Trouwens, hoe weet je zeker dat je ‘schone elektriciteit’ tankt.....
Als je de stekker aansluit kun je toch niet zien dat je aan de windmolen hangt.
Ik neem aan typo? Je spreekt jezelf tegen hierDe mijne ook, bovendien wil ik Ellon Musk nog rijker maken door een nieuwe EV aan te schaffen.
....
Ik ben van mening dat het bij Musk niet om het milieu gaat maar aan zijn eigen portemonee.
Trouwens, hoe weet je zeker dat je ‘schone elektriciteit’ tankt.....
Als je de stekker aansluit kun je toch niet zien dat je aan de windmolen hangt.
Dan vergelijk je alleen de uitstoot tussen de kolencentrale en een ICE..Ik ben het daar zeker niet mee eens. Het hangt er volledig van af hoe de elektriciteit wordt opgewekt waar die auto op rijdt. Dat elektrisch rijden in alle gevallen schoner is dan een verbrandingsmotor is dan ook veel te kort door de bocht.
Ik ben het daar zeker niet mee eens. Het hangt er volledig van af hoe de elektriciteit wordt opgewekt waar die auto op rijdt. Dat elektrisch rijden in alle gevallen schoner is dan een verbrandingsmotor is dan ook veel te kort door de bocht.
Alleen in Iran en in Polen wordt er zoveel uitgestoten door de kolencentrales dat een EV er inderdaad niets uithaalt.
Zelfs een Chinese EV die in Polen rondrijdt is nog steeds schoner dan een brandstofauto.Elektriciteit is geen water. Er komt geen elektriciteit uit het stopcontact die toe te wijzen is aan een bron. Een elektriciteitsnetwerk is een balansnet waarbij alle aangesloten systemen in balans moeten zijn. Wind- en zonneenergie zijn niet reguleerbaar. Om de balans in stand te houden zijn er wel reguleerbare centrales nodig en dat zijn vooral gas-/kolen- en kerncentrales. Omdat het hele Europese hoogspanningsnet met elkaar is verbonden kunnen wij in Nederland dus flink overstappen op wind-/zonneenergie, de balans wordt bewaakt door de landen waar ze nog wel gas-/kolen-/kerncentrales hebben. Dan kunnen we dus wel goede sier maken met onze zogenaamd schone energie, maar dat kan dan alleen dankzij die landen waar ze minder schone centrales hebben staan. Die dan ook nog eens lokaal de vervuiling krijgen.
Prima hoor, je troep naar de buren vegen, maar ga dan niet de buren vertellen dat jij zo goed bezig bent en dat zij smeerpoetsen zijn.
Inderdaad, die hoort gewoon omgesmolten te worden.Een porsche 911 uit 1967 omgebouwd naar elektrisch
Als het heel simpel was had je het al wel begrepen.
Mijn moeder ademt nu ook al de uitlaatgassen van jouw brommer in en jouw dochter die van die van mij. Waarom is het dan egoïstischer als iemand in een EV dat doet, terwijl zijn voertuig onder aan de streep schoner is?
Dit was trouwens mijn laatste comment in dit topic, ik heb geloof ik genoeg redelijke argumenten gegeven en foutieve redenaties weerlegd. Kan er wellicht een klimaatontkennerstopic worden geopend zodat dit soort discussies niet steeds gekaapt worden door ongenuanceerde individuen die onwaarheden roepen?
Over welke fundamentele onwaarheden heb je het dan?Maar die ongefundeerde onwaarheden die steeds maar weer worden gespuid ben ik wel een beetje zat.
Beetje kort door de bocht, MAAR wat je wel goed benoemd is het feit dat we een STABIEL netwerk nodig hebben om onze maatschappij te kunnen draaien. Wind en zonne energie zijn niet stabiel en onafhankelijk van de vraag. Juist de stabiliteit is van levensbelang. Als het ook maar meer dan een paar % afwijkt gaan er systemen afvallen met een domino effect tot gevolg en dan is het donker. De mix van verschillende energie bronnen is nog een hele moeilijke.......
...
Maar stap jij gerust in of op je ev met 400V. krachtstroom elektra techniek.
Maar misschien moet je jezelf eens afvragen wrm er in de industrie in besloten ruimtes alleen met accu gereedschap of maximaal 40V gereedschap gewerkt mag worden?
Over welke fundamentele onwaarheden heb je het dan?
Als het zou lukken elektrische voertuigen te te laden met 100% CO2 vrij opgewekte elektriciteit dan zijn ze inderdaad schoon. Alleen is dat een illusie zolang we in Nederland niet aan kernenergie willen. Dan kunnen wij zoveel windmolens en zonneparken neerzetten als we willen, we worden alleen maar steeds afhankelijker van in het buitenland opgewekte elektriciteit middels gas-/kolen-/kerncentrales.
Op papier zijn we hier dan erg schoon bezig, maar het is dezelfde papieren schijnwereld die we kennen als het gaat om biomassa.
Dit kan aan mij liggen maar ik mis even waar het hier omgaat?
Ben je bang voor een schok ofzo?
Denk je nu werkelijk dat de boel niet geïsoleerd is?
Hou eens op met die onzin zeg.
Het is gevaarlijker om een Alibaba usb lader in het stopcontact te stoppen dan op/in een EV te rijden
Alles getest en voldoet aan diverse EU eisen. En Oranje kabel -> Afblijven wanneer je er niets van af weet.
En je weet dat de 220V AC spanning aan de andere kant van die USB kabel dodelijk is? En toch zo'n klein ding in het stopcontact stoppen.
Je moet het maar durven.... (iedereen doet het, liefst eentje van 1 euro)
En ja wassen gaat ook gewoon:
Over welke fundamentele onwaarheden heb je het dan?
Als het zou lukken elektrische voertuigen te te laden met 100% CO2 vrij opgewekte elektriciteit dan zijn ze inderdaad schoon. Alleen is dat een illusie zolang we in Nederland niet aan kernenergie willen. Dan kunnen wij zoveel windmolens en zonneparken neerzetten als we willen, we worden alleen maar steeds afhankelijker van in het buitenland opgewekte elektriciteit middels gas-/kolen-/kerncentrales.
Op papier zijn we hier dan erg schoon bezig, maar het is dezelfde papieren schijnwereld die we kennen als het gaat om biomassa.
Dat ik dus al meerdere keren heb gezegd dat een EV ook bij de huidige energiemix schoner is. En dat je gelijk hebt, maar dat dat alleen maar bewijst dat er nog heel veel potentie is om de EV nog schoner te krijgen. Benzine voertuigen zitten redelijk aan hun max.Over welke fundamentele onwaarheden heb je het dan?
Als het zou lukken elektrische voertuigen te te laden met 100% CO2 vrij opgewekte elektriciteit dan zijn ze inderdaad schoon. Alleen is dat een illusie zolang we in Nederland niet aan kernenergie willen. Dan kunnen wij zoveel windmolens en zonneparken neerzetten als we willen, we worden alleen maar steeds afhankelijker van in het buitenland opgewekte elektriciteit middels gas-/kolen-/kerncentrales.
Op papier zijn we hier dan erg schoon bezig, maar het is dezelfde papieren schijnwereld die we kennen als het gaat om biomassa.
Vraag dat maar aan die tesla bestuurder bij Soesterberg. Waarvan het maar goed was dat hij overleden tijdens het ongeval want het heeft 9 uur geduurd voordat ze hem uit het onder hoogspanning staande wrak konden krijgen.
Zelfs tesla amerika wist niet hoe
Of vorige maand nog dat een gecrashte tesla zijn accu pakket tijdens de crash al zijn brandende accupakket kwijt raakte en daardoor een huis in brand vloog omdat een deel van het brandende accupakket door het raam van het huis vloog.
En dan hebben we nog de vele spontaan in brand vliegende ev's.
Het probleem is dat de ev rijders totaal niet beseffen waar ze in/op rijden en hoe potentieel dodelijk die dingen zijn.
In het accupakket zit genoeg energie om je in 1 lichtflits te reduceren tot een hoopje as. Zo wat duidelijker?
Wat maakt dat uit?
Het halve continent word toch al afgegraven voor die superschone groene accu van jou.