. Maar dat betekent niet dat je niets moet doen of dat EV's toch niet zouden helpen, in tegendeel.
 
Even ter vergelij


Klopt, bij de garages zal er een behoorlijk om/bij scholing moeten plaats vinden.
Het is op een aantal dingen na, compleet anders.
Mijn buurman is gestopt als automonteur. Hij voelde zich meer en meer ICT-er. Werkt nu elders in de technische dienst.
Maar dat geldt voor veel meer beroepen. Ik werk zelf in 'groen' onderwijs (AOC). Wie had bedacht dat ik met drones en elektrische drone tractoren, GPS-technologie, AR en 3D-printen bezig zou gaan. En oh ja, bij bosbouw hangen de elektrische motorzagen inmiddels ook naast de knetterbijlen.
 
Zucht, je check je gegevens niet en laat je voor een aantal gevallen die uiteraard vol uitgelicht worden door de media leiden.
Uiteraard gaat het wel eens mis, dat is niets anders dan bij ICE.
Heb je al eens een google search gedaan daarop.

Maar wel gewoon het risico nemen van de ICE en bij de EV is het ineens eng.

Je kent de wet op behoud van energie neem ik aan?
De 1 kWh van een Accu is het zelfde als 1 kWh van Benzine (je kent het wel 1 kg veren en lood)
Ja de verpakking is anders.

En voor het rijden op een ICE motor kwam je toch zoveel verder?
Dus je hebt meer energie bij je. (veel meer rendement ice is slechter) (in de verbrandingsmotor sowieso)
Om van a naar b te komen heb je toch echt energie nodig is die is voor een ICE motor gelijk aan de EV. Uiteindelijk moet de band draaien.

Besef je wel hoe dodelijk die ICE dingen zijn?
Je hebt een benzine tank bij je die je bij een ontploffing/brand tot een hoopje as kan reduceren.

En weer wordt er éénzijdig alleen naar de EV gekeken en alles bij de ICE is ok, tja.
Het zijn dan niet de groenlinks gekkies denk ik maar je laat je ook lekker beïnvloeden door de ICE lobby.

En ja ik vind de materie best duidelijk hoor.

edit: aanvulling:
BMW 1250 GS 20 liter tank: 1 liter is gemiddeld 9,7 kWh = 194 kWh
Mijn Energica heeft 21,5 kWh waarvan ik er ongeveer 18 kan gebruiken (de rest is bescherming accu zodat deze echt lang mee kan, niet naar 0 en 100% scheelt heel veel in de levensduur zoals nu steeds meer duidelijk wordt een Energica van 5 jaar rijd nog gewoon zonder ellende)

De de "lichtflits bom" op een ICE is 10 maal zwaarder dan de EV. (De accu brand feller en heter en is lastiger te blussen, dat klopt)
En die GS tank zeg maar bij 400 km in de praktijk en ik bij 200 km met maar 10% van de energie. (ja ik ga even normaal uit nee ik haal de 400 km uit de advertentie niet net zoals de BMW ook duurder rijd dan de fabrieksopgave)



Gelukkig komen de accu's van telefoons/laptops/stofzuigers/gereedschap alleen uit het schap van de winkel en niet van een ander continent.
En Shell heeft Nigeria volledig schoon als een paradijs achter gelaten.

Nogmaals een EV lost het milieu probleem niet op, maar diverse studies hebben toch wel aangetoond nu dat de milieu impact in ieder geval minder is dan de ICE.
Alle beetjes helpen en wees je bewust van lobby in diverse media kanalen.

En voor steden zoals Amsterdam om eens voorzichtig terug te komen op het onderwerp is het doordat er geen uitstoot is een stuk prettiger.

Daarnaast waar je ook mee komt:
De EV motor rijd gewoon lekkerder :]
Herhaling herhaling, en zelfs de accuboor als vergelijk pff wat een onzin alleen maar om je gelijk te blijven claimen.
Ja in je groene namaak bubbel heb je helemaal gelijk.

Alleen bestaat die in de werkelijke wereld niet.

Leuk dat je er blij mee bent, je claim beter dan de rest te zijn is een beetje ziek.
 
Laatst bewerkt:
Herhaling herhaling, en zelfs de accuboor als vergelijk pff wat een onzin alleen maar om je gelijk te blijven claimen.
Ja in je groene namaak bubbel heb je helemaal gelijk.

Alleen bestaat die in de werkelijke wereld niet.

Leuk dat je er blij mee bent, je claim beter dan de rest te zijn is een beetje ziek.

Sorry, waar slaat dit op?

Op dit moment zit er maar eentje in een bubbel en dat ben jij.
Lees je de argumenten wel?
Of trek je alleen de calimero eierdop op? Gelukkig herhaal jij nooit

Ik zit niet in een groene namaak bubbel, echt dat vind jij, maar je zit er naast. Je wilt mij dat label opplakken omdat dat in jou bubbel past.
Ik weet dat een EV schoner is dan een ICE en ik weet dat ik daar de wereld niet mee red.

En de werkelijke wereld bestaat echt wel, het gaat mis en dat wil jij niet zien, stap eens uit je bubbel.

Ik claim helemaal nergens dat ik beter ben dan de rest.
Ik zeg alleen dat mijn EV iets (geen idee hoeveel) schoner is dan een vergelijkbare ICE motor. Dat is een feit en ik reageer op onzin die mij voor de voeten geworpen door met feiten terug te komen.
Ik zeg tegen niemand dat ze hun ICE motor moeten wegdoen. Ik voel me ook niet beter dan iemand die op een ICE rijd.
Zoek maar eens op het forum, ik blijf volhouden rij lekker wat je wilt.
En fietsen is sowieso schoner dan een EV motor dat snap ik ook wel, ik beweer dat ook nergens.

Werkelijk, het is al eens gezegd.
Zodra er feiten te kort komen wordt je voor ziek / egoïst enz uitgemaakt en zit je vast in je bubbel.
Werkelijk |(

Echt je zit zelf in een bubbel en je ziet het niet, anders is stom en ze snappen er niets van?
Denk je het werkelijk? Zou je niet een beetje beïnvloed worden door je omgeving?
Je bent alleen kritisch naar EV en staat verder totaal niet stil bij ICE.
Maar blijf lekker in je bubbel, ik kan je eigenlijk niet meer serieus nemen met je argument dat ik ziek bent.
Op een gegeven moment houdt het op.
Ik heb werkelijk geen enkel steekhoudend argument gehoord.

Ik heb geen idee waar die haat tegen EV vandaan komt, echt.....
Ik denk dat dit de diepliggende onderliggende oorzaak is:
Ik ben gewoon sneller weg bij de stoplichtsprint, jongûh

1606988782845.png


En ja dat is een grapje :+ maar hij is wel waar, kleutergedrag is ook leuk op een EV. :$
 
Sorry, waar slaat dit op?

Op dit moment zit er maar eentje in een bubbel en dat ben jij.
Lees je de argumenten wel?
Of trek je alleen de calimero eierdop op? Gelukkig herhaal jij nooit

Ik zit niet in een groene namaak bubbel, echt dat vind jij, maar je zit er naast. Je wilt mij dat label opplakken omdat dat in jou bubbel past.
Ik weet dat een EV schoner is dan een ICE en ik weet dat ik daar de wereld niet mee red.

En de werkelijke wereld bestaat echt wel, het gaat mis en dat wil jij niet zien, stap eens uit je bubbel.

Ik claim helemaal nergens dat ik beter ben dan de rest.
Ik zeg alleen dat mijn EV iets (geen idee hoeveel) schoner is dan een vergelijkbare ICE motor. Dat is een feit en ik reageer op onzin die mij voor de voeten geworpen door met feiten terug te komen.
Ik zeg tegen niemand dat ze hun ICE motor moeten wegdoen. Ik voel me ook niet beter dan iemand die op een ICE rijd.
Zoek maar eens op het forum, ik blijf volhouden rij lekker wat je wilt.
En fietsen is sowieso schoner dan een EV motor dat snap ik ook wel, ik beweer dat ook nergens.

Werkelijk, het is al eens gezegd.
Zodra er feiten te kort komen wordt je voor ziek / egoïst enz uitgemaakt en zit je vast in je bubbel.
Werkelijk |(

Echt je zit zelf in een bubbel en je ziet het niet, anders is stom en ze snappen er niets van?
Denk je het werkelijk? Zou je niet een beetje beïnvloed worden door je omgeving?
Je bent alleen kritisch naar EV en staat verder totaal niet stil bij ICE.
Maar blijf lekker in je bubbel, ik kan je eigenlijk niet meer serieus nemen met je argument dat ik ziek bent.
Op een gegeven moment houdt het op.
Ik heb werkelijk geen enkel steekhoudend argument gehoord.

Ik heb geen idee waar die haat tegen EV vandaan komt, echt.....
Ik denk dat dit de diepliggende onderliggende oorzaak is:
Ik ben gewoon sneller weg bij de stoplichtsprint, jongûh

Bekijk bijlage 1570591

En ja dat is een grapje :+ maar hij is wel waar, kleutergedrag is ook leuk op een EV. :$
Laat t gaan :t *O**O**O*
 
Herhaling herhaling, en zelfs de accuboor als vergelijk pff wat een onzin alleen maar om je gelijk te blijven claimen.
Ja in je groene namaak bubbel heb je helemaal gelijk.

Alleen bestaat die in de werkelijke wereld niet.

Leuk dat je er blij mee bent, je claim beter dan de rest te zijn is een beetje ziek.
Grappig, volgens mij was het de vorige pagina @daddyphilipsen die als eerste de accuboren erbij haalde :+

Verder sluit ik me bij @frank_b aan dat er op deze manier geen zinnige discussie te voeren is.
 
tja ,waarom niet ,dit hier heeft geen enkele zin ,ping/pong game
Er worden wel verschillende kanten van het probleem belicht. Door al of niet meerekenen van bepaalde aspecten is de ene mening te verkiezen boven de andere.
 
Waarom zou je een zinnige discussie willen voeren? En hoe moet dat dan als de een gelijk heeft en de ander niet?

Een discussie kan zinnig zijn, ik weet zeker niet alles en ik leer graag bij.

Maar dat wordt verstoord met onzin argumenten.

Ik ga er vanuit dat je als een goed team verder komt en met betere oplossingen.
Niet luisteren naar anderen en/of niet openstaan voor andere argumenten verstoord de discussie en vooral begrip.

Ja we hebben problemen, nee die gaan we hier niet oplossen.
Maar naar elkaar luisteren en begrip voor elkaar's standpunten zonder elkaar af te branden daar kom je al een heel eind mee.

Nu polariseert het en dat zorgt voor afgesloten dijken en boze topics op MF zonder begrip voor dijkbewoners.
Die haten nl. ook niet allemaal motoren.

Het is de trend tegenwoordig en dat is jammer. Naar elkaar luisteren gebeurd niet meer.
Het wordt steeds vijandiger. Ik vind het bijzonder jammer.

Soms klap ik ook wel eens maar probeer toch wel weer terug naar het midden te gaan.
 
Maar heeft @*Jan* nu dan gelijk?

Die is lastig want dan spreekt hij zichzelf tegen 🤣
Daar ben ik zelf allang aan gewend _O- maar je ziet deze discussie elke x ,t verwondert mij nog dat e10 er nog niet bijkomt.
T meeste is de hakken in t zand en de rest is onzin , ik doe dat ook en ik denk iedereen wel wat ,t punt is t toegeven en dat is en blijft lastig!
 
t punt is mi alleen ,dat niemand volledig gelijk heeft

We zitten in een transitie en dat brengt onzekerheden met zich mee. In de reactie op een transitie is niets menselijks ons vreemd.
In retroperspectief is het aardig om deze docu van zo'n 20 jaar geleden nog eens terug te kijken. De inleiding van de uitzending (citaat Mauel Castells) heb ik altijd als een boodschap aan mijzelf beschouwd.

Punt is alleen: gaat het wel om een 'discussie'? Is discussie wel het juiste begrip hier? Je kunt nog zo veel wetenschappelijke bronnen aanleveren; wanneer 'wetenschap is ook maar een mening' wordt gevonden, ben je inderdaad snel uitgepraat. Dat is discussie op een ongelijk speelveld.

En het ís ook lastig om je emotie buiten spel te zetten. Als je echt meent gelijk te hebben en jouw gelijk wordt ook nog eens overal in het nieuws bevestigd, en vervolgens wordt jouw idee door de wetenschap 'gedebunked' - dan is dat lastig. Hoe ga je daar dan mee om; omarm je je ongelijk en probeer je te achterhalen waar jouw redenatie fout is gegaan om daar van te leren en/of bij te dragen aan de discussie, of schiet je in de weerstand? En welke belangen hebben partijen om onjuiste ideeën in de discussie in te brengen?
Wil niet zeggen dat de wetenschap er niet naast kan zitten - dat is juist de kern van een wetenschappelijke discussie, want daarin kom je verder met je kennisontwikkeling.
Maar dat is iets anders dan peer-reviewed bronnen tegenover een geloof of bubbel plaatsen. Dat schiet inderdaad niet op. Het enige dat je kunt doen is op de bal proberen te blijven spelen, en niet op de man/vrouw. Maar vanuit de emotie is dat nog wel eens lastig.
 
We zitten in een transitie en dat brengt onzekerheden met zich mee. In de reactie op een transitie is niets menselijks ons vreemd.
In retroperspectief is het aardig om deze docu van zo'n 20 jaar geleden nog eens terug te kijken. De inleiding van de uitzending (citaat Mauel Castells) heb ik altijd als een boodschap aan mijzelf beschouwd.

Punt is alleen: gaat het wel om een 'discussie'? Is discussie wel het juiste begrip hier? Je kunt nog zo veel wetenschappelijke bronnen aanleveren; wanneer 'wetenschap is ook maar een mening' wordt gevonden, ben je inderdaad snel uitgepraat. Dat is discussie op een ongelijk speelveld.

En het ís ook lastig om je emotie buiten spel te zetten. Als je echt meent gelijk te hebben en jouw gelijk wordt ook nog eens overal in het nieuws bevestigd, en vervolgens wordt jouw idee door de wetenschap 'gedebunked' - dan is dat lastig. Hoe ga je daar dan mee om; omarm je je ongelijk en probeer je te achterhalen waar jouw redenatie fout is gegaan om daar van te leren en/of bij te dragen aan de discussie, of schiet je in de weerstand? En welke belangen hebben partijen om onjuiste ideeën in de discussie in te brengen?
Wil niet zeggen dat de wetenschap er niet naast kan zitten - dat is juist de kern van een wetenschappelijke discussie, want daarin kom je verder met je kennisontwikkeling.
Maar dat is iets anders dan peer-reviewed bronnen tegenover een geloof of bubbel plaatsen. Dat schiet inderdaad niet op. Het enige dat je kunt doen is op de bal proberen te blijven spelen, en niet op de man/vrouw. Maar vanuit de emotie is dat nog wel eens lastig.
ik voer die discussie t liefst met mezelf en daar ben ik wel uit ,een e-motor komt er nooit , een auto zo snel ze fatsoenlijk betaalbaar worden wel , een auto is voor mij alleen een vervoermiddel , een motor moet stinken en rochelen en dat zal mijn tijd wel duren ,zo niet dan stop ik zonder probleem ,dat is voor mij klaar ,t lijkt me alleen k*t als je jong bent en gek bent van de verbrandingsmotor .
 
Goh, wat een verhalen toch elke keer weer.
Laat ik dan eens even mijn mening geven.

Volgens mij ging het namelijk over de milieu zones rondom steden.

Ik werk in Amsterdam en mede daardoor ben ik gaan motorrijden.
Geen parkeergelegenheid bij kantoor en met OV deed ik er veel te lang over elke dag.
2.5 uur elke dag aan reis tijd gaat je tegen staan na een tijd.
Nu iets meer dan een uur inclusief mezelf in een veilig pak hijsen elke dag.

Ik rij dus nog steeds bijna elke dag naar Amsterdam en ik kom ook in de milieuzone.
Er wordt nu op dat punt alleen gekeken naar auto's.
Dit door een camera van voren die de kentekens leest en dan met een bord aangeeft of je wel of geen toegang hebt.
Dit zal voor motoren voorlopig nog niet gebeuren.

De bromfietsers zijn daarentegen wel al de sjaak. Op fietspaden en andere aanvoerroutes worden die wel al op kenteken gescand en boetes kunnen volgen.

Sowieso is Amsterdam een buitenbeentje.
Helmplicht voor snorfietsen ook bijvoorbeeld.
Als jij vanuit Haarlem komt met je Vespa met een gangetje van 30 heb je geen helm op, maar in Amsterdam verplicht.
Heel raar weer. Beetje hetzelfde geldt voor de milieu zones, maar we hebben er helaas aan te wennen.

Vroeger opgegroeid in de stad en ik kan de geur van de dieselbussen die langsreden nog goed herinneren.
Denk dat we het er allemaal over eens zijn dat dat in deze tijd niet wenselijk is.

Zelf zie ik nog geen toekomst in EV, maar snap wel dat dit in de stad een uitkomst is.
Ik hou van de techniek zoals "het bedoelt" is.
Ik heb een vrij lichte auto en handgeschakeld. De vorige had geen eens stuurbekrachtiging.
Ik hou van simpel.
Hetzelfde voor de motor.
Gewoon gas, remmen, schakelen.

Ik hoop dat dit nog zolang mogelijk kan, maar dat het schoner kan en moet, dat snap ik ook.

Al dat gezeur om EV dat het niet goed is en duur en beperkte range, ja, dat zal vast.
Maar we moeten ook blijven innoveren.
De ICE is ook alsmaar beter en merken zoals Mazda ontwikkelen nog steeds nieuwe technieken om nog efficiënter te worden.
Hetzelfde zal gelden voor EV en accu's.

Zullen we nu gewoon weer lief doen tegen elkaar en elkaar in ons waarde laten?

Dus in het kort:
Milieuzones zijn kut, maar wen er maar aan.
Voorlopig zal de motor nog uitgezonderd zijn.
En hoop ik nog zolang mogelijk zonder al te veel poespas te kunnen blijven rijden.
 
ik voer die discussie t liefst met mezelf en daar ben ik wel uit ,een e-motor komt er nooit , een auto zo snel ze fatsoenlijk betaalbaar worden wel , een auto is voor mij alleen een vervoermiddel , een motor moet stinken en rochelen en dat zal mijn tijd wel duren ,zo niet dan stop ik zonder probleem ,dat is voor mij klaar ,t lijkt me alleen k*t als je jong bent en gek bent van de verbrandingsmotor .
Dat is het hele "probleem" met motorrijden in de discussie: dat is voor een groot deel emotie. En maatregelen die leiden tot het terugdringen van de schadelijke gevolgen er van, geven een gevoel 'dat alles wordt afgepakt' (roken, drinken, zwarte piet, vuurwerk, milieuzones, dijken). Terwijl we allemaal wel kunnen bedenken dat er best wel negatieve kanten aan zitten. Vanwaar dan toch de weerstand?
ratio vs. emotie?

Vandaar dat ik het liefst zo objectief en transparant mogelijke bronnen ipv meningen aandraag. Wanneer iemand die niet wil accepteren, prima - uiteindelijk volgen vanzelf de wetgeving en de markt, waardoor zaken worden ingehaald.

Overigens, als ik zie hoeveel elektrische deelscooters er nu hier in de buurt rondrijden, denk ik dat het met die jeugd wel mee gaat vallen ;-)
Die hebben straks geen weet meer van tweetakten en milieuzones.
 
Zucht, je check je gegevens niet en laat je voor een aantal gevallen die uiteraard vol uitgelicht worden door de media leiden.
Uiteraard gaat het wel eens mis, dat is niets anders dan bij ICE.
Heb je al eens een google search gedaan daarop.

Maar wel gewoon het risico nemen van de ICE en bij de EV is het ineens eng.

Je kent de wet op behoud van energie neem ik aan?
De 1 kWh van een Accu is het zelfde als 1 kWh van Benzine (je kent het wel 1 kg veren en lood)
Ja de verpakking is anders.

En voor het rijden op een ICE motor kwam je toch zoveel verder?
Dus je hebt meer energie bij je. (veel meer rendement ice is slechter) (in de verbrandingsmotor sowieso)
Om van a naar b te komen heb je toch echt energie nodig is die is voor een ICE motor gelijk aan de EV. Uiteindelijk moet de band draaien.

Besef je wel hoe dodelijk die ICE dingen zijn?
Je hebt een benzine tank bij je die je bij een ontploffing/brand tot een hoopje as kan reduceren.

En weer wordt er éénzijdig alleen naar de EV gekeken en alles bij de ICE is ok, tja.
Het zijn dan niet de groenlinks gekkies denk ik maar je laat je ook lekker beïnvloeden door de ICE lobby.

En ja ik vind de materie best duidelijk hoor.

edit: aanvulling:
BMW 1250 GS 20 liter tank: 1 liter is gemiddeld 9,7 kWh = 194 kWh
Mijn Energica heeft 21,5 kWh waarvan ik er ongeveer 18 kan gebruiken (de rest is bescherming accu zodat deze echt lang mee kan, niet naar 0 en 100% scheelt heel veel in de levensduur zoals nu steeds meer duidelijk wordt een Energica van 5 jaar rijd nog gewoon zonder ellende)

De de "lichtflits bom" op een ICE is 10 maal zwaarder dan de EV. (De accu brand feller en heter en is lastiger te blussen, dat klopt)
En die GS tank zeg maar bij 400 km in de praktijk en ik bij 200 km met maar 10% van de energie. (ja ik ga even normaal uit nee ik haal de 400 km uit de advertentie niet net zoals de BMW ook duurder rijd dan de fabrieksopgave)



Gelukkig komen de accu's van telefoons/laptops/stofzuigers/gereedschap alleen uit het schap van de winkel en niet van een ander continent.
En Shell heeft Nigeria volledig schoon als een paradijs achter gelaten.

Nogmaals een EV lost het milieu probleem niet op, maar diverse studies hebben toch wel aangetoond nu dat de milieu impact in ieder geval minder is dan de ICE.
Alle beetjes helpen en wees je bewust van lobby in diverse media kanalen.

En voor steden zoals Amsterdam om eens voorzichtig terug te komen op het onderwerp is het doordat er geen uitstoot is een stuk prettiger.

Daarnaast waar je ook mee komt:
De EV motor rijd gewoon lekkerder :]

Alleen kan bij normale brandstof de daar in zittende energie niet in 1x vrij komen. Dat heeft tijd nodig. Waar dat bij een accupakket wel in 1x kan.
Waarbij diesel de minst gevaarlijke is.
 
Alleen kan bij normale brandstof de daar in zittende energie niet in 1x vrij komen. Dat heeft tijd nodig. Waar dat bij een accupakket wel in 1x kan.
Waarbij diesel de minst gevaarlijke is.

Ik ben het met je eens dat een accu pakket en cascade effect/ontsteking ellende kan geven die erger is dan bij benzine.
- Blussen is een probleem, het brand hevig en heet en water is ook een uitdaging.
- En ook de bedrading in oude garages met laadpalen kan een probleem zijn. Even snel een paal en verder niet nadenken.

Benzine kan ook ploffen met minder snel, meestal boem en dan brand. (zie F1 ondanks tig maatregelen, mis kan altijd)
Daar is het proces van onderzoek al geweest en is het beter onder controle.

Dus dat risico is inderdaad hoger.
Maar niet zo hoog dat ik er niet wel instappen of op wil rijden. Dat is een keuze idd.
Die hebben we ook gemaakt met benzine/diesel.
Ik schat in dat een appende bestuurder in een auto gevaarlijker is dan het accupakket onder mij.
We moeten denk ik het gevaar niet overdrijven en ja je kunt zeker pech hebben.

Maar hier moet naar gekeken worden (en dat gebeurd ook uiteraard) om bij ongelukken / brand de boel beter onder controle te krijgen.

Dus ja, op dit punt heb en krijg je je gelijk 🙂
 
Terug
Bovenaan Onderaan