M'n nieuwe Vespa GTS 250!.

.. Iemand een idee??...
Idee, niet meer dan dat.

Ik neem aan dat je bedoelt dat de startmotor wel gewoon ronddraait maar dat de motor niet wil aanslaan ? Een warmstart probleem dus.

In dat geval zou ik zelf denken aan een vuile brandstofinjector. Als de injector niet goed afsluit zou er na het stilzetten een beetje brandstof in de inlaat kunnen druppelen. Start je snel daarna opnieuw dan verzuip je de motor; wacht je langer dan is de brandstof verdampt en heb je geen last.

Probeer het eens met injectorreiniger, daarvan meng je gewoon een beetje door de brandstof en al rijdend reinigt dit jouw brandstofsysteem.
 
Laatst bewerkt:
Idee, niet meer dan dat.

Ik neem aan dat je bedoelt dat de startmotor wel gewoon ronddraait maar dat de motor niet wil aanslaan ? Een warmstart probleem dus.

In dat geval zou ik zelf denken aan een vuile brandstofinjector. Als de injector niet goed afsluit zou er na het stilzetten een beetje brandstof in de inlaat kunnen druppelen. Start je snel daarna opnieuw dan verzuip je de motor; wacht je langer dan is de brandstof verdampt en heb je geen last.

Probeer het eens met injectorreiniger, daarvan meng je gewoon een beetje door de brandstof en al rijdend reinigt dit jouw brandstofsysteem.


Dank je Hybride, inderdaad een warmstart probleem. Ik ga het gelijk proberen met injectorreiniger. Dit zal in ieder geval goedkoper zijn dan onderzoeks kosten van een slordige 75 euro per uur. Gaan ze lang zoeken, dat weet ik zeker.
En voor Manon, van ruilen komt huilen ;-)
 
Nou,... mijn rekje staat nog steeds in back order bij mijn dealer. Hoe lang dat nog gaat duren ?? Gelukkig heb ik heb pas in het voorjaar nodig maar toch.....
Toch lastig. Ik wil best een soort van band opbouwen met mijn dealer aangezien hij ook mijn vespa in onderhoud heeft dus gunde hem ook deze order.

Toch doe ik het denk ik niet weer. Als ik iets besloten heb te willen wil ik het NU.... nou ja,... oke binnen afzienbare tijd dan :)
En bij easyparts was/is hij gewoon in voorraad en had ik hem met 5 werkdagen in huis kunnen hebben.

Nou ja,... zoals ik al eerder zei... ik heb hem nog niet nodig.
 
Vraag aan de dealer of ie hem daar besteld en dat je het anders zelf doet Omdat je hem nodig hebt of zo...
 
Paul een Piaggiodealer besteld geen onderdelen bij Easyparts en wat er bij easyparts er bij staat , daar kun je niet altijd van uit gaan, ik heb ook 3 dingen besteld alles was op voorraad en nu staat er ook 1 lampje in backorder
 
Dank je Hybride, inderdaad een warmstart probleem. Ik ga het gelijk proberen met injectorreiniger. Dit zal in ieder geval goedkoper zijn dan onderzoeks kosten van een slordige 75 euro per uur. Gaan ze lang zoeken, dat weet ik zeker.
En voor Manon, van ruilen komt huilen ;-)

Ik heb inmiddels injector reiniger aangeschaft en toegevoegd aan de benzine. Hij wilde moeilijker aanslaan maar toen hij het deed reed hij prima. Ik dacht alleen dat er een beetje weinig in de benzine was toegevoegd want mijn tank was nog vol. Bij terugkomst van een klein ritje nog een pietsie bijgevoegd. Hij wil nu helemaal niet meer aanslaan. Motor is nu koud maar ik heb nu de indruk dat er teveel van dat spul in de benzine zit. Is er iemand met een idee wat ik nu het beste kan doen. Ben zoals je begrijpt niet echt een techneut vandaar mijn vraag. Ja leegzuigen en dan meer benzine toevoegen misschien? Kortom een goed advies kan ik wel gebruiken.
 
... Ik heb inmiddels injector reiniger aangeschaft en toegevoegd aan de benzine. Hij wilde moeilijker aanslaan...
Bij de eerste keer starten na het toevoegen zit het alleen nog maar in de tank, dan heeft dat spul het brandstofsysteem nog niet bereikt en zal het dus ook nog geen invloed hebben. Als ie toen al moeilijk aansloeg is er dus wat anders aan de hand.

Als je grofweg de voorgeschreven dosering hebt aangehouden mag het geen problemen geven, je moet natuurlijk niet de hele fles die bedoeld is om te verdelen over meerdere tankbeurten van een auto in één keer in de kleine brandstoftank van een scooter mikken.

Injectorreiniger is net als carburateurreiniger bedoeld om aanslag ontstaan door verouderende benzine te verwijderen; als het gaat werken laten de vuildeeltjes los en dat kun je vaak merken aan het soms lichtelijk stotteren van de motor, dat verdwijnt vanzelf na verloop van kilometers.

Als je er echt veel te veel ingegooid hebt kun je het wel uit de tank krijgen door hem leeg te pompen en weer aan te vullen met schone benzine; het zit dan natuurlijk nog wel in de rest van het systeem.
Zelf zou ik daarvoor de benzinedrukleiding losnemen en even laten doorstromen of gewoon doorstarten met eventueel hulp van een extra accu.

Misschien heeft iemand anders een beter idee ? Toch naar de dealer ?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gespot in Dieren stond te wachten voor de verkeerslichten linksaf richting de spoorwegovergang, een zwarte GTS volgens mij met een dame als bestuurder maar ik kon het niet goed zien


@Gaaf01 volgens mij kun je niet te veel er van ingooien althans niet met die bijwerking ik gooi 1× in de 3 maanden wat van die zooi in mijn tank omdat ik overal tank wittepomp e.d.

ik ben ook niet zo technisch maar ik denk aan een vacumlek of iets dergelijks
 
Bij de eerste keer starten na het toevoegen zit het alleen nog maar in de tank, dan heeft dat spul het brandstofsysteem nog niet bereikt en zal het dus ook nog geen invloed hebben. Als ie toen al moeilijk aansloeg is er dus wat anders aan de hand.

Als je grofweg de voorgeschreven dosering hebt aangehouden mag het geen problemen geven, je moet natuurlijk niet de hele fles die bedoeld is om te verdelen over meerdere tankbeurten van een auto in één keer in de kleine brandstoftank van een scooter mikken.

Injectorreiniger is net als carburateurreiniger bedoeld om aanslag ontstaan door verouderende benzine te verwijderen; als het gaat werken laten de vuildeeltjes los en dat kun je vaak merken aan het soms lichtelijk stotteren van de motor, dat verdwijnt vanzelf na verloop van kilometers.

Als je er echt veel te veel ingegooid hebt kun je het wel uit de tank krijgen door hem leeg te pompen en weer aan te vullen met schone benzine; het zit dan natuurlijk nog wel in de rest van het systeem.
Zelf zou ik daarvoor de benzinedrukleiding losnemen en even laten doorstromen of gewoon doorstarten met eventueel hulp van een extra accu.

Misschien heeft iemand anders een beter idee ? Toch naar de dealer ?

Op vespaforum belgie staat dat de vespa's met inspuiting last hebben van een defecte benzinepomp. Mijn probleem staat daar precies omschreven. Schijnt een algemeen bekend probleem te zijn en wordt onder garantie vervangen. Daar zal ik dan wel weer een uitzondering op zijn maar dat ga ik dan nog wel meemaken. Ik heb dit op de Nederlandse Fora nog niet gelezen. Heeft iemand hier wel eens over gehoord??
 
Niet alleen van gehoort, ik heb het zelf ook meegemaakt met mijn 300gts.
Het is idd een probleem met de brandstof pomp. Deze zet uit als hij warm is. Je hoort de pomp ook niet meer aanslaan, vandaar dat ik ook meteen wist wat er aan de hand was. Het gebeurde bij mij toen het buiten een graad of 30 was, duurt ook nog langer voor hij afgekoeld was.

Ik heb de dealer gebeld en die kende het probleem,hij had het eerder meegemaakt bij een klant die een 250 in Spanje had staan.

Volgens hem is het een serie die niet goed was, bij mijn andere twee 300 eerder heb ik het nooit gehad.

Veel succes er straks weer mee.
 
Niet alleen van gehoort, ik heb het zelf ook meegemaakt met mijn 300gts.
Het is idd een probleem met de brandstof pomp. Deze zet uit als hij warm is. Je hoort de pomp ook niet meer aanslaan, vandaar dat ik ook meteen wist wat er aan de hand was. Het gebeurde bij mij toen het buiten een graad of 30 was, duurt ook nog langer voor hij afgekoeld was.

Ik heb de dealer gebeld en die kende het probleem,hij had het eerder meegemaakt bij een klant die een 250 in Spanje had staan.

Volgens hem is het een serie die niet goed was, bij mijn andere twee 300 eerder heb ik het nooit gehad.

Veel succes er straks weer mee.

Dank Tieske voor deze info. Van wanneer is jouw 300. Hoe meer info ik vooraf weet hoe meer ik de dealer kan overtuigen.
 
vanmorgen reed ik achter deze beige vespa de gehele postbank kwam vanaf Doesburg

Voertuigsoort motorfiets
Merk Vespa
Handelsbenaming GL-a
Brandstof Benzine
Datum aanvang tenaamstelling 07-11-1991
Aantal cilinders 1
Cilinderinhoud 146 cm3
Datum eerste toelating 11-04-1960
Datum aanvang laatste tenaamstelling 07-11-1991
Datum eerste afgifte Nederland 11-04-1960
 
Hoi hoi, heb vorige week mijn nieuwe Vespa helm gekregen. Van de motorzaak had ik een integraal te leen gekregen eerst. Hij zit heerlijk, alleen wat fluit dat. Van de week met harde regen en wind, moest ik echt naar de kant. Ben over de haringvlietdam over het fietspad gegaan, want ik durfde eigenlijk niet de autoweg op. De regen, zo op je kop, wat doet dat pijn. De bril besloeg en toen zag ik ook niets meer. Dus ik denk dat ik toch maar weer een integraal helm erbij ga halen. Heb je die ook van Vespa? Vanmiddag fotootje gemaakt...wat was het heerlijk!
 
Nou,... mijn rekje staat nog steeds in back order bij mijn dealer. Hoe lang dat nog gaat duren ?? Gelukkig heb ik heb pas in het voorjaar nodig maar toch.....
Toch lastig. Ik wil best een soort van band opbouwen met mijn dealer aangezien hij ook mijn vespa in onderhoud heeft dus gunde hem ook deze order.

Toch doe ik het denk ik niet weer. Als ik iets besloten heb te willen wil ik het NU.... nou ja,... oke binnen afzienbare tijd dan :)
En bij easyparts was/is hij gewoon in voorraad en had ik hem met 5 werkdagen in huis kunnen hebben.

Nou ja,... zoals ik al eerder zei... ik heb hem nog niet nodig.
Ik ken het gevoel, wacht nu al geruime tijd op de voeding van m'n Garmin. Dit weekend lekker weer, maar nog steeds geen voeding binnen. Dus maar zonder wezen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Wim,... ik geloof niet dat er een integraal helm van Vespa bestaat maar je kunt ook een jethelm van een ander merk kopen die minder fluit ?
Ik weet dat de jethelms van Vespa gewoon erg minimaal zijn. Kleine schaal voor op het hoofd en een kort vizier. Daar waait ook alles onder door. Het ding past niet voor niks als enige helm onder het vespa zadel.

Ik heb ook een jethelm (maakt op de snelweg ook lawaai hoor) maar ik heb geen last van regen. Mijn vizier is net lang genoeg om dat tegen te houden PLUS een water en wind dichte kol uit een motorzaak helpen ook een heleboel. Lekker warm ook in de nek met de komende kou.



Iron Horse,.. jammer joh dat je er zo lang op moet wachten he. Balen. Gelukkig kun je nog WEL rijden zonder :) Het was gisteren zulk mooi weer. Vandaag ook weer. Allemaal nog heerlijk genieten dus nu het nog kan :]
 
Ik heb de Piaggio helm in het Vespa rood en die bevalt me prima. Ook met regen vol in je bakkes geen probleem, althans niet voor mij. Ook in andere kleuren verkrijgbaar. Vooraf passen is wel belangrijk voor je bestelt. Maar ondanks dat ik nog ander helmen heb vind ik het wel leuk op de Vespa dit unieke merkgerelateerde exemplaar te kunnen dragen.

0041605285M02R_hi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn vespa was een voorraad model, deze stond al enkele maanden bij de dealer.
Ik weet dus niet precies hoe oud hij is, ik heb hem vanaf begin dit jaar.

Maar als het goed is hoef je de dealer niet te overtuigen, hoe oud is jouw scooter, je hebt toch garantie op je wesp.

Succes er mee,

Grt
 
*Iron Horse,

Dank je wel dat je zo'n mooie foto hebt opgenomen. Zie ik het goed dat het plastic vizier er los bij te bestellen is, of zit het vast aan de helm? Zou een geweldige oplossing zijn.
Hoe doe je dat, zo'n foto bijvoegen, zit je dan niet met teveel pixels? Ik heb zitten tobben met foto's verkleinen...
 
wie kan mij helpen met het volgende probleem. Mijn Vespa 300GTS heeft mij al 3 x laten staan omdat hij niet wil starten. Sta ik te tanken,motor uit uiteraard en start hij niet meer als ik weg wil rijden. 2 x na het tanken dat hij niet wil starten en 1 keer nadat ik hem even uit had gezet en weer verder moest. De motor is dan goed warm. Het is alsof hij geen benzine krijgt ofzo. Als de motor weer afgekoeld is start hij zonder problemen. Iemand een idee??
Ik heb al wel vaker op andere forums gelezen dat de brandstofpomp hier heel vaak het probleem van is geweest..
Ben je er al eens mee bij een (vespa-)dealer geweest?
 
Laatst bewerkt:
...Op vespaforum belgie staat dat de vespa's met inspuiting last hebben van een defecte benzinepomp. Mijn probleem staat daar precies omschreven. Schijnt een algemeen bekend probleem te zijn en wordt onder garantie vervangen....
Dan is er blijkbaar inderdaad iets anders aan de hand; ach, heb je in ieder geval het brandstofsysteem weer schoon.
Maar goed dat je navraagt, kom je straks goed beslagen ten ijs.
De regen, zo op je kop, wat doet dat pijn. De bril besloeg en toen zag ik ook niets meer. Dus ik denk dat ik toch maar weer een integraal helm erbij ga halen....
Kun je nagaan hoe hagel aanvoelt...

Overweeg eens een systeemhelm, het beste van beide; ze zijn er in allerlei modellen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vespa was een voorraad model, deze stond al enkele maanden bij de dealer.
Ik weet dus niet precies hoe oud hij is, ik heb hem vanaf begin dit jaar.

Maar als het goed is hoef je de dealer niet te overtuigen, hoe oud is jouw scooter, je hebt toch garantie op je wesp.

Succes er mee,

Grt

Ik heb donderdag een afspraak met de dealer. In november wordt hij 2 jaar en heeft nu 13500 km gereden. Volgens mij dus alles binnen de garantie termijn van 2 jaar. Ik heb hem telefonisch al op de hoogte gebracht van mijn kennis over het probleem dus ontkenne heeft geen zin denk ik. Ik laat weer horen als ik wat weet. Allen bedankt voor het meedenken
 
*Iron Horse,

Dank je wel dat je zo'n mooie foto hebt opgenomen. Zie ik het goed dat het plastic vizier er los bij te bestellen is, of zit het vast aan de helm? Zou een geweldige oplossing zijn.
Hoe doe je dat, zo'n foto bijvoegen, zit je dan niet met teveel pixels? Ik heb zitten tobben met foto's verkleinen...

Ik heb de helm eerst in een winkel gepast om zeker te weten welke de goede maat is en om te voelen hoe hij zit. Toen bleek dat hij op www.easyparts.nl een stuk goedkoper is en vanaf € 50 ook nog eens gratis verzenden, heb ik hem samen met nog wat dingen daar gekocht. Ik heb hem een keertje ongelukkig neergelegd en toen viel hij met het vizier op wat steentjes. Met als gevolg beschadigingen midden in het zicht. Bij Easyparts gewoon een nieuwe besteld en erop gezet. Die band is trouwens nep. Hij is wel echt maar het vizier zit gewoon aan de scharnierpunten op de helm bevestigd.

De getoonde foto is een directe link naar de foto op Easyparts. Deze is dus niet ge-upload maar voorzien van de link met img tags erom. Zie onderstaande code.

[norml]
0041605285M02R_hi.jpg
[/norml]

Uploaden kun je onder je antwoord regelen. Je kunt ook foto's eerst op een externe image server zetten en dan de link daarvan in je bericht plaatsen. (Zijn meestal al voorgekauwd) Je kunt ze ook eerst hier op het forum in je documentenlijst plaatsen. Voor de rest even bij de helpfunktie (FAQ) kijken.
 
Laatst bewerkt:
Het was inderdaad de brandstofpomp die stuk is. Er wordt een nieuwe besteld. Nu nog kijken wie hem gaat betalen. Als het mee zit weet ik eind volgende week meer, ik laat het weer weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan