Waaronder DAF! Zijn nu al praktijktests aan het doen. Vermogen is op niveau alleen ligt de koppelpiek nog bij te hoge toerentallen.Overigens werken er een paar partijen aan een ‘verbrandingsmotor’ op waterstof, dus het laatste woord is hier nog niet over gesproken
euh....welke zuigermotor van een propelor-vliegtuig draait meer toeren dan 25.000 ?
Verre van. Een zuigermotor is juist een geniaal ontwerp, evenals een turbine.Wat een geniaal ontwerp.
Leg uit..Verre van. Een zuigermotor is juist een geniaal ontwerp, evenals een turbine.
Verdiep je in de werking en je weet het...Leg uit..
Wat is er mis met een lange slag? En lekkage van waar naar waar zou een probleem moeten zijn?In theorie veel belovend, in praktijk gigantisch lange en moeilijke slag. Veel langer dan wankel, met alle lek gevolgen. Leuk idee, maar gaat niet werken. Nog een video van ander forum:
Als een turbine zo geniaal is, waarom zitten ze dan niet in auto's en motoren?Verre van. Een zuigermotor is juist een geniaal ontwerp, evenals een turbine.
Dan hebben ze nog enig onderzoek te doen.Waaronder DAF! Zijn nu al praktijktests aan het doen. Vermogen is op niveau alleen ligt de koppelpiek nog bij te hoge toerentallen.
Kasparov is geniaal (qua schaken) maar is een heel slechte powerlifter.Als een turbine zo geniaal is, waarom zitten ze dan niet in auto's en motoren?
Kijk, met jou kan ik praten.Kasparov is geniaal (qua schaken) maar is een heel slechte powerlifter.
Een vork gebruiken om soep te drinken werkt ook niet goed eh.
In z'n toepassinggebied is het "geniaal".
Dat is net het probleem, het kan niet goed werken in de praktijk.Kijk, met jou kan ik praten.
Ervan uitgaande dat het ontwerp nog verder ontwikkeld moet worden. Maar dat het in principe werkt. Dan zijn er toch heel gemakkelijk een aantal argumenten te bedenken die enorm spreken voor dit stukje techniek?
Gezien de omtrek van de assen is dat iets waar ik ook nieuwsgierig naar ben. Maar gaat mij persoonlijk te ver om ervan uit te gaan dat het een probleem is.Dat is net het probleem, het kan niet goed werken in de praktijk.
Toch zeker niet als ze simpliciteit willen bewaren.
Afdichtingen zullen het probleem zijn.
Zuigerveren hebben ook een opening. En zou vandaag de dag de 2takt nieuw worden uitgevonden, wat zouden we dan zeggen. Bestaat niet dat zo’n meurende gatencilinder fatsoenlijk rendement geeft?Het feit dat ze zeggen dat de toleranties klein genoeg zullen zijn en dat het hoge toerental zorgt voor de afdichting is klare kletskoek.
Ik zou ook graag eens een nieuw type motor willen zien dat goed werkt .
Je twijfels over het hoge toerental en de snelheid van expansie die deel ik. Maar ik zie geen reden om aan te nemen waardoor dat niet schaalbaar zou kunnen zijn.Qua afdichting kijk gewoon even naar de video. Een piepklein 'zuigertje' dant 360 graden rond draait zonder zuigerveren. Vergeleken met een Wankel is de 'slag' 3 keer groter. Ik zie niet hoe je de zuiger speling onder controle houdt. En er zijn al eerder concept motoren geweest die het 4-takt gebeuren splitste, één cylinder die lucht comprimeerde in een kleine tank, en de tweede die de verbranding deed vanuit die tank. Ook geen success. En dan ben ik het ook eens met @Hellracer, het vlamfront gaat het moeilijk hebben. Met een diameter van 30 cm en 25.000 rpm heb je een zuigersnelheid van 400 mtr/sec. Dat is dik 10x de gemiddelde zuigersnelheid van een sportief motortje..
Met een diameter van 30 cm en 25.000 rpm heb je een zuigersnelheid van 400 mtr/sec. Dat is dik 10x de gemiddelde zuigersnelheid van een sportief motortje..
inderdaad. Zoals je aangeeft staat een zuiger normaal bijna stil als het vlamfront zich verplaatst. Deze veplaatst zich (gebaseerd op 30cm dia) met meer dan de geluidssnelheid.of haalde je dat aan ivm de snelheid van het vlamfront ?