M'n nieuwe Vespa GTS 250!.

hee patweb, proficiat met de scoot!!! ziet er mooi uit

mijn gts 250ie zonder abs doet 145 op de teller maar ik geloof niet dat dat helemaal correct is.
 
Mijn 300 haalt maar 120/125 op de teller.
Ik heb wel pas 400km op de teller, zal nog wat meer km's moeten maken, zodat ' ie wat losser komt..?
 
Mijn 300 haalt maar 120/125 op de teller.
Ik heb wel pas 400km op de teller, zal nog wat meer km's moeten maken, zodat ' ie wat losser komt..?


Komt wel iets losser, maar bij de 130/135 max is het echt gebeurt..
 
Eindelijk maar eens de knoop doorgehakt. Ik heb zo'n bagagevoordrager voor mijn Vespa besteld ! Vind het nog steeds niet de mooiste accessoire maar wel enorm handig in mijn geval. Misschien ga ik eind mei wel naar Oslo naar Vespa World Days en dan is die extra bagageruimte mooi meegenomen :)
 
Eindelijk maar eens de knoop doorgehakt. Ik heb zo'n bagagevoordrager voor mijn Vespa besteld ! Vind het nog steeds niet de mooiste accessoire maar wel enorm handig in mijn geval. Misschien ga ik eind mei wel naar Oslo naar Vespa World Days en dan is die extra bagageruimte mooi meegenomen :)

Foto's!!! 8-)
 
Marinde: prachtig al die "globetrotter verhalen" van jou!!! Jij komt tenminste nog eens ergens met je scoot :} . Als ik zoiets al eens probeer haal ik Parijs niet eens ;) :( !

Hoeveel kilometer heb jij er inmiddels opstaan?

Heel veel plezier met je voordrager *O* :W
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Marinde er onderhand 3 ton op heeft staan :)
Wat gaaf zeg dat je dat op de Vespa gaat doen.
Ik gebruik haar alleen voor woon-werk verkeer en het bevalt zo goed dat ik chagerijnig word als ik met de auto moet :)
Ik heb helaas 1 dag niet kunnen touren,mijn pakking lag eruit,dus 1 besteld op internet en monteren.
Alleen bij montage bleek mijn montage ring kapot te zijn,dus ik naar de gamma hebben ze net de goede maat slangklem niet :(
Volgende dag van mijn werk RVS ringen meegenomen en ze rijd weer als een zonnetje!

PS ; Ik vind zo'n voordrager echt niet lelijk hoor heb ook getwijfeld om er één te nemen maar ik gebruik hem nooit dus zonde.
 
Laatst bewerkt:
Aanhanger ???? voor die hutkoffer die mee moet ????

ik zit te denken aan zoiets
1-94%20Genco%20150%20+%20Fuoco.JPG
 
Als ik het rekje erop heb zitten laat ik foto's zien. Ik heb het rekje nog niet binnen.

En nee zoveel kilometers heb ik er niet op staan hoor. Ik gebruik hem immers niet voor woon/werk maar puur voor mijn plezier en in mijn uppie rij ik er niet eens zoveel mee rond. Ik moet echt een doel hebben. Een doel is een rit met jullie mee of met de Vespa club waar ik dan eerst een stukkie voor moet rijden.
Als ik dit jaar niet naar Oslo ga dan in iedergeval WEL naar Londen in 2012 voor de Vespa World Days. Oslo alleen als er meer van mijn club heen gaan uiteraard.

Een aanhanger Maksor... nee niks voor mij. ZOveel bagage heb ik nou ook weer niet bij me :-) Voor de Vespa zijn overigens mooiere aanhangwagentjes te koop hoor.
 
Vandaag onder mijn GTS gelegen om de wielen eronder uit te halen want morgen ga ik naar een banden montagebedrijf om er twee nieuwe banden om te laten zetten. Waarom zelf kl...ten? Wanneer je zelf banden besteld bij een bedrijf als Easyparts en informeert bij een Vespa dealer om deze banden op je GTS te monteren komen er al gauw bedragen van rond de 80,00 euro ter sprake. Nu heb ik via internet een site gevonden www.bandenmarkt.nl waar je ook adressen vindt om uitsluitend banden te laten monteren/balanceren. Dit kost dan 15,00 euro p/wiel
De band die ik laat monteren is de Michelin City Grip en absoluut geen Sava meer.
In de Wesp, het kwartaalblad van Vespa Scooetrclub Nederland heeft volgende bandentest gestaan. En het resultaat van de Michelin band was: deze banden komen als één van de beste uit de test die gedaan is door het Duitse scootertijdschrift "Scooter und Sport", enkele resultaten van de test: een band voor het hele jaar; geeft vertrouwde rijeigenschappen; doet wat de berijder wil; uitstekende grip bij nat weer; goede rechtuitloop; stabiel bij remmen; comfortabel op kinderhoofdjes; er blijven na 1000 kilometer geen wensen over.
Ik zal jullie over mijn bevindingen op de hoogte houden.
 
€80,- ?????
Dan poetsen ze je Vespa en krijg je een gratis helm kado ofzo?
Als je naar een locale motor zaak gaat betaal je volgens mij idd een bedrag van 15,- p/b
snap niet waar ze die 80,- vandaan halen !
Zou kunnen komen als je met je banden en heel je vespa komt dat ze dan montage werk a een uur rekenen,maar lijkt me sterk want dat doen ze bij een auto ook niet maar je moet ze ook idd zelf eraf halen en met de velgen naar de bandenboer gaan.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie Patweb.
80 euro zijn de kosten wanneer je met je scooter komt en zij de wielen en de banden de- en monteren. Ik heb de klus dus zelf gedaan, vanmorgen de wielen gebracht bij de bandenboer en vanmiddag weer opgehaald, 30 euro afgetikt voor de 2 wielen en inmiddels zitten de wielen er al weer op.
Test ritje gedaan en zeer tevreden met gedrag van de banden.
 
hee vespa naat, waar heb je dan de banden gekoch? bij bandenmarkt.nl of easypart? ik heb wel een adresje waar ik de banden erom kan leggen maar ik moet wel banden hebben :-)
 
...snap niet waar ze die 80,- vandaan halen !...
Ik vind het niet eens zo'n idioot bedrag...

Een achterbandje kost mij inclusief omzetten tegenwoordig zo'n € 55,- bij de bandenspeciaalzaak.

Als die monteur dan ook nog de scooter op de brug moet zetten, het wiel er uit moet halen, remklauw, luchtfilter en weet ik wat er allemaal tevoorschijn komt moet loshalen; daarna alles in omgekeerde volgorde er weer op en ik kan me iets voorstellen bij € 80,- totaal.
 
Hallo allemaal,

Ik ben de trotse eigenaar van een nieuwe GTS 300 Super. Ik weet het, ik weet het... dit is een 250GTS forum, maar wel een heel leuke. Kan ik meedoen met de club hier?

Ik heb de 300 GTS super opgetuigd met topkoffer, voorrekje, hoog scherm en het piaggio alarm. Allemaal tot volle tevredenheid. Ben geinteresseerd in club(s) en toertochten!
Raakte twee weken geleden per ongeluk verzeild in een All American Day in Leimuiden. Stond mijn Vespaatje daar tussen zeer dikke Harleys! Vond de mijne de mooiste ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Max,

Welkom bij de club. Moet het nu geen Max300 worden :)

Ik weet niet waar je vandaan komt en hoeveel je wilt rijden voor een toer maar er staan ritten gepland op 11-09 Etten-Leur en !0-10 Amsterdam.

Kijk anders ook eens op DBS forum, daar staan de meeste gegevens.

Gr, Rick
 
hee vespa naat, waar heb je dan de banden gekoch? bij bandenmarkt.nl of easypart? ik heb wel een adresje waar ik de banden erom kan leggen maar ik moet wel banden hebben :-)

Hoi Manon,

Ik heb de banden gekocht bij Easyparts!

Via de bandenmarkt site heb je de mogelijkheid om, na het aangeven van je postcode, aan montage adressen in je buurt te komen.
 
Ha MAX50, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ja ja ik ben ook nog steeds super happy met mijn Vespa.
Je schrijft dat je wel geinteresseerd bent in een club. Door heel nederland heen heb je wel Vespa clubs die met regelmaat leuke ritten maken. Zelf ben ik ook lid van de vespa club. Mag ik vragen waar je woont ?

Welkom op ons gezellig forum en nog heel veel plezier hier en op je Vespa ! *O*
 
Hi Marinde, Ik woon in de Haarlemmermeer. Officieel Noord-Holland, maar geografisch Zuid-Holland. ik kan dus alle kanten op. Ik heb maar vast een motorpak gekocht om ook met de herfst/winter nog te kunnen rijden. Ik heb al eens gezocht naar een programma voor op de iPhone om motorroutes te kunnen maken, maar alleen dat mooie programma voor de Garmin gevonden. Iemand nog een andere suggestie? Ik heb al een steun aan de spiegel gemaakt voor mijn iPhone en TomTom doet het natuurlijk al.
 
Nee sorry MAX50 ik heb zelf een Garmin dus verder geen idee hoe of wat.
Een motorpak voor de winter.... ahum... tja daar is op dit forum al het nodige over gezegt maar MAX,.. je rijdt een vespa MOTOR ! Ook in de zomer hoor je op jou vespa als je het goed wilt doen goed beschermt te rijden.

Als club idee.... VCNH een super gezellige club ! Kijk maar even.

Of.. http://www.vespaclubmiddennederland.nl/ Dit is een club zowel voor midden nederland en Zuid Holland. Ze doen samen.

Zelf woon ik in Zwolle. Iedere nieuwkomer hier met Vespa woont aan jou kant van nederland ;(
 
vespa liefhebbers,

ik had een vraagje.
hoe is de vespa in de winter periode.
ik rijdt nu een ktm en als ik daarmee in de winter of alleen al in de regen mee rijdt dan is dat echt niet te doen ivm het weg glijden in een bocht.
heeft een vespa hier geen last van?
ik zit erg te kijken voor een vespa 300 gts.

gr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan