IsaacR
Die hard MF'er
- 12 apr 2016
- 540
- 4
- Onderwerp starter
- #26
Je beschrijft mijn stoelgang
Zo is het mij ook ooit geleerd.Al het bovenstaande en iets mindersnelvroeg insturen, tel er nog even iets bij op voordat je de bocht in gaat.
Nu ga je te vroeg naar binnen.
Probeer eens op een rustig stukje aan een rustig tempo zonder op de andere baan te komen. Volg dan een lijn van buiten, buiten, buiten, buiten, buiten, net zolang tot je door de bocht naar het recht stuk kunt kijken en dan pas insturen.
Op deze manier zorg je niet alleen dat jij meer ziet maar ook dat je beter zichtbaar bent voor tegenliggers.
Zoals gezegd begin bij de basis. Kan met een slakkengang, dat is beter zelfs dan kun je focussen op het kijken.
Als ik nog een tip mag geven, zorg dat je ontspannen zit met je stuur heel losjes in je handen. En begin met lage snelheid te oefenen aan de juiste en soepele lijnen. Daar ga je later plezier van hebben als de snelheid wat omhoog gaat, want dan is je basis goed.
Snelheden bij het bochtenwerk zijn niet hoog, ik neem ze al rustig. Wat ik me af vraag is waar ik precies moet kijken. Wat wordt er dan bedoeld met 'verder kijken dan het uiteinde van de bocht'? Je kunt toch ook niet verder kijken dan 3 chicanes voor je?