Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie als het regent meer bmw's rijden dan supersports hoor, en choppers al helemaal niet.
als we dan toch lekker aan het generaliseren zijn, 'wij' rijden allemaal met stadler en rukka goretex proshell pakken, kan het plebs op hun plastic rijstkokers heel niet betalen.
Ik denk dat de groep "echte diehards" sowieso erg klein is. Zelfs met de afgelopen "winter" heb ik regelmatig geen motor gezien de hele rit. Misschien waren de niet rijders verstandig en ik een debiel, dat kan, maar alsnog is het percentage doorrijders erg klein. Als je al iemand op de motor ziet dan is het meestal een 50+er met een BMW. Zeker geen gasten op supersports....die rijden alleen van en naar de boulevard en zijn bang voor regen.
Ik denk dat de groep "echte diehards" sowieso erg klein is. Zelfs met de afgelopen "winter" heb ik regelmatig geen motor gezien de hele rit. Misschien waren de niet rijders verstandig en ik een debiel, dat kan, maar alsnog is het percentage doorrijders erg klein. Als je al iemand op de motor ziet dan is het meestal een 50+er met een BMW. Zeker geen gasten op supersports....die rijden alleen van en naar de boulevard en zijn bang voor regen.
/knip/
Desnoods zo iets irritant-flashing: in Azie zijn sommige scooter-remlichten "flashing" (F1 style flashing...). Mijn achterkant is me dierbaar, vooral in mist.
knip/
Hoho, ik zie er misschien uit als 50+. maar daar ben ik nog lang niet hoorIk denk dat de groep "echte diehards" sowieso erg klein is. Zelfs met de afgelopen "winter" heb ik regelmatig geen motor gezien de hele rit. Misschien waren de niet rijders verstandig en ik een debiel, dat kan, maar alsnog is het percentage doorrijders erg klein. Als je al iemand op de motor ziet dan is het meestal een 50+er met een BMW. Zeker geen gasten op supersports....die rijden alleen van en naar de boulevard en zijn bang voor regen.
Ah joh, het is een beetje image, net zoals camouflagekleding, "rugged" telefoontjes, bergschoenen. Op de motor geldt nog altijd dat je zelf moet zien, niet dat je gezien wordt; je kan daar namelijk toch nooit vanuit gaan.leuk dat het mag, die mistlampen...
Eerst ff klagen:
Vandaag lopend naar het werk, en om 07:45, gewone dag, midden in DHg komt me zo'n "coole GS(A?)" tegemoetrijden: GROOTLICHT en TWEE MISTLAMPEN AAN (en zo'n hesje-helpt-dat-nou-echt, en de pizza-koffers erop+aan natuurlijk).
Zelfs met (bewolkte ochtend) daglicht overstraalde hij alles om m heen.
Zichbaar, dat wel.
Ik vind het hoogst irritant.
Hoop maar dat ik deze schijnwerperboer nooit tegenkom met een nat vizier, maar waarsch is het een mooi-weer-verlichter.
Wellicht krijgt een bontkraag last van target-fixation, dan kan Darwin 2-in-1...
En ik hoop eigenlijk dat een agent daar iets van gaat zeggen (zoals ik in 1984 nog eens aangeproken ben op het voeren van een "kerstboom" van mistlampen en verstralers op een oude roestbak - ik was jong eh, en zo kon ik de halve polder verlichten)
Nu Praktisch.
Mistlampen voor?
Laag gemonteerd, zou wellicht handig zijn. maar dan ook alleen bij MIST graag. Niet als ego-advertisement op een Haagsche laan.
Het idee van mistlampen voor is volgens mij dat ze "onder de mist door" gaan, en dus minder strooilicht terugsturen. Dan kan je verder kijken!
Lijkt me in huidig verkeer van beperkt nut, maar ik zou het willen proberen.
Mistlamp achter: dat lijkt me nuttiger.
Desnoods zo iets irritant-flashing: in Azie zijn sommige scooter-remlichten "flashing" (F1 style flashing...). Mijn achterkant is me dierbaar, vooral in mist.
Ah joh, het is een beetje image, net zoals camouflagekleding, "rugged" telefoontjes, bergschoenen. Op de motor geldt nog altijd dat je zelf moet zien, niet dat je gezien wordt; je kan daar namelijk toch nooit vanuit gaan.
Ja, ik heb er een op zitten maar heb 't nog nooit gebruikt. Heb 't idee dat ik liever een extra remlamp had maar nog geen geschikte rode power led gevonden.Eensch!
Elke fout is een kijkfout :-)
maar dan blijven mijn vragen over mistlapmen (voor en achter) nog steeds staan..
Voor: Iemand "echt" ervaring met mistlampen, als in: bij echte mist? Kan je met (lage) mistlampen (iets) meer/verder zien, c.q. ben je zelf zichtbaarder ?
Ik weet van (heel vroegah) autorijden: stadslicht + laaghangende mistlampen: kon ik, dacht ik, iets verder mee vooruit-kijken. Maar dat effect is snel weg als je veel tegenliggers en mede-weggebruikers hebt...
Achter: volgens mij mag een mistachterlicht op de motor (?), maar heeft iemand een Mistachterlicht op een Brommert? En ?
Denk 't eerlijk gezegd niet, in echt dichte mist. Van die mist dat je de vangrail naast je niet eens meer kan zien. Dan helpt geen lampjeEensch!
Elke fout is een kijkfout :-)
maar dan blijven mijn vragen over mistlapmen (voor en achter) nog steeds staan..
Voor: Iemand "echt" ervaring met mistlampen, als in: bij echte mist? Kan je met (lage) mistlampen (iets) meer/verder zien, c.q. ben je zelf zichtbaarder ?
Ik weet van (heel vroegah) autorijden: stadslicht + laaghangende mistlampen: kon ik, dacht ik, iets verder mee vooruit-kijken. Maar dat effect is snel weg als je veel tegenliggers en mede-weggebruikers hebt...
Achter: volgens mij mag een mistachterlicht op de motor (?), maar heeft iemand een Mistachterlicht op een Brommert? En ?
Extra licht is meer om beter gezien te worden dan om zelf beter te kunnen zien. En bij donker helpt het al helemaal niet en werkt het zelfs averechts.Denk 't eerlijk gezegd niet, in echt dichte mist. Van die mist dat je de vangrail naast je niet eens meer kan zien. Dan helpt geen lampje
Kom eens voor de grap buiten de Randstad rijden in de nacht, we hebben niet overal van die luxe verlichte wegen.Begrijp eigenlijk nog steeds niet wrm er grootlicht, mistlampen of verstralers op de motor of het koekblik moet zitten.
Ik rij nu al 30 jaar koekblik en motor en heb nog nooit maar het idee gehad dat ik te weinig licht had en groot licht nodig had.
De enige keren dat het wel nodig was om die andere medeweggebruikers die wel met grootlicht aan rijden en je al vanaf grote afstand vreselijk verblinden, te kunnen waarschuwen dat ze dus vreselijk irritant zijn.
Als men het niet goed kan zien met dimlicht en dus denkt grootlicht nodig te hebben dan wordt het misschien eens tyd om een bezoek aan een opticien te brengen?
Verlichte zandpaden dan?Kom eens voor de grap buiten de Randstad rijden in de nacht, we hebben niet overal van die luxe verlichte wegen.
Jep, rijd bijna altijd met mn pizzatopkoffer. Voor woon werk zit daar mn laptop en lunch in. En wat simpele handig voor onderweg dingen, flesje water, scherp mes, ductape (voor als ik een supersport in nood tegen kom )Heb je dan ook van die grote blikken koffers om maaltijden te bezorgen?
ook zonder zicht kan je thuis komen een stuk vangrail en wat rooie lichtjes rechts.volgens mij zijn er in het land nog zat (snel) wegen zonder verlichting, dus als je die nog niet gezien hebt, dan kom je of niet ver, of niet op die bewuste stukken